• Anonym (förvi­rrad)
    Äldre 10 Feb 18:37
    2568 visningar
    33 svar
    33
    2568

    Stel efter sex men vill hålla kontakten?

    Jag träffade en kille för någon vecka sedan och vi började prata flitigt och väldigt mycket, ohämmat och bestämde då att vi skulle träffas. Sagt och gjort så går allt skitbra, det flyter på och det är som innan, ohämmat och kvällen slutar med att vi hamnar i säng med varandra, inte ens då är det stelt utan vi fortsätter som vanligt. 

    Jag är van att killarna slutar höra av sig efteråt då de oftast fick de dom ville men den här killen hörde av sig dagen efter och jag märker att det på något sätt bara blivit stelt? Jag fortsätter som vanligt men det här är också väldigt nytt för mig att ha sex med en kille och sen faktiskt HÅLLA kontakten efteråt om det inte är så att man är på G till förhållande, det här var i min åsikt bara menat för just sex! 

    Han fortsätter skriva trots att det är stelt vilket får mig att fundera på vafan det är som händer, vill han mer? Hur kan jag på ett smidigt sätt lätta upp stämningen för det blir ju bara mer awkward att driva på samtalen om det är stelt eller är det bara jag som tänker så ? 

    Jag har försökt referera till saker som vi pratade om den kvällen för att lätta upp samtalen men samtidigt komma in på lättare spår men försöker inte för mycket men det är som att samtalen bara hej hopp blev ytligare och lite mer tvungna. Hur hade ni gjort för att lätta upp stämningen utan att det blir för mycket ? 

    Vill förtydliga att jag förväntade mig att det bara skulle vara sex med detta men han är en skit bra och underbar kille så hade ju inte haft någonting emot om det blivit mer! :) 

  • Svar på tråden Stel efter sex men vill hålla kontakten?
  • Anonym (Hydro­)
    Äldre 10 Feb 21:54
    #1

    Vill personen ha kontakt efter så var nog sexet bra och denna kanske fick meer-smak.

    Eller så gillade personen dig och vill vara en vän, beror väl lite på situation tänker jag. Bästa är att fråga, så slipper man bli missförstådd.

  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 10 Feb 22:39
    #2
    Anonym (Hydro) skrev 2019-02-10 21:54:44 följande:

    Vill personen ha kontakt efter så var nog sexet bra och denna kanske fick meer-smak.

    Eller så gillade personen dig och vill vara en vän, beror väl lite på situation tänker jag. Bästa är att fråga, så slipper man bli missförstådd.


    Tror ju då mest på den första faktiskt, sexet var bra och det sa han också många gånger (om det är sant eller inte det vet man ju aldrig) och han var väldigt mysig och kelig även efter (ovanligt iallafall för mig) 

    För känner att det är väl konstigt att ha sex med en person där man har ganska bra personkemi och sen går till att bara vara vänner? Kanske bara är jag som tycker så :) 
  • Äldre 10 Feb 23:20
    #3

    Tror inte du ska era några slutsatser om vad denna kille vill eller inte vill utan att träffas. Kan du inte föreslå att ni ses, i ett avslappnat sammanhang som du anser passande, t ex över en drink, och se vad som händer? Ingen av er sitter på facit.

  • Äldre 10 Feb 23:31
    #4

    Min tolkning av situationen är att ni hade sex lite för tidigt i relationen - känslorna hade inte riktigt mognat, och "stelheten" beror på att sexet störde den naturliga utveckling där ni lärde känna varandra.

    Jag tänker att ni säkert kan komma över stelheten och hitta tillbaka till varandra känslomässigt och fysiskt med tid och tålamod.

    Jag tänker också följande tre kommentarer:
    1. Lär dig något av det här. Ibland är det inte alltid bäst att hoppa i säng innan känslorna har mognat och det är dags.
    2. Blir lite chockad när du säger att du vant dig vid att killarna dumpar dig efter sexet. Varför vill du utsätta dig för sådana killar? Jag tänker att du skulle kunna vänta lite med sexet så kommer de som bara är ute efter det inte att orka vänta.
    3. Du pratar så mycket om vad du ska göra för att han ska bli intresserad av dig. Vad hände med dina behov i det här. Du uppträder lite som en trasmatta, vilka krav har du på honom. Vad behöver han göra för att du ska ge honom en chans till?

  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 07:43
    #5
    alynda skrev 2019-02-10 23:20:35 följande:

    Tror inte du ska era några slutsatser om vad denna kille vill eller inte vill utan att träffas. Kan du inte föreslå att ni ses, i ett avslappnat sammanhang som du anser passande, t ex över en drink, och se vad som händer? Ingen av er sitter på facit.


    Absolut, det har vi pratat om så det kommer ju absolut hända ! 
  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 07:50
    #6
    jrockyracoon skrev 2019-02-10 23:31:55 följande:

    Min tolkning av situationen är att ni hade sex lite för tidigt i relationen - känslorna hade inte riktigt mognat, och "stelheten" beror på att sexet störde den naturliga utveckling där ni lärde känna varandra.

    Jag tänker att ni säkert kan komma över stelheten och hitta tillbaka till varandra känslomässigt och fysiskt med tid och tålamod.

    Jag tänker också följande tre kommentarer:
    1. Lär dig något av det här. Ibland är det inte alltid bäst att hoppa i säng innan känslorna har mognat och det är dags.
    2. Blir lite chockad när du säger att du vant dig vid att killarna dumpar dig efter sexet. Varför vill du utsätta dig för sådana killar? