• Äldre 18 Jan 18:13
    28052 visningar
    476 svar
    476
    28052

    Äggdonation S:t Petersburg 2019

    Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

  • Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • Äldre 18 Jan 19:03
    #1

    Hej!!

    Är i St Petersburg just nu för äggdonation med min mans sperma. På tisdag är det insättning av 5 dagars blasto. Börjar bli sjukt nervös men vi myser o försöker slappna av på hotellet. Vilken resa detta

    är : ) vad spännande för er, hade ni ett datum än?? Det är bara att fråga på om det är något du undrar över : )

  • Äldre 18 Jan 19:29
    #2

    Åååh så spännande Havet75!! Du måste berätta allt :) har du haft kontakt med Alla? Hur är det att vara där jämfört med vad du föreställde dig innan?

  • Äldre 18 Jan 19:33
    #3

    Vi åker i olika omgångar jag och mannen, jag kommer att åka dit den 9/2.

  • Äldre 19 Jan 06:39
    #4

    Ja vi har Alla som kordinator. St Petersburg är mycket finare o underbarare än vad jag hade trott : ) finns väldigt mycket o titta på. Men just nu när vi varit här en vecka o vet att vi inte åker hem förren på torsdag blir man lätt Utråkad då vi gjort så mycket redan. Men det är bara att fokusera på insättningen på tisdag o längta till det : ) vad skönt om ni inte behöver stanna här så många dagar.

  • Äldre 19 Jan 09:33
    #5

    Spännande tjejer!!

    Vi planerar FET i juli så ligger lite efter här:)

    Men vi har ju en 7 månaders tjej som blev till där på första försöket!

    Lycka till!!

  • Äldre 19 Jan 21:06
    #6

    Vad underbart peppande att höra! Jag hoppas verkligen att vi lyckas på första försöket i Ryssland! Min sämsta egenskap är min brist på tålamod, haha. Tänker att om det inte funkar nu i feb så lär det ju dröja säkert ett halvår till nästa försök ( oregelbunden mens sedan 1 år tillbaka), och klockan tickar.. har nyss fyllt 45 och msn vill ju inte heller vara för gammal. Har ni/tänker ni betätta för omgivningen att ni gör ÄD el kör ni på ? vi har gjort IVF??

  • Äldre 20 Jan 08:47
    #7
    Ava44 skrev 2019-01-19 21:06:36 följande:

    Vad underbart peppande att höra! Jag hoppas verkligen att vi lyckas på första försöket i Ryssland! Min sämsta egenskap är min brist på tålamod, haha. Tänker att om det inte funkar nu i feb så lär det ju dröja säkert ett halvår till nästa försök ( oregelbunden mens sedan 1 år tillbaka), och klockan tickar.. har nyss fyllt 45 och msn vill ju inte heller vara för gammal. Har ni/tänker ni betätta för omgivningen att ni gör ÄD el kör ni på ? vi har gjort IVF??


    Men tror inte man måste vänta på egen ägglossning så du kan nog testa tidigare:)

    Vi har berättat för många men långt ifrån alla. Vi gör ingen hemlighet av det och berättar när det kommer på tal. Vi kommer givetvis berätta även för henne så fort hon är stor nog att förstå.

    Har du gjort ET än?

    Håller alla tummar:)
  • Äldre 21 Jan 20:55
    #8

    Förlåt men vad är ET... ????

    Har ni barn sedan tidigare; havet75 och sjuttiosjuan? Undrar även om Mvc hanterar graviditieten annorlunda när det ör ÄD jämfört med ?vanlig? graviditet.

    Havet75, STORT lycka till imorgon!! Berätta gärna hur det går och är!! ????????

  • Äldre 22 Jan 18:00
    #9
    Ava44 skrev 2019-01-21 20:55:19 följande:

    Förlåt men vad är ET... ????

    Har ni barn sedan tidigare; havet75 och sjuttiosjuan? Undrar även om Mvc hanterar graviditieten annorlunda när det ör ÄD jämfört med ?vanlig? graviditet.

    Havet75, STORT lycka till imorgon!! Berätta gärna hur det går och är!! ????????


    Embryo transfer:)

    Hade inga barn sedan tidigare. Min MVC kollade upp extra och jag fick gå och träffa deras läkare. Riskerna för tex havandeskapsförgiftning är större med ÄD och när man är lite äldre:)
  • Äldre 23 Jan 20:35
    #10

    Ok sjuttiosjuan, tack för info!! :)

    Havet75, hur mår du?? Hur har det gått? :)

Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019