• Anonym (Frustrerad)

    Jag njuter inte av sex. Tips?

    Hejhopp! Jag är i ett förhållande sedan ca 10 månader tillbaka och har därmed "blivit sexuellt aktiv" (ett dumt uttryck men ni förstår vad jag menar). Jag såg verkligen fram emot att ha sex med min pojkvän för första gången, men upptäckte till min förvåning att det inte kändes bra. Hade inga höga förväntningar men, ni vet, hela grejen är ju att sex ska vara skönt så jag liksom förutsatte det. Bekymrade mig inte så mycket om det först då jag tänkte att det väl berodde på hur oerfaren jag var, men nu när det gått ett tag börjar det bli frustrerande. Till saken hör förresten att det är ett distansförhållande så jag har inte spenderat 10 månader i sträck med pojkvännen och har därför inte 10 månader av erfarenhet :P


     


    Har försökt googla efter tips men det är föga hjälpsamt. "Tala om för din partner vad du gillar!" - Hur ska jag veta det när jag saknar tidigare erfarenheter? Hela problemet är ju att jag inte vet själv! "Onanera för att lära dig hur du kan uppnå njutning!" Det har jag gjort i många år och det fungerar hur bra som helst, känns helt fantastiskt. Men jag har ingen aning om hur jag ska uppnå samma njutning med en partner, det är ju liksom en annan sak så jag kan inte riktigt dra så mycket nytta av soloerfarenheter.


     


    Som ovan nämnt så har jag inga problem att tillfredsställa mina egna behov och har gjort det i åratal, så detta handlar inte om sexuell frustration på det viset. Det känns bara som att jag går miste om en nivå av intimitet då jag inte kan dela den där njutningen med min pojkvän. Sex ska ju vara ömsesidigt, och i nuläget är det väldigt ensidigt. Till en början var det mest bara lite av en besvikelse att jag inte kunde njuta av sex, men nu när det gått ett tag och jag fortfarande inte listat ut hur jag ska göra börjar det bli riktigt frustrerande och upprörande.


     


    Har spenderat många sömnlösa nätter åt att ligga med tårar i ögonen och googla "how to enjoy sex" på mobilen - ibland bredvid min pojkvän i sängen efter att han somnat - och det börjar verkligen påverka min psykiska hälsa :/ Jag känner mig så otillräcklig, nästan defekt, jag känner att jag missar en viktig del av mitt förhållande... Någon som har tips för vad jag kan göra? Vet inte ens var jag ska börja, jag vet inte vad jag gör för fel, jag förstår inte varför det inte fungerar! Jag vet ju att jag KAN uppleva enorm sexuell njutning så varför går det inte med min partner???


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-18 22:45
    UPPDATERING: En del i problemet som jag är väldigt medveten om är att jag inte alls tycker om att be min pojkvän om saker. Till 90% handlar problemet såklart om att jag inte ens själv vet vad som fungerar så jag kan inte hjälpa till så mycket utan måste prova mig fram, men övriga 10% skulle jag kanske kunna få till bättre om jag bara bad honom om mer... Men jag är inte ett dugg bekväm med det, så om någon har tips vore det fantastiskt! Jag ska förklara vad jag menar.

    Orsaken till att jag drar mig för att be honom om något (oavsett om det rör sig om något större som att be om oralsex eller något mindre som att bara be honom göra något lite annorlunda) är att jag verkligen avskyr tanken på att han skulle göra något bara för att jag vill det. Jag vill känna mig åtrådd och jag vill känna att han gör saker som han genuint vill. Därför låter jag honom oftast göra typ vad han vill och bara hänger med, för då vet jag att han gör det han själv vill. Om jag bad honom om något skulle det kännas konstigt eftersom att jag vet att han gör det bara för min skull, det gör mig obekväm. Känns lite som att som fullvuxen människa be någon att skära upp ens mat, och sedan obekvämt sitta och titta på medan personen hjälper till med något som man är full kapabel att göra själv och förmodligen även skulle göra bättre själv. Jag BEHÖVER ju inte hans "tjänster" och skulle kunna ge mig själv mer njutning än han någonsin kan ge mig så det känns jättekonstigt av den orsaken också. Helt genuint så är jag hellre utan det jag vill ha än att få honom att göra det bara för min skull. Även om han skulle vara 100% okay med det så är det inte tillräckligt för mig, jag behöver att han verkligen vill det själv och är entusiastisk, vilket det känns som att jag bara kan få om jag låter honom ta egna initiativ. Jättedumt, jag vet...

