• Anonym (Milla­)
    Äldre 11 Jan 12:29
    662 visningar
    34 svar
    34
    662

    Tjejer, hur ofta behöver ni raka er?

    ,Hej!
    Jag behöver raka fiffin varannan dag om jag ska känna mig slät och len där nere, nu är ju inte det något större problem det tar ju bara en minut eller två.
    Undrar bara om jag har mycket hårväxt eller om det är normalt.
    Är 50 år om det har någon betydelse.

    Undanber mig svar om att sluta raka mig för det gör jag inte, mitt val!

  • Svar på tråden Tjejer, hur ofta behöver ni raka er?
  • Pentra
    Äldre 11 Jan 13:09
    #1

    Jag rakar mig ungefär var tredje dag; ibl oftare, om det skulle dra ihop sig till något speciellt... ... /Pentra

  • Anonym (Vaxar­)
    Äldre 11 Jan 13:14
    #2

    Handlar nog mer om hur fort håren tillväxer än om behåringen i sig. Ett avrakat strå tittar ut ganska fort igen och behöver rakas av så gott som dagligen för att det inte ska kännas, oavsett om man har gles behåring eller inte. Jag vaxar så jag slipper stubben.

  • Anonym (H)
    Äldre 11 Jan 13:16
    #3

    Det brukar variera.

  • Anonym (o)
    Äldre 11 Jan 14:17
    #4
    +2

    Aldrig

  • Anonym (Icke)
    Äldre 11 Jan 16:43
    #5
    +1

    Jag gillar min håriga fitta så jag rakar mig aldrig.

  • Anonym (En gång)
    Äldre 11 Jan 17:15
    #6

    En gång i veckan

  • Äldre 11 Jan 17:40
    #7

    Jag skulle behöva raka minst 2 ggr/dygn för jag har snabb hårväxt. Redan efter 10-12 timmar är det stubbigt. Nu rakar jag varje eller varannan dag. Varannan dag är minimum för då sticks det så att det gör ont i klittan om jag inte rakar.

  • Anonym (Rakar inte)
    Äldre 11 Jan 17:46
    #8

    Jag har slutat raka mig för det kliar så enormt mycket när håret växer ut, finns risk att få finnar och liknande, plus att jag inte gillade känslan av att vara helrakad heller. Det är så obekvämt på så många sätt, plus att det tar tid, så det är inte det minsta värt obehaget.

    Jag rakar sällan ben och under armarna heller, jag gör det bara när jag vet att de kommer synas. 

  • Anonym (.)
    Äldre 11 Jan 17:49
    #9

    Nu när jag är preggo, inte så ofta, eftersom jag inte ser ett jack shit down there. Annars så kanske en gång i veckan. 

  • Anonym (Pia)
    Äldre 11 Jan 17:53
    #10

    Jag är slät max 24 timmar...

Svar på tråden Tjejer, hur ofta behöver ni raka er?