• Äldre 27 Jan 12:12
    1777 visningar
    115 svar
    115
    1777

    Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!

    Hej!

    Har 4 barn på 11, 10, 3 och 1.5 år med min man, trodde jag var klar, men blev oplanerat gravid innan jul, fick MA i v. 9. Har precis genomgått en hemsk cytoteckur. Nu vill jag bara bli gravid igen, tänker försöka så fort jag känner av ägglossningen....

    Vore roligt att följas åt till till ett nytt plus :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!
  • Äldre 27 Jan 14:54
    #1

    Tidigare har jag tänkt på att inte få barn i dec, men efter det här missfallet så spelar det ingen roll vilken månad.... Hur tänker ni andra?

  • Äldre 27 Jan 19:26
    #2

    Beklagar ditt missfall.

    Liknande läge för mig med. Har tre barn sedan tidigare (den yngsta snart 10), och blev oplanerat gravid i slutet av sommaren. Fick ett missfall i september i vecka 7. Det var tufft med ett missfall (vårt första), och trots att det hade gått så kort tid så hade vi börjat längta, och se framemot att få ett barn till. Blev gravid på nytt i november, även den graviditeten slutade i missfall, i v 8. Har haft en mens efter missfallet och vi försöker på nytt. Har BIM den 2/2, så snart vet vi hur det blev denna cykel.

  • nathal­ieejj
    Äldre 27 Jan 19:38
    #3

    Hoppar in här! Fick MA i vecka 4 men fick reda på det i vecka 9. Detta var nov/dec. Nu har vi prickat in äl perfekt och haft bra sex men känner mig inte gravid så tror inte det gick nu, bim-4 eller 5. Apparna säger olika. Jag vill bara gråta...

  • Äldre 27 Jan 22:31
    #4

    Hej hej,

    Hoppar in här med. Blev gravid lite oväntat men fick ett MA som vi fick reda på i mellandagarna... det kom igång den 7 Jan och har väl blivit klart nu iaf, graviditetstest visar ju negativt nu i vilket fall så det är ju bra. Men jag vet inte alls hur kroppen mår då jag int fått någon mens efter det, så vi får se vad som händer.

  • Äldre 27 Jan 22:51
    #5
    Love5 skrev 2019-01-27 19:26:55 följande:

    Beklagar ditt missfall.

    Liknande läge för mig med. Har tre barn sedan tidigare (den yngsta snart 10), och blev oplanerat gravid i slutet av sommaren. Fick ett missfall i september i vecka 7. Det var tufft med ett missfall (vårt första), och trots att det hade gått så kort tid så hade vi börjat längta, och se framemot att få ett barn till. Blev gravid på nytt i november, även den graviditeten slutade i missfall, i v 8. Har haft en mens efter missfallet och vi försöker på nytt. Har BIM den 2/2, så snart vet vi hur det blev denna cykel.


    Jag trodde jag var verkligen var klar med 4 barn, men efter att jag blev oplanerat gravid så hände det uppenbarligen något..... åldern spelar också in... typ sista chansen innan det är försent, känns det som.

    Har blivit gravid lätt förut, så hoppas på det nu också.

    Väntan på ägglossningen känns jättelång just nu....

    Jobbigt med 2 missfall/ma efter varann. Hoppas du får ett plus och att den stannar kvar i 9 månader :)
  • Äldre 27 Jan 23:00
    #6
    nathalieejj skrev 2019-01-27 19:38:16 följande:

    Hoppar in här! Fick MA i vecka 4 men fick reda på det i vecka 9. Detta var nov/dec. Nu har vi prickat in äl perfekt och haft bra sex men känner mig inte gravid så tror inte det gick nu, bim-4 eller 5. Apparna säger olika. Jag vill bara gråta...


    Det är så jobbigt med ma. Jag kände knappt några gravid symtom, när jag var gravid i v. 9. Så högg det på hö sida, fick ett vul som konstaterade att graviditeten stannat av i v. 7.

    Symtom kan ju luras också, jag längtar efter ägglossningen, men så jobbigt... hatar verkligen att vänta... Förhoppningsvis är du gravid, hoppas du får plus:).... jag har en hel månad kvar..... :(
  • Äldre 27 Jan 23:08
    #7
    annaboo skrev 2019-01-27 22:31:22 följande:

    Hej hej,

    Hoppar in här med. Blev gravid lite oväntat men fick ett MA som vi fick reda på i mellandagarna... det kom igång den 7 Jan och har väl blivit klart nu iaf, graviditetstest visar ju negativt nu i vilket fall så det är ju bra. Men jag vet inte alls hur kroppen mår då jag int fått någon mens efter det, så vi får se vad som händer.


    Jobbigt, vilken vecka var du i? Tänkte ta ett gravtest om 2 veckor, hoppas det är negativt då, brukar känna av ägglossningen rätt så bra och första tecknet är ju sekretet... Hoppas den inte dröjer mer än 2 veckor men man vet ju aldrig med kroppen efter ett ma. 2005 hade jag ett ma i v. 20, det var fruktansvärt, då hade jag inga barn. Då tog det lång tid....

    Hoppas på ägglossning snart för oss :)
  • Äldre 27 Jan 23:10
    #8

    Hur länge hade ni blödningar efter missfallet/ma?

  • nathal­ieejj
    Äldre 27 Jan 23:18
    #9

    Två veckor


    Micka! skrev 2019-01-27 23:10:26 följande:

    Hur länge hade ni blödningar efter missfallet/ma?


  • Äldre 27 Jan 23:19
    #10

    Hade blödningar i ungefär en vecka båda gångerna (kom igång av sig självt). Mens har jag fått 32 dagar efter att blödningarna börjat. Kunde inte pricka ägglossning i första cykeln efter missfallet någon av gångerna, men i den andra cykeln har jag fått utslag på stickorna.

Svar på tråden Vi som försöker bli gravid efter missfall/ma!