• Anonym (Rätt eller fel?)
    Äldre 11 Jan 16:59
    220 visningar
    16 svar
    16
    220

    Är det fel att använda sig av gamla bilder vid dejting exempelvis?

    Är det fel att använda sig av gamla bilder som profilbild vid dejtingsajter?

    Har sedan förra året gått upp en hel del pågrund av biverkningar av en medicin

    Bilden är innan jag gick upp i vikt.

  • Svar på tråden Är det fel att använda sig av gamla bilder vid dejting exempelvis?
  • Äldre 11 Jan 17:00
    #1
    +2

    Ja, det är fel. 

  • Anonym (?)
    Äldre 11 Jan 17:01
    #2
    +1

    Vad skulle du själv säga om den du får kontakt med använder sig av en gammal bild och inte alls ser ut så nuförtiden?

  • Äldre 11 Jan 17:03
    #3
    +1

    Ja det är klart att det är fel. Hände mig flera gånger när jag nätdejtade, män som åldrats 10-15 år med håravfall och viktuppgång. Behöver jag säga att det inte blev någon mer dejt? Falsk marknadsföring kallar jag det.

  • Anonym (Rätt eller fel?) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 17:11
    #4
    Anonym (?) skrev 2019-01-11 17:01:39 följande:

    Vad skulle du själv säga om den du får kontakt med använder sig av en gammal bild och inte alls ser ut så nuförtiden?


    Det är ju sant. Men är det okej om jag håller på och gå ned i vikt och vid ev gången jag träffar så ser jag typ ut som jag var före viktuppgången? Det tar tid att bygga upp en relation. Det är liksom annorlunda om jag tar en bild på mig för 7 år sedan. De behöver inte märka något angående viktuppgången.

    Jag har slutat tagit den medicinen.
  • Äldre 11 Jan 17:22
    #5
    Anonym (Rätt eller fel?) skrev 2019-01-11 17:11:58 följande:

    Det är ju sant. Men är det okej om jag håller på och gå ned i vikt och vid ev gången jag träffar så ser jag typ ut som jag var före viktuppgången? Det tar tid att bygga upp en relation. Det är liksom annorlunda om jag tar en bild på mig för 7 år sedan. De behöver inte märka något angående viktuppgången.

    Jag har slutat tagit den medicinen.


    7 år är en ganska lång tid! Även om man själv tycker att man ser likadan ut så har man förmodligen åldrats en del.. Fel att börja en relation med att undanhålla saker! Om du börjar skriva med någon intressant som du skulle vilja träffa, ska du då förhala det tills du ser ut som på bilden?? Då lär han förmodligen ha gått vidare för länge sen..
  • Anonym (A)
    Äldre 11 Jan 18:23
    #6

    Det tycker jag

  • Anonym (??)
    Äldre 11 Jan 18:49
    #7
    CitronTulo skrev 2019-01-11 17:22:20 följande:
    7 år är en ganska lång tid! Även om man själv tycker att man ser likadan ut så har man förmodligen åldrats en del.. Fel att börja en relation med att undanhålla saker! Om du börjar skriva med någon intressant som du skulle vilja träffa, ska du då förhala det tills du ser ut som på bilden?? Då lär han förmodligen ha gått vidare för länge sen..
    Hon skrev ju att det vore annorlunda om hon använt en bild som var 7 år gammal? Vad jag förstår är det inte en så gammal bild, men att hon inte har övervikt på den till skillnad från nu?
  • Äldre 11 Jan 18:49
    #8

    Fel och fel... oerhört korkat helt enkelt.

  • Äldre 11 Jan 18:49
    #9

    Så fel det över huvud taget kan bli. 

  • Äldre 11 Jan 18:51
    #10
    +1

    Jag skulle hellre använda en bild där jag var lite mindre attraktiv än i verkligheten. Det är betydligt roligare om folk blir glatt överraskade än besvikna.

    Folk som använder missvisande bilder måste helt sakna självbevarelsedrift...

  • Äldre 11 Jan 18:54
    #11
    +1

    Jag fattar inte ens vad man vill säga med en missvisande bild? 

    "Så här har jag sett ut. Så kunde jag ha sett ut nu också om jag inte i stället såg ut som jag faktiskt ser ut. Ville bara ge dig en vink om vad du kunde fått om du träffat mig för 25 kilo sedan/10 år sedan/medan jag hade hår. Kul, vad?"

  • Anonym (:-D)
    Äldre 11 Jan 19:02
    #12
    +1
    Pope Joan II skrev 2019-01-11 18:54:38 följande:

    Jag fattar inte ens vad man vill säga med en missvisande bild? 

    "Så här har jag sett ut. Så kunde jag ha sett ut nu också om jag inte i stället såg ut som jag faktiskt ser ut. Ville bara ge dig en vink om vad du kunde fått om du träffat mig för 25 kilo sedan/10 år sedan/medan jag hade hår. Kul, vad?"


    Haha, typ så..!
  • Äldre 11 Jan 19:29
    #13
    +2

    Förutom det övriga har sagt kan jag tänka mig att det är rätt knäckande för dig själv att se besvikelsen i dejtens ögon, eller ännu värre.


    Korrekturläser som en kratta
  • Äldre 11 Jan 20:19
    #14
    Anonym (Rätt eller fel?) skrev 2019-01-11 17:11:58 följande:

    Det är ju sant. Men är det okej om jag håller på och gå ned i vikt och vid ev gången jag träffar så ser jag typ ut som jag var före viktuppgången? Det tar tid att bygga upp en relation. Det är liksom annorlunda om jag tar en bild på mig för 7 år sedan. De behöver inte märka något angående viktuppgången.

    Jag har slutat tagit den medicinen.


    Så du tänker inte dejta nån förrän du ser ut som du vill?

    Du tänker bara ha kontakt via telefon/mail/chatt?
  • Äldre 11 Jan 20:19
    #15
    Anonym (Rätt eller fel?) skrev 2019-01-11 17:11:58 följande:

    Det är ju sant. Men är det okej om jag håller på och gå ned i vikt och vid ev gången jag träffar så ser jag typ ut som jag var före viktuppgången? Det tar tid att bygga upp en relation. Det är liksom annorlunda om jag tar en bild på mig för 7 år sedan. De behöver inte märka något angående viktuppgången.

    Jag har slutat tagit den medicinen.


    Så du tänker inte dejta nån förrän du ser ut som du vill?

    Du tänker bara ha kontakt via telefon/mail/chatt?
  • Anonym (Kalor­ina)
    Äldre 12 Jan 20:51
    #16

    ja

Svar på tråden Är det fel att använda sig av gamla bilder vid dejting exempelvis?