• Anonym (Norma­lt ?)
    Äldre 12 Jan 21:33
    1025 visningar
    19 svar
    19
    1025

    Extremt ? Mycket kontakt med ex

    Så här är det. Behöver lite input från andra.

    Sambon har barn med sin förra fru. De har varit separerade i 5 år nu och vi har varit tillsammans nu lika länge.

    Frågeställningen är. Sambon har sms kontakt med henne åtminstone 20 -40 ggr om dagen. Hon är den första han messar när han vaknar och den sista innan han somnar. Dag ut och dag in, år ut och år in. Han hävdar att det handlar om barnen (de skriver på språk jag inte kan). Även när hon är utomlands i ett antal veckor så messar dom varje dag ändå. (Barnen har egna telefoner så om hon saknade dem så kunde hon messa dom). Nu kollar vi på film och hon messar 4 ggr på 40 min, jag frågade vad de handlade om och han blev arg och rusade ut för jag har inte med det att göra.

    Alltså vad är normalt? Jag stör mig enormt på deras sms (som till å med sker mitt i natten ibland) och han vägrar erkänna något onormalt i detta. 5 år har gått så här men det börjar bli mer och mer tydligt att han messar henne i princip dygnet runt. Så vad är normalt? Hur ska jag hantera mina känslor i detta?

  • Svar på tråden Extremt ? Mycket kontakt med ex
  • Äldre 12 Jan 21:36
    #1
    +1

    Du kan ju börja med att läsa sms tråden deras, och översätta den med google translate. 40 mess om dagen om barnen...tror du verkligen på det?

  • Anonym (Konst­igt)
    Äldre 12 Jan 21:36
    #2

    20-40 mess om dagen tycker jag är för mycket.
    Hur gamla är barnen?
    Det låter som han lämnade frun för dig, men inte stängt dörren för att det ska bli dem igen.

  • Anonym (Norma­lt ?) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 21:44
    #3

    Barnen är mellan 7-13 år. Jag ngt barns namn ibland i de mess jag läst. Han säger att alla som har engagerade föräldrar å varannan vecka har så här mycket att prata om..

  • Anonym (A)
    Äldre 12 Jan 21:47
    #4
    Anonym (Konstigt) skrev 2019-01-12 21:36:50 följande:
    20-40 mess om dagen tycker jag är för mycket.
    Hur gamla är barnen?
    Det låter som han lämnade frun för dig, men inte stängt dörren för att det ska bli dem igen.
    Låter mycket det.
  • Anonym (Norma­lt ?) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 21:49
    #5
    1234568 skrev 2019-01-12 21:36:28 följande:

    Du kan ju börja med att läsa sms tråden deras, och översätta den med google translate. 40 mess om dagen om barnen...tror du verkligen på det?


    Får ju inte kolla hans sms. Svårt att få tiden att tjuvläsa sms och använda Google translate på samma gång.
  • Äldre 12 Jan 21:58
    #6
    +1
    Anonym (Normalt ?) skrev 2019-01-12 21:49:45 följande:
    Får ju inte kolla hans sms. Svårt att få tiden att tjuvläsa sms och använda Google translate på samma gång.
    Ta kort med din telefon på sms konversationen i hans telefon. Sedan kan du översätta i lugn och ro när du har tid.

    Jag skulle starkt råda dig att göra det. Så du inte kastar 5 år till på någon som har en helt annan relation till sitt ex än han utger sig för att ha..40 sms är inte normalt. Och om det är så oskyldigt, varför får du inte kolla i hans telefon? OM det var oskyldigt, så skulle han förstå att den här mängden sms såklart oroar dig, och han skulle ha låtit dig ta del av konversationen för länge sedan.

    Och ja, det är OFTAST dåligt att rota i någon annans telefon. Men i det här fallet finns det stark grund.
  • Anonym (Norma­lt ?) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 22:55
    #7

    Återigen starkt ifrågasatte deras sms. De han läste upp handlar om barnen men jag har såklart ingen aning om om det stämmer. 6 dagar tillbaka ca 90 sms totalt skickade. Första 0557 och sista 2313. Ungefär så 4 av de 6 dagarna med tider.. Alltså seriöst.. ni som har varannan vecka.. Hur många sms skickar ni till exet? Han hävdar bestämt att denna mängd på sms är normalt och skulle jag varit i samma sits så skulle jag smsa lika mycket...

    Jag har varannan helg med mina och skickar 4 sms i månaden på sin höjd..

  • Anonym (apa)
    Äldre 12 Jan 23:53
    #8

    Mina barn är lite större men när de var i den åldern kunde jag och mitt ex skicka kanske 2-3 sms om dagen om det var något. Om det vår något alldeles extra kanske 10-12 sms om det inte gick att ringa vilket vi inte alltid kunde göra men då var det inte alltid hon-jag-hon-jag utan mer regelbundna uppdateringar om vad som händer även om den andra inte kan svara. I urakuta situationer så ringde vi så klart ändå även om det egentligen "inte var ok".

    Plus att ju äldre barnen blivit ju färre sms oss föräldrar emellan trots att vi till och med umgås regelbundet fortfarande, 15 år efter skilsmässan.

    40 sms om dagen skickde jag inte ens min nuvarande när vi var nykära. Det låter vansinnigt.

