• Jagerika

    BIM Mars 2019

    Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

    Försök 14 tror jag :)

    Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

    BIM LISTA

    6/3- Jagerika

  • Svar på tråden BIM Mars 2019
  • minnie768
    Grumpycavat skrev 2019-02-20 17:37:20 följande:

    Åh tack för svar.

    Jag läste någonstans att första månaden visar "hög" väldigt länge, men att det blir bättre månaden därpå. Så fortsätt testa iaf ett tag till :) jag har hämtat min nu, och får väl läsa instruktioner ikväll och börja imorgon :)

    Lycka till


    Ja så kanske det kan vara. Nu vill den att jag ska läsa instruktionsboken för att jag fått "hög" i mer än 10 dagar. Men tempen har inte gått upp ännu så har inte haft ägglossning. Var inne ett tag på att den inte känt at äl för att jag bara testar på morgonen, har alltid testat på em innan. Men då hade ju tempen ökat.
    Så jag väntar tålmodligt :)

    Har du börjat med din nu?
    Jagerika skrev 2019-02-20 18:52:22 följande:
    Det är verkligen hur kul som helst och saknar det ibland! :) ja snart är det våran tur! :D tar du en eller två tabletter av glandinet? Det har du säkert sagt men har glömt xD
    Jag förstår det! :) Jag tog 1 tablett de första dagarna, sen ökade jag till 2/dag, stod ju att man kan ta 1-2/dag :P Hr du läst någonting om att det kan påverka ägglossningen? Tänker eftersom min lyser med sin frånvaro än så länge..

  • vwmamman
    frugr95 skrev 2019-02-22 11:09:43 följande:

    Åh :) min ägglossning är precis över. Får alltid mensen 13 dagar efter! Så spännande. Hur lång blir din väntan??


    hade äl 14e. å bim 1 mars så några dagar till att vänta

    så seegt hehe
  • Jagerika
    minnie768 skrev 2019-02-22 11:18:02 följande:

    Ja så kanske det kan vara. Nu vill den att jag ska läsa instruktionsboken för att jag fått "hög" i mer än 10 dagar. Men tempen har inte gått upp ännu så har inte haft ägglossning. Var inne ett tag på att den inte känt at äl för att jag bara testar på morgonen, har alltid testat på em innan. Men då hade ju tempen ökat.

    Så jag väntar tålmodligt :)

    Har du börjat med din nu?Jag förstår det! :) Jag tog 1 tablett de första dagarna, sen ökade jag till 2/dag, stod ju att man kan ta 1-2/dag :P Hr du läst någonting om att det kan påverka ägglossningen? Tänker eftersom min lyser med sin frånvaro än så länge..


    Okej jag har tagit 2 varje dag :) nej det borde inte göra så ÄL strular, det finns ju ingenting i dom som ändrar ägglossningen? Min ÄL kom precis när den skulle och har inte märkt nån skillnad alls än, lite piggare kanske men annars inget :)
  • minnie768
    Jagerika skrev 2019-02-22 12:28:11 följande:
    Okej jag har tagit 2 varje dag :) nej det borde inte göra så ÄL strular, det finns ju ingenting i dom som ändrar ägglossningen? Min ÄL kom precis när den skulle och har inte märkt nån skillnad alls än, lite piggare kanske men annars inget :)
    Tycker inte heller att den borde påverka ägglossningen, men men. Hoppas den dyker upp snart så det inte blir en äl-fri månad. Läste om utredningen förresten, va SKÖNT för er att ni slapp vänta så länge <3 <3 
  • Pluppa

    Nu blir jag lite fundersam... Enligt kalendern ska jag ha äl på tisdag.. Igår visade ältestet blinkande gubbe vilket innebär hög chans.. Nu i EM visade det bara en glad gubbe vilket menas maximal därmed ägglossning samt att strecket var jätte starkt när man tryckte ut testet.. Vi myste till det i förrgår btw..... Men stämmer det att bim ska vara 12 då nu när äl kom idag?

  • vwmamman
    Birdiz skrev 2019-02-22 14:59:27 följande:

    Nu har jag antagligen haft ägglossning, bara att vänta och se nu :)


    äl efter 24 till 48.timmar EFTER stegring m så räknat 24 timmar från testet 21.. så idag eller i morrn är äl
  • vwmamman
    Pluppa skrev 2019-02-22 14:50:58 följande:

    Nu blir jag lite fundersam... Enligt kalendern ska jag ha äl på tisdag.. Igår visade ältestet blinkande gubbe vilket innebär hög chans.. Nu i EM visade det bara en glad gubbe vilket menas maximal därmed ägglossning samt att strecket var jätte starkt när man tryckte ut testet.. Vi myste till det i förrgår btw..... Men stämmer det att bim ska vara 12 då nu när äl kom idag?


    fast gubbe betyder inte de att de e piken av stegring? isäfall sker själva ägglossningen om 24 timmar från då testet togs å upp till 48 timmsr

    så tog du de idag har du mest troligt äl i morgon.. dvs ska man ligga som bara den nu å i morrn å söndag...
  • Funderar81
    vwmamman skrev 2019-02-22 12:19:38 följande:

    hade äl 14e. å bim 1 mars så några dagar till att vänta

    så seegt hehe


    också bim den första här. Långt kvar!!! Tur dagarna e så fullpackade för mig just nu. Förra gången höll jag på bli tokig av väntan....
  • MaoaM
    Funderar81 skrev 2019-02-22 16:22:49 följande:

    också bim den första här. Långt kvar!!! Tur dagarna e så fullpackade för mig just nu. Förra gången höll jag på bli tokig av väntan....


    Här med, jag är hemma å vabbar och är sjuk själv. Dagarna kryyyper fram.

    Enligt clearblues hemsida kan jag testa om 1 dag, är det imorgon då?
Svar på tråden BIM Mars 2019