• Anonym (Blomm­an)
    Äldre 12 Jan 16:35
    370 visningar
    31 svar
    31
    370

    Fel av mig eller min dejt?

    Har dejtat en kille i ca 2 månader, vi bor 15 mil ifrån varandra men försöker ses så ofta det går. Vi har bestämt att dejta exklusivt o pratar med varandra som om vi vore ett par så börjar nog närma oss det. Iaf så hade vi bestämt att vi skulle ses igår/ jag skulle komma till han o detta hade vi båda längtat efter hela veckan. Redan på morgonen skriver han att han jätte gärna till träffa mig men att han känner sig sjuk o vill inte att jag ska träffa honom när han känner sig tråkig. Han börjar diskutera andra dagar men jag kan ingen av dessa. Jag blev såklart besviken samtidigt som jag förstod honom o jag skulle åndå behöva åka hem dagen efter så tänkte det kanske var lika. Bra. Så jag bestämmer mig för att åka hem till en kompis som har fest. När jag är påväg dit skriver min dejt att han dka sova lite så kanske vi kan ses sen. Då det är så pass långt så hade jag ju velat komma iväg så tidigt som nöjligr o inte komma dit kl 9 för att behöva åka hem kl 10 dagen efter. När jag få skriver att nu har jag ju bestämt annat blir han smått sur o säger att han inte trodde vi hade bestämt att inte ses men han sa det var hans fel att det blivit missförstånd.

    Så jag åkte ju till denna festen där det nästan bara var killar, dvs mina killkompisar. Under hela kvällen försöker min dejt få mig att lämna festen o komma till honom. Han frågar hur de kan vara viktigare än honom när jag säger att jag inte vara kan lämna sådär.

    Jag höll på o koka av ilska då han helgen innan var med en tjejkompis än mig trots vi inte hade setts på länge.

    Gjorde jag något fel? O hur kan man lägga upp det för honom? Jag tycker att han inte alls prioriterar mig o det har jag inte gjort något väsen av men han verkar tro att jag kan åka 30 mil för vara någon timme...

  • Svar på tråden Fel av mig eller min dejt?
  • Äldre 12 Jan 16:37
    #1
    +1

    Du har rätt. Han har fel.

  • Anonym (A)
    Äldre 12 Jan 16:41
    #2
    +1
    Tow2Mater skrev 2019-01-12 16:37:13 följande:
    Du har rätt. Han har fel.
    Tycker jag med.
  • Äldre 12 Jan 16:48
    #3
    +1
    Anonym (A) skrev 2019-01-12 16:41:29 följande:
    Tycker jag med.
    Och jag håller med.
  • Anonym (koiho­jimo)
    Äldre 12 Jan 17:15
    #4

    Jag instämmer med föregående talare. (skrivare) Dessutom lägger jag till att du ska vara på din vakt med den här killen. Visa direkt att du inte tänker dansa efter hans pipa och att du faktiskt har ett eget liv utan honom. 

    Förklara att du uppfattade det som att han inte orkade ses/inte ville ses pga att han kände sig dålig och då tänkte du att då passar du på att träffa dina kompisar istället. 
    När han sen ändrade sig så var du ju redan upptagen och då ville du vara kvar. Det handlar inte om att de är viktigare än han, utan helt enkelt att du ville umgås med vännerna just då, eftersom han, som sagt, var krasslig och inte ville ses. 

    Gnäller han, överväg att avsluta. En kille som alltid vill komma först no matter what är en asdålig kille. Dessutom, skaffar du i framtiden barn med honom kommer han att känna sig förfördelad när du ägnar tid åt barnen och så kommer ni troligen att skiljas. Förhoppningsvis innan han är otrogen. 

  • Anonym (.)
    Äldre 12 Jan 17:50
    #5
    Tow2Mater skrev 2019-01-12 16:37:13 följande:

    Du har rätt. Han har fel.


    Ja
  • Anonym (mmm)
    Äldre 12 Jan 18:09
    #6
    +1

    konstigt beteende av honom. klat du kan boka in annat. Sen att han fösökte förstöra festen för dig är inte ok 

  • Anonym (Blomm­an) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 18:13
    #7
    Anonym (koihojimo) skrev 2019-01-12 17:15:08 följande:

    Jag instämmer med föregående talare. (skrivare) Dessutom lägger jag till att du ska vara på din vakt med den här killen. Visa direkt att du inte tänker dansa efter hans pipa och att du faktiskt har ett eget liv utan honom. 

    Förklara att du uppfattade det som att han inte orkade ses/inte ville ses pga att han kände sig dålig och då tänkte du att då passar du på att träffa dina kompisar istället. 

    När han sen ändrade sig så var du ju redan upptagen och då ville du vara kvar. Det handlar inte om att de är viktigare än han, utan helt enkelt att du ville umgås med vännerna just då, eftersom han, som sagt, var krasslig och inte ville ses. 

    Gnäller han, överväg att avsluta. En kille som alltid vill komma först no matter what är en asdålig kille. Dessutom, skaffar du i framtiden barn med honom kommer han att känna sig förfördelad när du ägnar tid åt barnen och så kommer ni troligen att skiljas. Förhoppningsvis innan han är otrogen. 


    Bra skriver! Det känns bra att han ändå medgav att det var hans fel. Har träffat killar förr son i det läget skulle lagt allt på mig. Sen förklarade jag tydligt att nu har jag ju bestäm med mina vänner o har man blivit bjuden tull någon sticker man inte bara, samma som att jag inte vlir sur ifall han bestämt mwd en kompis , då kräver ju inte jag stt han ska avboka det för o träffa mig.
  • Äldre 12 Jan 20:10
    #8

    Du har rätt och han har fel.

    Ordentliga varningssignaler på det när han försöker köra fula taktiker att få dig att känna skuld, försöka tvinga dig att berätta vem du prioriterar högst och förstör din kväll genom att sura och störa dig.

    Tycker du inte ska förklara någonting. Det har du redan gjort.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (koiho­jimo)
    Äldre 12 Jan 21:57
    #9
    Anonym (Blomman) skrev 2019-01-12 18:13:21 följande:
    Bra skriver! Det känns bra att han ändå medgav att det var hans fel. Har träffat killar förr son i det läget skulle lagt allt på mig. Sen förklarade jag tydligt att nu har jag ju bestäm med mina vänner o har man blivit bjuden tull någon sticker man inte bara, samma som att jag inte vlir sur ifall han bestämt mwd en kompis , då kräver ju inte jag stt han ska avboka det för o träffa mig.
    Bra att du har 'tentaklerna' ute   Hoppas han inser hur fjantigt han betedde sig. Kan ju ha varit för att han var sjuk, en del killar (läs 99.9%) blir ju jäkligt gnälliga när de mår lite dåligt.
  • Anonym (Blomm­an) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 09:23
    #10
    Anonym (koihojimo) skrev 2019-01-12 21:57:31 följande:

    Bra att du har 'tentaklerna' ute   Hoppas han inser hur fjantigt han betedde sig. Kan ju ha varit för att han var sjuk, en del killar (läs 99.9%) blir ju jäkligt gnälliga när de mår lite dåligt.


    Haha ja så kan det ju ha varit! Var nästan lite som att han blev svartsjuk. Han avbokade o trodde la jag skulle sitta hemma bara, men ist var jag på en fest med typ 8 killar o 3 tjejer! O detta berodde ju på att han valt att avboka
Svar på tråden Fel av mig eller min dejt?