• Äldre 13 Jan 12:06
    151 visningar
    8 svar
    8
    151

    Gravid med första bor i Gbg, andra som också bor i Gbg och vill följas åt ? :)

    Hej alla! Jag tänkte kolla om det finns andra tjejer i Göteborg som också är gravid mer första barnet som vill följas åt här och prata diskutera om saker. Skulle vara kul :) kan börja med att presentera mig själv. Jag är 25 år gammal , blir 26 i februari. Är gift och nu väntar vi vårat första barn! Just nu är jag i vecka 16+5. Jag mådde super dåligt från vecka 7-13. Konstant illamående , kunde inte äta eller dricka utan att kräkas, var deppig , har inte kunnat krama eller pussa min man utan att ja mår illa vilket fortfarande sitter i, känner mig rätt taskig mot honnom... känner mig allmänt sjuk hela tiden och ville inte ha kontakt med någon. Jag åt postafen varje dag så jag skulle kunna ta mig till jobbet, vilket hjälpte mig mkt. Tror jag hade hamnat på sjukan utan dom ???? jag börjar må bättre nu och känner mig piggare, kan njuta lite mer av graviditeten nu än innan. Har konstant oro hela tiden om hur barnet mår osv, var på kub i v 13 och alllt såg bra ut som tur är. 30 januari ska vi på ultraljud igen och troligtvis få veta kön då. Ska bli så spännande att få se lilla bebisen igen efter 6 veckor , att få se att den mår bra där inne , och vem som kommer ha rätt angående kön, jag tror på pojke och mannen tror flicka :) skulle så gärna vilja veta vilka ni är! Berätta gärna.??

  • Svar på tråden Gravid med första bor i Gbg, andra som också bor i Gbg och vill följas åt ? :)
  • Äldre 24 Jan 09:15
    #1

    Hej! 


    Jag är 28 år (fyller 29 i april) och väntar också första barnet i Göteborg! Jag och min sambo har bott ihop i 3 år och vi började försöka skaffa bart i september. Nu är jag i vecka 10 (9+1) och är inskriven hos barnmorska. Har tid för första ultraljudet den 29:e så det är inte ens en vecka kvar! Så nervös och lite orolig för missfall men försöker att inte tänka på det för mycket. Varje minsta lilla molvärk gör mig så lättad att det händer något där inne. I övrigt har jag mått rätt kass också... Längtar och hoppas att det ska gå över. Illamående med postafen varje dag och ingen lust att umgås med någon! Knappt så jag vill prata med kunder på jobbet heller. Skönt att höra att du börjar må bättre! 


     

  • Äldre 24 Jan 09:57
    #2

    Hej:)

    Jag är 32 och väntar första, en liten flicka i juli:)

    Var på TUL igår på östra och allt såg fint ut, en livlig liten krabat som härjade runt därinne.

    Jag mår fortfarande illa och fick tom gå av bussen igår på väg till bm för att kräkas i en buske och sedan vänta in nästa buss. Som tur var var hållplatsen tom:) hoppas verkligen illamåendet släpper snart, är i början av vecka 15 nu.

  • Äldre 24 Jan 20:32
    #3

    Hannipan: vad roligt för er! Förstår precis hur du känner , jag var också sjukt orolig över missfall! Gick o kolla i trosorna hela tiden ifall de va nått haha. Jag hoppas verkligen de går hela vägen för dig och det tror jag också att det kommer göra. Vad spännande med ultraljud , de kommer kännas så skönt för dig att få se bebisen!! Jag gjorde också mitt första ultraljud privat i vecka 10, dock så kunde dom inte se nått när dom gjorde på magen, blev livrädd !! Sen gjorde dom vaginalt istället och då såg man klart o tydligt ! Så sjuk kännsla alltså . Hoppas allt går bra för dig den dagen .

    Granskott; grattis till er! Vad var TUL nu igen ? :D jag ska gå på rutin ultraljud på onsdag och så hoppas jag på att dom ska vad de är för kön :) har gjort kub test i vecka 13 men då kunde dom inte se könet. De där me bussen känner jag igen fyyy! Ja har alltid påse i väskan men man vill endå inte kräkas framför folk haha. Jobbiga tider. Jag är i v 18 och mår mkt bättre nu me illamåendet o kräkningarna så förmodligen om ca 2-4 v tror jag nog att du kommer känna dig bättre o håller tummarna för det!!

  • Äldre 25 Jan 11:53
    #4
    ElissaLevin skrev 2019-01-24 20:32:54 följande:

    Hannipan: vad roligt för er! Förstår precis hur du känner , jag var också sjukt orolig över missfall! Gick o kolla i trosorna hela tiden ifall de va nått haha. Jag hoppas verkligen de går hela vägen för dig och det tror jag också att det kommer göra. Vad spännande med ultraljud , de kommer kännas så skönt för dig att få se bebisen!! Jag gjorde också mitt första ultraljud privat i vecka 10, dock så kunde dom inte se nått när dom gjorde på magen, blev livrädd !! Sen gjorde dom vaginalt istället och då såg man klart o tydligt ! Så sjuk kännsla alltså . Hoppas allt går bra för dig den dagen .

