• Äldre 22 Jan 20:35
    16030 visningar
    379 svar
    379
    16030

    Vi som ruvar just nu!

    Någon annan som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • Äldre 22 Jan 20:50
    #1

    Har satt in en femdagars blastocyst för 5 dagar sedan. Fryst återföring pga överstimulering efter äggplock och behandlingen avbröts.

  • Äldre 23 Jan 11:01
    #2

    Jag är på ruvardag 8 idag! Har inga symtom förutom lite ?spänd? mage. Ingen mens än iaf, men usch vilken psykisk påfrestning det är att ruva!

  • Äldre 23 Jan 12:18
    #3

    Fick ett 5 dagars fryst blastcyst i måndags som spontan kläcktes innan återföringen. Det betyder att chanserna ökar.

    Paranoid och glad samtidigt.

    Jag inbillar mig att jag redan känner av illamående, mensvärkliknande och spänd buk.

    Hoppas hoppas hoppas!

  • Äldre 23 Jan 12:25
    #4

    Hej va kul att följas åt! Ja det är verkligen mental terror hela ibf processen! Så tufft! Jag blir så nervös att jag inte har några symptom och bara tanken på att börja om igen och gå igenom dessa veckor igen känns så tungt!

    Ja men en vän till mig satte in ett ägg som höll på att kläckas. Hon är gravid nu med sin tredje ivf bebis!

    Jag fick 40-50 % chans av läkaren, vilket är ju bra men så rädd för ett minus! Jag återförde i fre och ska testa sön 3/2. 16 dgr sen återföring. När ska ni testa? :)

  • Äldre 23 Jan 12:26
    #5

    *ivf

  • Äldre 23 Jan 12:33
    #6

    Oh vad spännande ????

    Jag ska testa på dag 12 med digital.

    ....

    Jag kommer att testa innan ????????

  • Äldre 23 Jan 12:34
    #7
    Toffsen90 skrev 2019-01-23 12:33:37 följande:

    Oh vad spännande ????

    Jag ska testa på dag 12 med digital.

    ....

    Jag kommer att testa innan ????????


    Frågetecken är egentligen 1-2 smileys
  • Äldre 23 Jan 12:36
    #8
    Jennymaria84 skrev 2019-01-22 20:50:42 följande:

    Har satt in en femdagars blastocyst för 5 dagar sedan. Fryst återföring pga överstimulering efter äggplock och behandlingen avbröts.


    Jag blev också överstimulerad på korta protokollet med gonal-f 125 enheter. Jag mådde jätte dåligt i ett par veckor efter. O.o
  • Äldre 23 Jan 14:58
    #9

    Jag har testdag 28/1 men kommer ej kunna hålla mig! Kul att ha fått sådana prognoser, det har jag aldrig fått!

  • Äldre 23 Jan 16:15
    #10

    Oj men då ska vi snart testa allihopa! Ja blir så fundersam varför man får olika långt till test? Min testdag är exakt en månad sen jag fick min senaste men.. antar det inte är en slump... men 16 dgr känns långt, endast på dag 5 ju haha!!

    Ja men ja tänker ofta på det där. För ifall man testar tidigt och får neg så måste man ju ändå vänta att ringa kliniken tills testdagen. Tänker det kanske är en värre väntan det.. att gå med neg test o utan en ny plan.. ah ja vet inte! Velar hela dagarna. Läste att ovitrelle sprutan sitter i ca 10 dgr o kan ge falskt plus så tidigast efter det iaf :)

Svar på tråden Vi som ruvar just nu!