• Anonym (Manip­ulatio­n)
    Äldre 10 Feb 09:39
    4623 visningar
    261 svar
    261
    4623

    Brukar du, kvinna, "avväpna" mannen för att få honom att bli känslig och svag?

    Tänker på män som är mer åt macho-hållet och som du som kvinna upplever behöver "tas ner på jorden". Brukar du köra med taktiken att försöka få sådana män att bli mjukare och känsligare genom att prata med dem och få dem att berätta saker om sina liv, om hur de mår osv?

    Eller har du använt den taktiken på män som varit intresserade av dig och som du inte velat ha, för att få honom att "sänka garden" och acceptera att hans inviter inte leder någonvart?

    Minns när jag var yngre att vissa tjejer körde med det där "psykologiska" snacket för att försöka få hårda tuffa killar att mjukna och för att avvärja inviter.

    Känner du igen det hos dig själv eller någon annan?

  • Svar på tråden Brukar du, kvinna, "avväpna" mannen för att få honom att bli känslig och svag?
  • Anonym (Hubvf­tg)
    Äldre 10 Feb 09:43
    #1

    Jag förstår inte vad du menar? Är kärleksrelationer en maktkamp där man kämpar mot varandra? I min värld ser man varandra som jämlikar och beter sig därefter. Man respekterar och behandlar den andra såsom man själv vill bli behandlad. Hur gammal är du egentligen? 14 år?

  • Äldre 10 Feb 10:01
    #2

    Nej. Jag ser inte en relation som en krigszone utan som ett lag där man samarbetar och värnar om varandra (eftersom man älskar varandra).

    Om någon man kommer med matchofrågor som jag inte uppskattar så ber jag honom helt enkelt att utveckla sin teori och fråga varför han väljer attvitrycka sig på det sättet. Vad för effekt han vill uppnå med sin fråga och om det är en fråga som rör kvinnor frågar jag honom om han svar samma syn när det gäller hans mamma, syster eller dotter.

    Ser inte det som manipulation utan jag kräver mer eftertanke från avsändaren om man kastar ut sig något olämpligt eller sårande.

  • Anonym (Nej)
    Äldre 10 Feb 10:04
    #3
    +1

    Aldrig. Det är inte mitt jobb att försöka mamma klart nedlåtande macho-nervknippen som konstant är på helspänn efter ett avvisande och därför beter sig föraktfullt gentemot kvinnor redan innan man hunnit lära känna dem. De kan gå i terapi för sina problem men jag tänker inte slösa med min begränsade tid på jorden för att lirka med ett vuxet barn.

  • Anonym (.)
    Äldre 10 Feb 10:08
    #4
    Anonym (Hubvftg) skrev 2019-02-10 09:43:09 följande:

    Jag förstår inte vad du menar? Är kärleksrelationer en maktkamp där man kämpar mot varandra? I min värld ser man varandra som jämlikar och beter sig därefter. Man respekterar och behandlar den andra såsom man själv vill bli behandlad. Hur gammal är du egentligen? 14 år?


    Jag fattar inte heller. Inga av de män jag umgås med har behövt avväpnas. Obehagliga män finns det gott om, men jag undviker dem naturligtvis. 
  • Äldre 10 Feb 10:13
    #5

    Avväpna gör man bara när man vill närma sig någon, inte för att avfärda någon. Har aldrig hör det omvända.

  • Äldre 10 Feb 10:22
    #6
    Chattisen skrev 2019-02-10 10:13:53 följande:

    Avväpna gör man bara när man vill närma sig någon, inte för att avfärda någon. Har aldrig hör det omvända.


    Taktik hör inte riktigt till kärlek, när det ibland behövs så kan det vara pga att en person är svår att förstå eller lära känna. Så visst kan det användas på ett något subtilt sätt i en relation tex, men jag tror att de flesta har ett gott uppsåt. Ibland får man väl säga att det är tur att det finns, annars skulle många människor gett upp om varandra. Dem som är svåra att komma nära inpå känslomässigt, skulle vara evigt ensamma.
  • Anonym (L)
    Äldre 10 Feb 10:28
    #7
    +1

    Haha.. det kallas att bonda, knyta band. Att du ser det som manipulation säger endast något om dig.

  • Anonym (H)
    Äldre 10 Feb 10:50
    #8

    Förstår inte. Varför behöver man få hårda killar mjuka för att avvärja inviter? Kan dessa killar inte ta ett vanligt nej alltså? Jag tycker att det låter som en väldigt konstig taktik att börja lära känna en person i syfte att våga säga att man inte vill lära känna personen. Jag misstänker att du missförstått nåt, eller att jag imte alls förstår vad du menar.

  • Anonym (Manip­ulatio­n) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 10:56
    #9

    Det var ju ingen svarande här som riktigt förstod frågan.

  • Anonym (H)
    Äldre 10 Feb 10:58
    #10
    Anonym (Manipulation) skrev 2019-02-10 10:56:31 följande:

    Det var ju ingen svarande här som riktigt förstod frågan.


    Nej. Den var svår attt förstå. Du kanske kan förklara lite bättre?
Svar på tråden Brukar du, kvinna, "avväpna" mannen för att få honom att bli känslig och svag?