• Jagerika

    BIM Mars 2019

    Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

    Försök 14 tror jag :)

    Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

    BIM LISTA

    6/3- Jagerika

  • Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Malin888

    oohh , känner mig lite nervös..
    Jag är singelmamma nu och har en donator till denna baby.
    Vi sågs i onsdags morse och vi skulle nu ses idag (vi har setts 2 ggr för donation runt ägglossning innan) detta är andra försöket! 
    Vi sågs som sagt i onsdags morse och vi skulle setts nu idag. Tyvärr kom förhinder och nu blir jag så orolig att det inte "räcker" med i onsdags!
    Min sticka står på full ägglossning idag... Det blir alltså 2-4 dygn som ägglossningen sker efter donationen...

    Tror ni det räcker...  
    åh vill så gärna!

    Jag har varit gravid 3 ggr innan, har en 16 åring och en 1 åring och en abort. Ingen av dem har varit "planerade" så jag har inte någon aning om hur "lätt" ag blir gravid.. 
    Ni som planerat, har ni blivit gravida även im ni inte haft sex mitt på "äggdagen" haha

  • Funderar81

    Var hos min gyn läkare igår o kollade äggstockarna. Hade visst en mogen follikel så han tyckte vi lika gärna kunde trigga ägglossningen o ida blev det insemination, lite tidigare än förväntat. Innebär bim lite tidigare också så flyttar mig själv från 3e till 1a mars. :)

    Malin88, färsk sperma kan överleva ganska länge, flera dagar, upp till 6-7 om man har tur, så kan finnas kvar när du har ägglossning. ägget lever bara kort tid så kan va försent nästa gång, men som sagt, om simmrna är på plats när ägget kläcks så finns ändå en bra chans.

    Kör själv med fryst donator o problemet är istället kort överlevnad, bara drygt ett dygn.

    BIM LISTA

    1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar81

    2/3 Love5, ETOVA, Seseli

    4/3 Minnie768

    5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

    6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

    7/3 QueenS, Missempi, frugr95

    8/3 Sjp30, Bebislängtan

    9/3 Siri88

    10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

    12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa

    13/3 evi82

    15/3 Em0ma, Kajsan86

  • Malin888
    Funderar81 skrev 2019-02-15 23:43:14 följande:

    Var hos min gyn läkare igår o kollade äggstockarna. Hade visst en mogen follikel så han tyckte vi lika gärna kunde trigga ägglossningen o ida blev det insemination, lite tidigare än förväntat. Innebär bim lite tidigare också så flyttar mig själv från 3e till 1a mars. :)

    Malin88, färsk sperma kan överleva ganska länge, flera dagar, upp till 6-7 om man har tur, så kan finnas kvar när du har ägglossning. ägget lever bara kort tid så kan va försent nästa gång, men som sagt, om simmrna är på plats när ägget kläcks så finns ändå en bra chans.

    Kör själv med fryst donator o problemet är istället kort överlevnad, bara drygt ett dygn.

    BIM LISTA

    1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar81

    2/3 Love5, ETOVA, Seseli

    4/3 Minnie768

    5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

    6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

    7/3 QueenS, Missempi, frugr95

    8/3 Sjp30, Bebislängtan

    9/3 Siri88

    10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

    12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa

    13/3 evi82

    15/3 Em0ma, Kajsan86


    kul då har vi bim samma dag!
    alltså jag tror ägglossningen är idag så då är det ju 2-3 dygn så det lär ju räcka!
  • frugr95
    Jsv17 skrev 2019-02-15 16:53:06 följande:

    Har de inte lagt upp en sådan plan för dig redan så ring mvc direkt när du plussat igen och berätta vad du varit med om, att du har ångest och är rädd så du behöver få ett tidigt vul. Det finns ju inga garantier men har man sett ett hjärta slå i v.7-8 så går ju missfallsrisken ner till typ 2-3% och iaf jag finner lugn i statistik, om du tror du kan göra det kolla den här hemsidan www.datayze.com och deras misscariage probability Chart, jag tittar på kolumnen ?probability of NOT misscarying? då inser man att även om missfall är vanligt så går faktiskt betydligt fler graviditeter hur bra som helst


    Hade två samtal med BM innan jag lades in på sjukhuset och sen har gyn på sjukhuset skött ?mitt fall? så kommer ju få ringa barnmorskemottagningen om jag plussar för att berätta. Men jag har rätt till tidigt ultraljud. Ska kolla den hemsidan. Tack <3
  • frugr95


    Detta blir försök ett :) men testat sen i nov med ÄL stickor. Har fått utslag med clearblues test tidigast på cykeldag 13 då ägglossning skett cykeldag 18. Men testar ändå på dag 12 som det är idag då det är rekommenderat i bruksanvisningen. Nu är testningen igång här haha :D
  • frugr95
    Anonym (Orolig) skrev 2019-02-15 15:51:16 följande:

    Hej, är på Bim +4 och tog ett gravtest i onsdags, tok negativt! Tog en ägglossningstest nyss, vågar inte ta gravtest! Rädd att bli ledsen. Men den visade hyfsad starkt!

