• Anonym (Undra­r)
    Äldre 11 Jan 21:29
    599 visningar
    12 svar
    12
    599

    Kramp/Hugg efter sex flera dagar senare

    Hej,

    Jag hade sex flera gånger för 10 dar sen (med kondom). Killen kom väldigt djupt i mig. Sen dess har jag haft som hugg eller kramp som kommer och går. Just nu sitter krampen på högra sidan vid högra underdelen av magen. Gör ont om jag sitter för länge.
    Trodde att jag fick urinvägsinfektion eftersom jag var tvungen att kissa 25 ggr per dag så jag gick till läkaren och fick medicin för det för 4 dagar sen. Men verkar inte vara fallet.
    Kommer lite blod under dagen trots att jag inte har mens.

    Börjar bli orolig och undrar om något varit med om något liknande?? Aldrig varit med om detta tidigare.

  • Svar på tråden Kramp/Hugg efter sex flera dagar senare
  • Anonym (Jenny­)
    Äldre 11 Jan 21:35
    #1

    Medicin? Är det antibiotika eller vad? Penicillin är antibiotika. En kur på minst fem dagar.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 21:38
    #2
    Anonym (Jenny) skrev 2019-01-11 21:35:06 följande:

    Medicin? Är det antibiotika eller vad? Penicillin är antibiotika. En kur på minst fem dagar.


    Det är tabletter. Antibiotika tror jag. Kur på 5 dar, 3 tabletter om dan. Berättade för läkaren att jag misstänkte urinvägsinfektion.
  • Anonym (Jenny­)
    Äldre 11 Jan 21:40
    #3

    Då är det antibiotika.


    Anonym (Undrar) skrev 2019-01-11 21:38:32 följande:

    Det är tabletter. Antibiotika tror jag. Kur på 5 dar, 3 tabletter om dan. Berättade för läkaren att jag misstänkte urinvägsinfektion.


  • Anonym (Jenny­)
    Äldre 11 Jan 21:42
    #4

    Dags för graviditetstest.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 21:42
    #5
    Anonym (Jenny) skrev 2019-01-11 21:40:18 följande:

    Då är det antibiotika.


    Oavsett. Hjälper inte. enormt ont i magen och vet inte vad det beror på.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 21:42
    #6
    Anonym (Jenny) skrev 2019-01-11 21:40:18 följande:

    Då är det antibiotika.


    Oavsett. Hjälper inte. Enormt ont i magen och vet inte vad det beror på.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 21:44
    #7
    Anonym (Jenny) skrev 2019-01-11 21:42:17 följande:

    Dags för graviditetstest.


    Nu hade vi skyddad sex samt att jag äter p-piller.... Så chansen är ju mindre.
  • Anonym (Jenny­)
    Äldre 11 Jan 21:53
    #8

    [quote=79354500][quote-nick]Anonym (Undrar) skrev 2019-01-11 21:44:03 följande:[/quote-nick]Nu hade vi skyddad sex samt att jag äter p-piller.... Så chansen är ju mindre.[/Antar du menar risk, men ja, den finns. Liten risk, men du bör kolla upp det. Eller så bokar du en tid hos gynekolog för en utredning.

    Dessutom, Uvi kan man kolla enkelt med urinprov. Har otroligt svårt att tro att läkaren misstolkade testet. Antingen har man urinvägsinfektion eller inte. Tar några sekunder att ta reda på det. Du skulle inte ha fått antibiotika om du inte hade uvi.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 22:03
    #9
    Anonym (Jenny) skrev 2019-01-11 21:53:30 följande:

    [quote=79354500][quote-nick]Anonym (Undrar) skrev 2019-01-11 21:44:03 följande:[/quote-nick]Nu hade vi skyddad sex samt att jag äter p-piller.... Så chansen är ju mindre.[/Antar du menar risk, men ja, den finns. Liten risk, men du bör kolla upp det. Eller så bokar du en tid hos gynekolog för en utredning.

    Dessutom, Uvi kan man kolla enkelt med urinprov. Har otroligt svårt att tro att läkaren misstolkade testet. Antingen har man urinvägsinfektion eller inte. Tar några sekunder att ta reda på det. Du skulle inte ha fått antibiotika om du inte hade uvi.


    Var på en ny vårdcentral och förväntade mig ett test men fick recept utskrivet utan att behöva ta det. Beskrev symptom och vad jag trodde att det var. Mycket konstig man, kan ine säga att jag kommer återvända till den vårdcentralen.
  • Anonym (Jenny­)
    Äldre 11 Jan 22:41
    #10

    Det var konstigt. Man ska inte ta antibiotika i onödan. De skulle ha testat det.

  • Anonym (Jenny­)
    Äldre 11 Jan 22:42
    #11

    Men, som sagt, boka tid hos gyn.

  • Anonym (A)
    Äldre 12 Jan 12:50
    #12
    Anonym (Jenny) skrev 2019-01-11 22:42:32 följande:
    Men, som sagt, boka tid hos gyn.
    Det tycker jag med, kontakta gyn.
Svar på tråden Kramp/Hugg efter sex flera dagar senare