  • Anonym (Sluta dumma dig)
    Äldre 13 Jan 00:04
    #9

    Du inser väl att du blir förd bakom ljuset!

  • Anonym (Stina­)
    Äldre 13 Jan 00:12
    #10

    Det behöver absolut inte handla om att de har känslor för varandra eller en hemlig relation. De kanske bara är vana vid att skriva till varandra ofta - när man sms:ar kan det ju bli många sms fram och tillbaka för något som kanske skulle ta en minut att avhandla på telefon.

    Men visst är det mycket. Deras behov av att meddela sig med varandra hela tiden måste vara stort och du måste bli trött på det. Kan du säga att sms:andet tar mycket tid från er och att du skulle föredra att de pratade på telefon? Det är inte ett förslag som inskränker deras kontakt men kan ändå förändra mycket för dig.

    Träffas de något?

  • Anonym (Sluta dumma dig)
    Äldre 13 Jan 00:25
    #11
    Anonym (Stina) skrev 2019-01-13 00:12:55 följande:

    Det behöver absolut inte handla om att de har känslor för varandra eller en hemlig relation. De kanske bara är vana vid att skriva till varandra ofta - när man sms:ar kan det ju bli många sms fram och tillbaka för något som kanske skulle ta en minut att avhandla på telefon.

    Men visst är det mycket. Deras behov av att meddela sig med varandra hela tiden måste vara stort och du måste bli trött på det. Kan du säga att sms:andet tar mycket tid från er och att du skulle föredra att de pratade på telefon? Det är inte ett förslag som inskränker deras kontakt men kan ändå förändra mycket för dig.

    Träffas de något?


    Men tror du helt seriöst att man är intresserad av att skicka så många sms till sitt ex om man har en partner man tycker om och värdesätter tiden med. Nej uteslutet för mig, dom kunde lika gärna leva tillsammans.
  • Anonym (Stina­)
    Äldre 13 Jan 00:31
    #12
    Anonym (Sluta dumma dig) skrev 2019-01-13 00:25:32 följande:

    Men tror du helt seriöst att man är intresserad av att skicka så många sms till sitt ex om man har en partner man tycker om och värdesätter tiden med. Nej uteslutet för mig, dom kunde lika gärna leva tillsammans.


    Jag tror inte att man har en relation med sitt ex och mamman till barnen, helt och hållet på sms som skickas i soffan bredvid den man lever med. Det låter omständligt.
  • Anonym (Sluta dumma dig)
    Äldre 13 Jan 00:34
    #13
    Anonym (Stina) skrev 2019-01-13 00:31:08 följande:

    Jag tror inte att man har en relation med sitt ex och mamman till barnen, helt och hållet på sms som skickas i soffan bredvid den man lever med. Det låter omständligt.


    Det verkar ändå vara oavslutad relation, kanske inte riktigt kan släppa varandra. Detsamma gäller oftast långvariga bråk långt efter uppbrottet, ena eller båda vill ju klart ha kontakt mer än nödvändigt (barnen)
  • Äldre 13 Jan 00:53
    #14
    +1

    Ställ en fråga till honom. Varför gjorde ni ens slut?

    Förutom det så undrar jag varför du tar den där skiten? Din snubbe sitter och gaggar mer med exet nu än när dom levde tillsammans. Är du okej med det?

    40 sms dagligen som handlar om barnen? Kyss mig långsamt! För att komma undan med det så ska kidsen vara lika galna som den onda dockan Chucky men det är extremt långsökt.

    Ställ högre krav, levererar han inte så dra.

  • Anonym (Sluta dumma dig)
    Äldre 13 Jan 02:12
    #15
    Anonym (Stina) skrev 2019-01-13 00:31:08 följande:

    Jag tror inte att man har en relation med sitt ex och mamman till barnen, helt och hållet på sms som skickas i soffan bredvid den man lever med. Det låter omständligt.


    Han kan nog skriva vad han vill brevid sin nya, eftersom hon inte kan läsa språket.
  • Äldre 13 Jan 02:20
    #16

    Du är nog förd bakom ljuset tyvärr, det är fullständigt onormalt. Han verkar leva dubbelliv, kanske vet inte exet att han lever med en annan kvinna.

  • Anonym (X)
    Äldre 13 Jan 03:36
    #17

    Är de alls skilda?

  • Anonym (Lili)
    Äldre 13 Jan 03:56
    #18
    +1

    Tycker det låter som extremt många sms!

    Men svårt att veta mer eftersom man inte har en aning om VAD de faktiskt skriver om.

    Som någon tidigare nämnde, fota deras konversationer med din mobil, och översätt sen i lugn och ro!

    Jag har en åttaåring som bor varannan vecka, och jag och hans pappa smsar väl 2-3 ggr/vecka i genomsnitt.

  • Äldre 13 Jan 07:10
    #19
    +1

    Jag tänker så här att hur kan de lägga tid på sina gemensamma barn om de sitter med telefonen hela tiden. Det är alarmerande om något.

    Så mycket har man inte att skriva om med barnen om intr någon av dem är ett kontrollfreak och vill veta allt som händer hos den andra.

    Jag skulle satt ner foten och sagt att barnen har två familjer och man måste få leva i den man är just den veckan. Är onormalt att skriva så mycket om det inte ör en viss period då barnen är allvarligt sjuka tex.

Svar på tråden Extremt ? Mycket kontakt med ex