• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Skruttan855
    Jinthry skrev 2019-02-09 20:49:18 följande:

    Eftersom att graviditeten inte var planerad så har jag ingen koll på äl eller bim, då mensen är oregelbunden. Min senaste mens första dag var 8.1.2019.

    Jag har blivit gravid tidigare, men valde då att göra abort. Men då kom de fram till att jag fått ÄL drygt 3 veckor efter mensens första dag. Så jag tänker att den kan även ha varit lite sen nu. Därav de svaga resultaten.

    Sedan tänkte jag lite på om vissa symtom kan ha kommit i sammanhang med ÄL, men jag har aldrig har så ont i brösten någonsin tidigare. Läst runt lite och sett att de som väntat tvillingar har fått symtom mycket tidigare, men även resultat tidigare.. Ingen aning helt enkelt.


    Hur som helst är det positivt, grattis! Ett ultraljud får avgöra hur långt gången du är helt enkelt :)
  • Limoti
    Noanda skrev 2019-02-10 13:38:14 följande:

    Jag gjorde kub. Hade tänkt göra nipt (och betala för det själv) vid en andra graviditet men kommer nog inte göra det i alla fall. Det kostar så otroligt mycket! Så det blir enbart kub den här gången också.

    Du kommer erbjudas kub-test. :)


    Tack för svar! Jag kommer nog vilja ta de tester som erbjuds trots att jag har lite dubbla känslor inför det.
    Kaol81 skrev 2019-02-10 14:04:32 följande:

    Hej. Samma här 37 år bf 12-14/okt. Mitt andra barn, men det första blir 17 år i maj, så allt är som på nytt.

    Gravid via IVF behandling då det tycktes dröja för oss att få till det. Försökt sedan nov 2017.

    Har i och med ivf vaginaltabletter som jag tar dagligen, men som också skapar mindre blödningar/färgade flytningar och andra biverkningar. Så den här väntan är en sann terror!

    Inte så mycket symptom heller. Förutom ont i magen/äggstockarna (men det ökar snarare känslan att MF är på g.)

    Hur många gånger kan man klämma sig på brösten och analysera känslan per dag förresten?!

    Har följt och läst här på fl utan användare, men insåg att om det här håller kommer jag antagligen vilja kunna svara och skriva jag med.


    Håller verkligen tummarna för att det går bra för dig! Är det första försöket med IVF?

    Här hemma finns tre barn sedan innan men det är vårt första gemensamma. Våra barn är 14, 7 och 6 och det känns verkligen som nåt helt nytt för oss också.

    Haha åh vad jag känner igen det där med att klämma på brösten, jag gör det hela tiden!
  • Jinthry

    Tack för stödet, trots all förvirring som kommer från mig!!
    Gjorde ytterligare ett test i morse som var starkare än det igår. Helt otrolig känsla, absolut det största jag har gjort.

    Grattis till er alla tjejer!

  • Niinja
    Kaol81 skrev 2019-02-10 14:04:32 följande:

    Hej. Samma här 37 år bf 12-14/okt. Mitt andra barn, men det första blir 17 år i maj, så allt är som på nytt.

    Gravid via IVF behandling då det tycktes dröja för oss att få till det. Försökt sedan nov 2017.

    Har i och med ivf vaginaltabletter som jag tar dagligen, men som också skapar mindre blödningar/färgade flytningar och andra biverkningar. Så den här väntan är en sann terror!

    Inte så mycket symptom heller. Förutom ont i magen/äggstockarna (men det ökar snarare känslan att MF är på g.)


    Jag har också plussat nu i samband med ivf. Jag tar också vaginaltablett, Lutinus men kände inte till att de kan skapa blödningar.

    Jag har under dagen haft mörkare flytningar. Har sprungit på toa o kollat hela dagen. Så har ställt in mig på att det är en blödning som är på g och missfall. Hoppas d inte blir så :(
  • Kaol81
    Niinja skrev 2019-02-10 16:24:16 följande:

    Jag har också plussat nu i samband med ivf. Jag tar också vaginaltablett, Lutinus men kände inte till att de kan skapa blödningar.

    Jag har under dagen haft mörkare flytningar. Har sprungit på toa o kollat hela dagen. Så har ställt in mig på att det är en blödning som är på g och missfall. Hoppas d inte blir så :(


    Jo det kan de göra. Iallafall så blöder jag av lutinus. Antagligen för att jag får så sköra slemhinnor. (Som är biverkningar)

    Det som var ?bra? är jag i det här försöket fick det dagarna innan jag satte in mitt FET. På så sätt så vet jag att det verkligen är av Lutinus.

    Även flytningar av olika färger hör till min vardag och min bm säger att jag bara ska sitta still i båten och ta det lugnt.

    Så jag ger samma råd, lutinus kan mycket väl vara boven.
  • Kaol81

    Tack så mycket Limoti

    Så skönt att lästa att även andra gör ?ömbröstkollen? i tid och otid. :D

  • Kaol81

    Tack så mycket Limoti

    Så skönt att lästa att även andra gör ?ömbröstkollen? i tid och otid. :D

  • Kaol81

    Tack så mycket Limoti

    Så skönt att lästa att även andra gör ?ömbröstkollen? i tid och otid. :D

  • Etta

    Jag är också gravid via ivf och kan försökra om att lutinus kan ge blodiga flytningar! Haft det tidigare försök. Slemhinnorna är ju extra känsliga när man är gravid dessutom. Denna gravidtet är dock FET i naturlig cykel så inte tagit lutinus, skönt att slippa men samtidigt tycker jag det känns osäkert utan, haha! När man gjort ivf litar man ju inte på sin kropp direkt...

  • Brallis1991

    Hej och grattis alla tidigare i tråden ????

    Enligt apparna ska mitt bf vara 14 oktober ????. Här är det svårt att få tag på sjukvården så får väll försöka ringa som en tok imorgon för att få tid att få + bekräftat även där. Tidigt än så länge men känns annorlunda i hela kroppen. Detta ska bli så spännande, slutade med mina piller i december efter att ha ätit dom i ca 14 år ????

Svar på tråden BF oktober 2019!