    Granskott; grattis till er! Vad var TUL nu igen ? :D jag ska gå på rutin ultraljud på onsdag och så hoppas jag på att dom ska vad de är för kön :) har gjort kub test i vecka 13 men då kunde dom inte se könet. De där me bussen känner jag igen fyyy! Ja har alltid påse i väskan men man vill endå inte kräkas framför folk haha. Jobbiga tider. Jag är i v 18 och mår mkt bättre nu me illamåendet o kräkningarna så förmodligen om ca 2-4 v tror jag nog att du kommer känna dig bättre o håller tummarna för det!!


    Skönt att höra att man inte är ensam med sina tokigheter. En vän till mig som genomgått ett missfall rådde mig att vara glad oavsett för om det skulle ske ett missöde kommer man bli lika förkrossad oavsett om man oroat sig eller varit glad innan. Så nu försöker jag bara tänka på hur fantastiskt det ska bli! Tiden går så sjukt långsamt just nu bara. Hade velat hoppa fram ett par veckor :P Jag blev faktiskt erbjuden första ultraljudet kostnadsfritt i vecka 10. Vet inte varför men tog tacksamt emot :) Har ni gjort sådant där NIPT-test? 
  • Äldre 25 Jan 13:31
    #5
    ElissaLevin skrev 2019-01-24 20:32:54 följande:

    Hannipan: vad roligt för er! Förstår precis hur du känner , jag var också sjukt orolig över missfall! Gick o kolla i trosorna hela tiden ifall de va nått haha. Jag hoppas verkligen de går hela vägen för dig och det tror jag också att det kommer göra. Vad spännande med ultraljud , de kommer kännas så skönt för dig att få se bebisen!! Jag gjorde också mitt första ultraljud privat i vecka 10, dock så kunde dom inte se nått när dom gjorde på magen, blev livrädd !! Sen gjorde dom vaginalt istället och då såg man klart o tydligt ! Så sjuk kännsla alltså . Hoppas allt går bra för dig den dagen .

    Granskott; grattis till er! Vad var TUL nu igen ? :D jag ska gå på rutin ultraljud på onsdag och så hoppas jag på att dom ska vad de är för kön :) har gjort kub test i vecka 13 men då kunde dom inte se könet. De där me bussen känner jag igen fyyy! Ja har alltid påse i väskan men man vill endå inte kräkas framför folk haha. Jobbiga tider. Jag är i v 18 och mår mkt bättre nu me illamåendet o kräkningarna så förmodligen om ca 2-4 v tror jag nog att du kommer känna dig bättre o håller tummarna för det!!


    TUL är tidigt ultraljud. Det får man i Gbg om man inte väljer att göra kub. Jag valde att hoppa kub och istället göra nipt direkt privat. Kändes skönare att slippa vänta på ovisa svar:)
  • Äldre 25 Jan 13:33
    #6
    Hannipann skrev 2019-01-25 11:53:33 följande:

    Skönt att höra att man inte är ensam med sina tokigheter. En vän till mig som genomgått ett missfall rådde mig att vara glad oavsett för om det skulle ske ett missöde kommer man bli lika förkrossad oavsett om man oroat sig eller varit glad innan. Så nu försöker jag bara tänka på hur fantastiskt det ska bli! Tiden går så sjukt långsamt just nu bara. Hade velat hoppa fram ett par veckor :P Jag blev faktiskt erbjuden första ultraljudet kostnadsfritt i vecka 10. Vet inte varför men tog tacksamt emot :) Har ni gjort sådant där NIPT-test? 


    Jag hoppade över KUB och gjorde istället nipt privat i vecka 11. Tyckte det kändes skönare eftersom nipt ger ett procentuellt säkrare svar och då visste man ju snabbare än att behöva vänta in kub och sedan eventuellt också nipt. Jag är för nojig för sånt:)
  • Äldre 12 Feb 10:37
    #7

    Alltså, jag måste bara fråga. Jag tycker att jag har blivit jättetjock under denna korta tid som hunnit gå.

    Jag har alltid varit smal (178cm lång och aldrig gått över 60kg) men nu väger jag 69?! Jag har mått väldigt illa och därmed inte ätit lika nyttigt som jag annars gör för att jag känt mig tvungen att passa på när jag är sugen på något.

    Nu har jag endast en BH och två par byxor jag får på mig, de som passar kniper i midjan ordentligt men det känns samtidigt löjligt att köpa gravidkläder innan man ens fått en kula?

    Hur känner ni andra kring detta? Känner mig stor som ett hus!

  • Äldre 14 Feb 23:33
    #8

    Hej!

    Jag bor också i Göteborg (Eller ja lite utanför) och väntar mitt första barn, en liten pojke! Är i vecka 26 nu!

Svar på tråden Gravid med första bor i Gbg, andra som också bor i Gbg och vill följas åt ? :)