• Äldre 12 Jan 13:46
    490 visningar
    6 svar
    6
    490

    Syskonförsök 2019

    Hej någon som vill följas åt till plusset till efterlängtade syskon?

    Har en son genom IVF och kämpar nu med syskon. Har gjort 2 st FET utan resultat.

    Kämpar vidare efter det efterlängtade plusset ??

  • Svar på tråden Syskonförsök 2019
  • Äldre 12 Jan 18:21
    #1
    sysslan skrev 2019-01-12 13:46:41 följande:

    Hej någon som vill följas åt till plusset till efterlängtade syskon?

    Har en son genom IVF och kämpar nu med syskon. Har gjort 2 st FET utan resultat.

    Kämpar vidare efter det efterlängtade plusset ??


    Vi har ett misslyckat fet, insättning på onsdag. Men känner att jag nästan börjar bli lite förkyld , hänger nog mkt på att jag känner av för mkt. Man vill ha dem bästa förutsättningarna.

    Hur lång tid tog det att få första ?
  • Äldre 12 Jan 21:11
    #2

    Ja det förstår jag håller tummarna!

    Vår pojke kom på första försöket så man hade höga förhoppningar när vi började försöka men nr 2

    Ni då?

  • Äldre 13 Jan 00:35
    #3

    Gjorde 3 färska innan vi fick vår son. Första tog sig inte andra blev MA som upptäcktes i vecka 12 o tredje fick jag tillbaka 2st. Hoppas att vi lyckas med någon av dem 2 som är kvar i frysen.

    Ja, då förstår jag att ni har höga förväntningar när det gick så "lätt" första gången

  • Äldre 27 Jan 14:14
    #4

    Vi försöker också med ett syskon till vårt barn, gjorde första FET häromdagen och är på RD 3 idag. Räknar ändå med att det kommer ta några försök, det blir dyrt men det är det värt!

  • Äldre 27 Jan 18:59
    #5

    Hej! Hoppar in här lite... Har ett barn på naturlig väg men 2an vill inte ta sig.. försökt ca 3 år nu. 1 fet och två frusna. Missfall på 1a fet, de andra satte sig inte alls. Skulle precis börja med ny fet i januari då äggen i frysen var slut. Då visade det sig att jag blivit gravid naturlig väg. Var på tidigt ul förra veckan (ca v7) men då syntes inget foster. Nytt ul på torsdag, hoppas så innerligt att det var för tidigt och att det inte är ett MA. Denna väntan är fruktansvärd. Först lycka av att vara gravid sen magplasket att där inte finns foster (men gulesäck syntes tydligt)..

  • Äldre 28 Jan 22:37
    #6

    Vi ska påbörja första syskonförsöket i.falun när mensen kommer nu snart. Min son kom till spontant efter 2 år. Vi har försökt i ett år med syskon nu men orkar inte ha schemasex längre, så.jag hoppas ivf ska ge oss en till plutt

Svar på tråden Syskonförsök 2019