    Så tips för att bli bättre på att instruera honom och be om saker vore superbra! Vill dock återigen vara tydlig med att det inte skulle lösa i närheten av alla problem, för huvuddelen i problemet är fortfarande att jag inte ens själv vet vad som fungerar. (Vilket förresten också bidrar till att jag inte vill be om något, för om jag exempelvis skulle be om oralsex och kanske också instruerar honom men sedan fungerar det ändå inte så skulle det kännas hemskt att bara "nä det räcker, du kan sluta, det här går inte")
  • Svar på tråden Jag njuter inte av sex. Tips?
  • Anonym (.)

    Felet kanske är att han är ganska oerfaren också, låter som att ni är unga. Minns med fasa killarnas vassa naglar och okänsliga handlag när man var yngre...aj aj aj.

  • Anonym (Onani)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-01-18 00:29:56 följande:
    Hejhopp! Jag är i ett förhållande sedan ca 10 månader tillbaka och har därmed "blivit sexuellt aktiv" (ett dumt uttryck men ni förstår vad jag menar). Jag såg verkligen fram emot att ha sex med min pojkvän för första gången, men upptäckte till min förvåning att det inte kändes bra. Hade inga höga förväntningar men, ni vet, hela grejen är ju att sex ska vara skönt så jag liksom förutsatte det. Bekymrade mig inte så mycket om det först då jag tänkte att det väl berodde på hur oerfaren jag var, men nu när det gått ett tag börjar det bli frustrerande. Till saken hör förresten att det är ett distansförhållande så jag har inte spenderat 10 månader i sträck med pojkvännen och har därför inte 10 månader av erfarenhet :P   Har försökt googla efter tips men det är föga hjälpsamt. "Tala om för din partner vad du gillar!" - Hur ska jag veta det när jag saknar tidigare erfarenheter? Hela problemet är ju att jag inte vet själv! "Onanera för att lära dig hur du kan uppnå njutning!" Det har jag gjort i många år och det fungerar hur bra som helst, känns helt fantastiskt. Men jag har ingen aning om hur jag ska uppnå samma njutning med en partner, det är ju liksom en annan sak så jag kan inte riktigt dra så mycket nytta av soloerfarenheter.   Som ovan nämnt så har jag inga problem att tillfredsställa mina egna behov och har gjort det i åratal, så detta handlar inte om sexuell frustration på det viset. Det känns bara som att jag går miste om en nivå av intimitet då jag inte kan dela den där njutningen med min pojkvän. Sex ska ju vara ömsesidigt, och i nuläget är det väldigt ensidigt. Till en början var det mest bara lite av en besvikelse att jag inte kunde njuta av sex, men nu när det gått ett tag och jag fortfarande inte listat ut hur jag ska göra börjar det bli riktigt frustrerande och upprörande.   Har spenderat många sömnlösa nätter åt att ligga med tårar i ögonen och googla "how to enjoy sex" på mobilen - ibland bredvid min pojkvän i sängen efter att han somnat - och det börjar verkligen påverka min psykiska hälsa :/ Jag känner mig så otillräcklig, nästan defekt, jag känner att jag missar en viktig del av mitt förhållande... Någon som har tips för vad jag kan göra? Vet inte ens var jag ska börja, jag vet inte vad jag gör för fel, jag förstår inte varför det inte fungerar! Jag vet ju att jag KAN uppleva enorm sexuell njutning så varför går det inte med min partner???

    Du njuter inte med din partner därför att när du onanerar gör du antagligen på ett annat sätt än när du har sex? De flesta kvinnor får orgasm genom att stimulera klitoris, medan killar oftast får orgasm av att ha penetrerande samlag. Därför ska du och din kille ägna din klitta massor av tid och omsorg. Han kan slicka dig, smeka dig (med din handledning förstås) eller så kan du smeka din klitoris medan killen knullar dig. Det är ytterst få kvinnor som kommer endast av in- och utsex, det är helt normalt och självklart okej att be killen stimulera din klitoris eller göra det själv när ni har sex.
  • Anonym (Suck)