    Se bilden!

    Har jag eller har jag nyligen haft min ägglossning? Blir inte klok på min kropp!


    Har du tagit gravtest efter du tog detta ältest? Jag plussade svagt med gravtest och så starkt på ältest som ditt visat sist jag plussade :)
  • babymys

    Hej alla fina! Verkar som att äl är tidig denna månaden och har haft utslag på äl-test (CB digital) tre dagar på rad nu. Gubben på testet blinkar fortfarande men tippar på att äl händer idag eller i morgon, hade gått ner 0.5 i temp idag ocksåDrömmer Detta betyder ju att BIM blir runt 2-3 mars{#emotions_dlg.flower}

    Det har mysts mycket sen i torsdags, men herregud för ett projekt man känner sig som! haha! Upp tidigt på morgonen, sex här och där, det luktar som en fiskmarknad där nere (haha ursäkta), han är om öm om sin och det är jag om min, dom senaste liggen har varit sjuuuukt oromantiska för att säga det milt Tungan ute så inne på tredje dagen ser killen och jag på varandra, drar båda djupa andetag och bara "jaaaaha, nämen då får vi väl köra på igen då...". Ett projekt som sagt! Men vi skrattar och skämtar om det och går det vägen denna gången så är det ju definitivt värt det!

    Hur går det för er andra?Hjärta    

  • Malin888
    babymys skrev 2019-02-16 09:09:46 följande:

    Hej alla fina! Verkar som att äl är tidig denna månaden och har haft utslag på äl-test (CB digital) tre dagar på rad nu. Gubben på testet blinkar fortfarande men tippar på att äl händer idag eller i morgon, hade gått ner 0.5 i temp idag ocksåDrömmer Detta betyder ju att BIM blir runt 2-3 mars{#emotions_dlg.flower}

    Det har mysts mycket sen i torsdags, men herregud för ett projekt man känner sig som! haha! Upp tidigt på morgonen, sex här och där, det luktar som en fiskmarknad där nere (haha ursäkta), han är om öm om sin och det är jag om min, dom senaste liggen har varit sjuuuukt oromantiska för att säga det milt Tungan ute så inne på tredje dagen ser killen och jag på varandra, drar båda djupa andetag och bara "jaaaaha, nämen då får vi väl köra på igen då...". Ett projekt som sagt! Men vi skrattar och skämtar om det och går det vägen denna gången så är det ju definitivt värt det!

    Hur går det för er andra?Hjärta    


    hahah va gulligt det låter!
    Jag har en donator till min baby vi sågs en gång i onsdags morse och hade ägglossning igår så jag är väl i motsats till dig hur mycket som det befruktats hahaa  jag har bi 1/3 så då ligger vi nära!!!
    Hoppas till oss!!!
  • Anonym (Orolig)

    [quote=79446669][quote-nick]frugr95 skrev 2019-02-16 06:38:03 följande:[/quote-nick]Har du tagit gravtest efter du tog detta ältest? Jag plussade svagt med gravtest och så starkt på ältest som ditt visat sist jag plussade :)[/

    Hej!

    Nä... jag har inte vågar göra det ännu. Det va någon på Bim februari 2019 som talade om att hon haft stegring innan mens:( blir så oroligt att jag ska få negativt på gravtest! Så ska vänta någon dag till!

  • frugr95
    babymys skrev 2019-02-16 09:09:46 följande:

    Hej alla fina! Verkar som att äl är tidig denna månaden och har haft utslag på äl-test (CB digital) tre dagar på rad nu. Gubben på testet blinkar fortfarande men tippar på att äl händer idag eller i morgon, hade gått ner 0.5 i temp idag också Detta betyder ju att BIM blir runt 2-3 mars

    Det har mysts mycket sen i torsdags, men herregud för ett projekt man känner sig som! haha! Upp tidigt på morgonen, sex här och där, det luktar som en fiskmarknad där nere (haha ursäkta), han är om öm om sin och det är jag om min, dom senaste liggen har varit sjuuuukt oromantiska för att säga det milt  så inne på tredje dagen ser killen och jag på varandra, drar båda djupa andetag och bara "jaaaaha, nämen då får vi väl köra på igen då...". Ett projekt som sagt! Men vi skrattar och skämtar om det och går det vägen denna gången så är det ju definitivt värt det!

    Hur går det för er andra?    


    Var tvungen att skratta högt på jobbet haha!! Jag och min man har sex varje dag nu innan ÄL och vi var så osams igår men hade sex ändå så slutade med att vi båda låg och skrattade!! Ett projekt minst sagt ;) skönt att höra att man inte är ensam!! Första gången jag använde cb digital visade den cirkeln i fyra dagar och sedan den fasta gubben direkt och hoppade över den blinkande? Men sedan de två andra månaderna visades den blinkande flera dagar innan max gubben.. skumt :) huuur gör du den där blomman? :D
Svar på tråden BIM Mars 2019