• Anonym (???)
    Äldre 5 Feb 11:54
    1662 visningar
    282 svar
    +1
    282
    1662

    Har vi 25% invandrare?

    En av fyra niondeklassare har utländsk bakgrund. Innebär det att vi har 25% invandrare i Sverige?

    I Malmö lever 20% av högstadieeleverna i hederskultur. Om alla invandrare levde i en hederskultur skulle det finnas 20% invandrare i Malmö, men det finns ju en massa invandrare som inte lever i hederskultur. Är det kanske 30% invandrare i Malmö, eller mer?

    När en skola kommer upp i en viss procent utrikesfödda börjar svenskarna söka sig till andra skolor. Jag har inte den siffran tyvärr, men tydligen finns det en gräns.

  • Svar på tråden Har vi 25% invandrare?
  • Anonym (.)
    Äldre 5 Feb 11:57
    #1

    ja

  • Anonym (.)
    Äldre 5 Feb 11:58
    #2
    +1

    i Malmö bor det fler invandrare än svenskar.

  • Anonym (???) Trådstartaren
    Äldre 5 Feb 12:13
    #3
    Anonym (.) skrev 2019-02-05 11:58:33 följande:

    i Malmö bor det fler invandrare än svenskar.


    Nja, men kanske 30-40%.
  • Anonym (90%)
    Äldre 5 Feb 12:21
    #4

    I min stad känns de som att det är 90% ...skämt. O sido men många är dem. Dem föder ju mer barn än svenskarna oxå

  • Anonym (Prakt­isk)
    Äldre 5 Feb 12:24
    #5
    +1
    Anonym (???) skrev 2019-02-05 11:54:09 följande:

    När en skola kommer upp i en viss procent utrikesfödda börjar svenskarna söka sig till andra skolor. Jag har inte den siffran tyvärr, men tydligen finns det en gräns.


    När ett land kommer upp i en viss procent invandrare så börjar invandrarna tycka att svenskar skall hålla sig på avstånd. Tydligtvis är det en tillåten åsikt, men stackars den svensk som tycker att vi skall skicka iväg invandrarna.

    http://www.familjeliv.se/forum/thread/79400890-vita-man-flytta-nu
  • Anonym (.)
    Äldre 5 Feb 12:24
    #6
    Anonym (???) skrev 2019-02-05 12:13:17 följande:

    Nja, men kanske 30-40%.


    man ser mest invandrare iallafall. Ser väldigt sällan en svensk när jag är i malmö, känns som man är i utlandet.
  • Anonym (Prakt­isk)
    Äldre 5 Feb 12:33
    #7

    Lite statistik så du kan välja kommun efter om du tycker om invandrare eller inte.

    https://affes.wordpress.com/2019/01/11/nasta-val-ar-2022/

    Antalet svenskar med svensk bakgrund är ca 6.5 mill. Resten kan du räkna själv

  • Äldre 5 Feb 12:35
    #8
    Anonym (???) skrev 2019-02-05 11:54:09 följande:

    En av fyra niondeklassare har utländsk bakgrund. Innebär det att vi har 25% invandrare i Sverige?


    Att dra generella slutsatser från ett så pass begränsat och smalt urval niondelklassare går inte att göra.

    Frågan är svår då man först måste definera vad som är en invandrare och vad som är utländsk bakgrund?


  • Anonym (en tredje­del minst)
    Äldre 5 Feb 12:37
    #9
    +1

    Tror vi har mer än så. Bortåt en 30 %. I Stockholm märks det enormt. Södermalm som tidigare var medelklassens mecka är nu ett populärt uppehåll för många från mellanöstern. Hijabs fanns inte i gatubilden för bara för ett par år sen. Nu är det överallt. Det finns en moské där sedan många år men först nu ser man den multikulturella förändringen.

  • sextio­talist
    Äldre 5 Feb 12:41
    #10
    Anonym (.) skrev 2019-02-05 12:24:24 följande:

    man ser mest invandrare iallafall. Ser väldigt sällan en svensk när jag är i malmö, känns som man är i utlandet.


    Vet inte i vilka områden du rör dig i, men jag ser många med nordiskt utseende
Svar på tråden Har vi 25% invandrare?