• Anonym (Blir arg!)
    Äldre 12 Jan 21:36
    309 visningar
    33 svar
    -1
    33
    309

    Farmor röker vid mitt barn!

    Min son är 3 år och har börjat ?leka? att han röker.... farmor är storrökare och röker vid honom har det kommit fram! (Hon passar honon själv ganska ofta!) jag är flyförbannad över situationen och bett sambon prata med henne, han tar dock inte lika hårt på detta... passiv rökning är ju inte heller bra tänker jag?! Sen att en liten 3-åring ens vet hur man röker! Överreagerar jag?!

  • Svar på tråden Farmor röker vid mitt barn!
  • Anonym (Flowe­r)
    Äldre 12 Jan 21:40
    #1
    +1

    Verkligen inte ok, hade inte låtit henne passa barnet

  • Anonym (Blir arg!) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 21:47
    #2
    +1

    Visst är det hemskt....! Jag känner som du skriver faktiskt! Borde kunna ställa det kravet egentligen, att ska hon passa får hon inte röka när han är med?!


    Anonym (Flower) skrev 2019-01-12 21:40:26 följande:

    Verkligen inte ok, hade inte låtit henne passa barnet


  • Äldre 12 Jan 21:53
    #3

    Vad menas med "röker vid" barnet? Hon röker när de är ute? Tar en cigg på balkongen? De sitter vid köksbordet och hon bolmar honom i ansiktet?

  • Anonym (smoki­e)
    Äldre 12 Jan 21:58
    #4

    Vad betyder vid? Ser ju en viss skillnad om dom är ute i trädgården eller om hon sitter och blåser rök på honom i soffan.

  • Anonym (Blir arg!) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 22:00
    #5

    Nej hon röker inte inne tack o lov! Det är ute, men brevid min son.


    EmberEyes skrev 2019-01-12 21:53:21 följande:

    Vad menas med "röker vid" barnet? Hon röker när de är ute? Tar en cigg på balkongen? De sitter vid köksbordet och hon bolmar honom i ansiktet?


  • Anonym (Blir arg!) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 22:01
    #6

    Utomhus med min son brevid sig! Inte inomhus tack o lov....


    Anonym (smokie) skrev 2019-01-12 21:58:36 följande:

    Vad betyder vid? Ser ju en viss skillnad om dom är ute i trädgården eller om hon sitter och blåser rök på honom i soffan.


  • Äldre 12 Jan 22:02
    #7
    +1
    Anonym (Blir arg!) skrev 2019-01-12 21:36:14 följande:

    Min son är 3 år och har börjat ?leka? att han röker.... farmor är storrökare och röker vid honom har det kommit fram! (Hon passar honon själv ganska ofta!) jag är flyförbannad över situationen och bett sambon prata med henne, han tar dock inte lika hårt på detta... passiv rökning är ju inte heller bra tänker jag?! Sen att en liten 3-åring ens vet hur man röker! Överreagerar jag?!


    Varför passar hon honom ofta? Är det på eget initiativ eller något som du/ni behöver?

    Jag hade inte velat att mina barn skulle vistas i en innerökandes miljö på stadig basis (jag hade i och för sig inte velat ha mina barn stadigvarande hos ickerökande barnvakter heller). Röker hon ute eller inne?
  • Anonym (hade)
    Äldre 12 Jan 22:02
    #8
    +1

    Jag hade hittat annan barnvakt och talat om för sambon att det är hans uppgift att tala om för sin mamma varför. Eftersom hon uppenbarligen inte fattar det själv. 

    MEN, om det är så att hon röker utomhus när han inte är jämte, då må det väl vara hänt. Jag tolkar dock ditt inlägg som att det sker när barnet är bredvid. 

    Jag är uppväxt med en rökande pappa, som rökte i bilen etc, man gjorde ju så då. Jag har idag som vuxen problem med luftrören som kan härledas till den passiva rökningen som jag utsattes för. 

  • Anonym (Blir arg!) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 22:12
    #9

    Det är på eget initiativ! Inget vi egentligen behöver utan mer att sonen tycker om att umgås med sin farmor.. hon röker ute! Men känns ändå inte ok då sonen verkligen uppfattat hur man gör när man röker?!


    Pope Joan II skrev 2019-01-12 22:02:12 följande:

    Varför passar hon honom ofta? Är det på eget initiativ eller något som du/ni behöver?

    Jag hade inte velat att mina barn skulle vistas i en innerökandes miljö på stadig basis (jag hade i och för sig inte velat ha mina barn stadigvarande hos ickerökande barnvakter heller). Röker hon ute eller inne?


  • Anonym (A)
    Äldre 12 Jan 22:14
    #10
    Anonym (hade) skrev 2019-01-12 22:02:31 följande:
    Jag hade hittat annan barnvakt och talat om för sambon att det är hans uppgift att tala om för sin mamma varför. Eftersom hon uppenbarligen inte fattar det själv. 

    MEN, om det är så att hon röker utomhus när han inte är jämte, då må det väl vara hänt. Jag tolkar dock ditt inlägg som att det sker när barnet är bredvid. 

    Jag är uppväxt med en rökande pappa, som rökte i bilen etc, man gjorde ju så då. Jag har idag som vuxen problem med luftrören som kan härledas till den passiva rökningen som jag utsattes för. 
    Samma här
Svar på tråden Farmor röker vid mitt barn!