    Jag har varit med min pojkvän i 8 år nu (han är min första) och jag måste tyvärr säga att det inte blir bättre. Har inga problem med att komma själv men har aldrig kommit med honom. Sex är oftast inte det minsta skönt eftersom jag inte är kåt när han vill och han hatar också förspel så det krävs mycket glidmedel eftersom jag inte ens hinner bli upphetsad. Allt detta har med tiden blivit så avtändande att jag har accepterat att jag aldrig kommer att njuta av sex, det är till för honom och jag njuter på egen hand när han inte är där. Jag undviker sex med honom så gott det går nu och orkar inte hoppas på att det skulle kunna bli bättre med annan kille för de alla ljuger på samma sätt i början, påstår att de älskar att slicka eller kyssas eller smeka en men i verkligheten blir det aldrig så. Om du till skillnad från mig fortfarande tänder på din kille så kan du försöka tala mer öppet med honom, testa nya saker, fråga om du kan som förspel få använda hans hand att smeka dig med och förhoppningsvis är han uppmärksam nog för att minnas vad du gör när du visar hur du vill bli smekt. Eller testa på vilket sätt oralsex känns skönast, gör det till en lek att ta reda på vad du och ni gillar. Men om han blir irriterad varje gång du försöker visa vad du vill eller han ignorerar det genom att säga att han tycker att förspel och hångel är jobbigt så är det bara att acceptera att han inte vill bli bättre.

  • Bleha

    Hmm.. tycker du inte det är skönt alls? För mig är det skönt med penetrerande sex men kan inte komma endast av det. Kombinationen av stimuleringen av klitoris och penetrerande sex gör dock att jag kommer väldigt fort. Kan du onanera medan ni har sex? hur känns det?

    Annars skulle jag också rekommenderar det andra säger om att hitta andra sätt att ha sex på som känns skönt för dig såsom oralsex.

  • annabellelee
    Anonym (Suck) skrev 2019-01-18 11:37:34 följande:

    Jag har varit med min pojkvän i 8 år nu (han är min första) och jag måste tyvärr säga att det inte blir bättre. Har inga problem med att komma själv men har aldrig kommit med honom. Sex är oftast inte det minsta skönt eftersom jag inte är kåt när han vill och han hatar också förspel så det krävs mycket glidmedel eftersom jag inte ens hinner bli upphetsad. Allt detta har med tiden blivit så avtändande att jag har accepterat att jag aldrig kommer att njuta av sex, det är till för honom och jag njuter på egen hand när han inte är där. Jag undviker sex med honom så gott det går nu och orkar inte hoppas på att det skulle kunna bli bättre med annan kille för de alla ljuger på samma sätt i början, påstår att de älskar att slicka eller kyssas eller smeka en men i verkligheten blir det aldrig så. Om du till skillnad från mig fortfarande tänder på din kille så kan du försöka tala mer öppet med honom, testa nya saker, fråga om du kan som förspel få använda hans hand att smeka dig med och förhoppningsvis är han uppmärksam nog för att minnas vad du gör när du visar hur du vill bli smekt. Eller testa på vilket sätt oralsex känns skönast, gör det till en lek att ta reda på vad du och ni gillar. Men om han blir irriterad varje gång du försöker visa vad du vill eller han ignorerar det genom att säga att han tycker att förspel och hångel är jobbigt så är det bara att acceptera att han inte vill bli bättre.


    Men för guds skull gör slut. Jag började nästan gråta när jag läste detta. Självklart finns det massor av killar som tycker att sex är något för båda, inte bara använder dig som ett hål.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (.) skrev 2019-01-18 01:24:28 följande:

    Felet kanske är att han är ganska oerfaren också, låter som att ni är unga. Minns med fasa killarnas vassa naglar och okänsliga handlag när man var yngre...aj aj aj.


    Tvärtom så är han 8 år äldre än jag och väldigt erfaren (till den grad att det ibland gör mig lite obekväm, intimitet är väldigt meningsfullt för mig och det gör en smula ont i hjärtat att veta att han inte känner likadant)
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Onani) skrev 2019-01-18 10:15:29 följande:

    Du njuter inte med din partner därför att när du onanerar gör du antagligen på ett annat sätt än när du har sex? De flesta kvinnor får orgasm genom att stimulera klitoris, medan killar oftast får orgasm av att ha penetrerande samlag. Därför ska du och din kille ägna din klitta massor av tid och omsorg. Han kan slicka dig, smeka dig (med din handledning förstås) eller så kan du smeka din klitoris medan killen knullar dig. Det är ytterst få kvinnor som kommer endast av in- och utsex, det är helt normalt och självklart okej att be killen stimulera din klitoris eller göra det själv när ni har sex.
    Jodå, jag vet att en majoritet av kvinnor inte kan få orgasm genom bara penetrering, men nog attan borde det väl kunna kännas lite bra åtminstone även om det inte räcker hela vägen? På egen hand (he-he) gillar jag intern stimulering och jag hade väntat mig att något betydligt större än mina två fingrar skulle innebära en större eller åtminstone likvärdig njutning, men icke! Faktum är att jag knappt känner något alls. Vilket på ett sätt är en lättnad, jag hade varit lite nervös av den orsaken att min pojkvän är rätt "välutrustad", så det är väl schysst att det inte gör ont eller så men jag blev väldigt förvånad av att känna i princip ingenting alls!
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Suck) skrev 2019-01-18 11:37:34 följande:

    Jag har varit med min pojkvän i 8 år nu (han är min första) och jag måste tyvärr säga att det inte blir bättre. Har inga problem med att komma själv men har aldrig kommit med honom. Sex är oftast inte det minsta skönt eftersom jag inte är kåt när han vill och han hatar också förspel så det krävs mycket glidmedel eftersom jag inte ens hinner bli upphetsad. Allt detta har med tiden blivit så avtändande att jag har accepterat att jag aldrig kommer att njuta av sex, det är till för honom och jag njuter på egen hand när han inte är där. Jag undviker sex med honom så gott det går nu och orkar inte hoppas på att det skulle kunna bli bättre med annan kille för de alla ljuger på samma sätt i början, påstår att de älskar att slicka eller kyssas eller smeka en men i verkligheten blir det aldrig så. Om du till skillnad från mig fortfarande tänder på din kille så kan du försöka tala mer öppet med honom, testa nya saker, fråga om du kan som förspel få använda hans hand att smeka dig med och förhoppningsvis är han uppmärksam nog för att minnas vad du gör när du visar hur du vill bli smekt. Eller testa på vilket sätt oralsex känns skönast, gör det till en lek att ta reda på vad du och ni gillar. Men om han blir irriterad varje gång du försöker visa vad du vill eller han ignorerar det genom att säga att han tycker att förspel och hångel är jobbigt så är det bara att acceptera att han inte vill bli bättre.


    Ouch, låter inte alls schysst av din pojkvän att han efter all denna tid inte bekymrat sig om att lära sig hur han kan göra det bra för dig! Skulle ta ett rejält snack med honom om jag var du.
  • Anonym (Frustrerad)
    Bleha skrev 2019-01-18 11:50:50 följande:

    Hmm.. tycker du inte det är skönt alls? För mig är det skönt med penetrerande sex men kan inte komma endast av det. Kombinationen av stimuleringen av klitoris och penetrerande sex gör dock att jag kommer väldigt fort. Kan du onanera medan ni har sex? hur känns det?

    Annars skulle jag också rekommenderar det andra säger om att hitta andra sätt att ha sex på som känns skönt för dig såsom oralsex.


    Nope, inte ett dugg, trots att jag gillar intern stimulering vid onani. Kan knappt ens känna att han är inne, så någon som helst njutning är det inte tal om. Har försökt ett par gånger att ta hand om den externa stimuleringen själv men upplever att det inte går bra, känns svårt att "nå" och få till någon bra rörelse när hans penis är i vägen och ger mig väldigt lite utrymme att jobba med där nere :P Dessutom känns det lite trist om det måste komma till att jag inte kan njuta av själva sexet utan måste onanera medan han gör sin grej, om du förstår hur jag tänker?


    Angående andra alternativ såsom fingrar och mun så försöker vi med det också utan mycket resultat. Kan definitivt konstatera att det är enda gången jag får någon njutning över huvud taget men det är ändå långt ifrån tillräckligt. Ärligt talat förstår jag inte hur folk kan få mer njutning av någon annans stimulering än sin egen, för den andra personen kan ju liksom inte känna hur det känns och måste förlita sig på "instruktioner" ungefär. När man onanerar kan man konstant finjustera område, rörelse, hastighet, tryck etc, men jag upplever att när någon annan gör det så blir det mer "okay lite längre ned... nej inte där... okay det var bättr- never mind, du tappade det... lite långsammare... nej nu är du på fel ställe igen... mmhh det där känns br- okay och nu är du på fel ställe" HUR i hela friden ska en annan person göra det bättre än man själv kan, eller ens likvärdigt???

  • Anonym (Ägg)

    Köp en vibrator (jag använder typen som ser ut som ett ägg, men sladd, de billigaste enkla brukar vara bäst för mig) och håll den mot klitoris under sexet. Funkar bäst i doggystyle i mitt tycke. Utan den har jag aldrig tyckt sex är skönt (har sex i 15år hyfsat regelbundet). Jag kommer nästan alltid under sexet nu (jag håller i och sköter vibratorn, han sköter sitt), och kommer jag inte då så fingrar han mig den typ minut det tar innan jag kommer (jag sköter ägget då med).

Svar på tråden Jag njuter inte av sex. Tips?