• Anonym (Ken)
    Äldre 13 Jan 19:20
    3426 visningar
    148 svar
    +2
    148
    3426

    Tramsiga ord som blir överanvända

    En del ord går det ju mode i att använda. En del känns bara tramsiga och dåliga innan de ens börjat bli överanvända.

    Vilka ord tycker ni det är trams att använda?

    Några av mina:

    Alfa/Beta - Används ofta av osäkra pojkar som vill spela coola, ofta behöver de hävda sig själva och påstå att de är alfa, medan den de försöker förolämpa är en beta.

    Cuck - Tramsigt ord som ofta används nedlåtande mot andra män som faktiskt försöker behandla kvinnor på ett schysst sätt.

    Mansbebis - Används av bittra personer, ofta kvinnor som inte kan erkänna för sig själva vilka stora sexister de faktiskt är.

    Bebisverkstad/Syskonverkstad - Obehagliga ord som får mig att ogilla föräldrar mer än vad jag borde.

    OBS! Givetvis finns det undantag i användandet och jag beskriver stereotyper, givetvis gäller detta inte för ALLA som använder orden.

  • Svar på tråden Tramsiga ord som blir överanvända
  • Anonym (Jonss­on)
    Äldre 13 Jan 19:28
    #1
    +3

    Tjejmagen

    mammahjärtat

    och frasen "läs om och läs rätt"

    otroligt tramsiga....

  • Anonym (Uttja­tat)
    Äldre 13 Jan 19:31
    #2

    Kränkt - kan det bli tjatigare...

    Mobbad - frekvent och återkommande retning, utfrysning osv helt korrekt, men INTE vid ett tillfälle! Snacka om hån motcde som verkligen blivit utsatta.

  • Anonym (Ken) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 19:32
    #3
    Anonym (Uttjatat) skrev 2019-01-13 19:31:15 följande:

    Kränkt - kan det bli tjatigare...

    Mobbad - frekvent och återkommande retning, utfrysning osv helt korrekt, men INTE vid ett tillfälle! Snacka om hån motcde som verkligen blivit utsatta.


    Håller verkligen med om Kränkt, har blivit otroligt överanvänt, vilket såklart drabbar de som blir kränkta på riktigt hårdast.
  • Anonym (Uttja­tat)
    Äldre 13 Jan 19:32
    #4
    Anonym (Uttjatat) skrev 2019-01-13 19:31:15 följande:

    Kränkt - kan det bli tjatigare...

    Mobbad - frekvent och återkommande retning, utfrysning osv helt korrekt, men INTE vid ett tillfälle! Snacka om hån motcde som verkligen blivit utsatta.


    Ah misade ju TRAMSIGA.... Men helt klart överanvända!

    Håller med om tjejmage och bebisverkstad!
  • Anonym (Jgghh­jj)
    Äldre 13 Jan 19:33
    #5

    Håller med om bebisverkstad. Ryser när jag hör det. Hatar också 'mellis' låter som man pratar bebisspråk. Ligger väl lite utanför ämnet, men har en bekant på min fb som skriver sina interna familjesmeknamn på inte bara småbarn utan även tonårsbarn och make i sina statusar. Alltså smeknamn i stil med Tofflan fast värre. Hon tycker säkert det låter gulligt men utifrån ser det helt psyko ut.

  • Anonym (Jgghh­jj)
    Äldre 13 Jan 19:35
    #6
    +1

    Ja usch, mammahjärtat. Tramsigt är också överanvänt. Ända in i kaklet.

  • Anonym (Titti­)
    Äldre 13 Jan 19:51
    #7
    +1

    "Magiskt" är ett uttryck som det har gått inflation i på senare år.

  • Anonym (R A)
    Äldre 13 Jan 19:53
    #8
    +6

    När folk säger "bebis" när det ska vara bebisEN!

    Kräks på det!

  • Äldre 13 Jan 19:54
    #9
    +2

    Styrkekram

  • Anonym (ir)
    Äldre 13 Jan 20:02
    #10
    +5

    Kränkt, hen, rasist, islamfobi.

Svar på tråden Tramsiga ord som blir överanvända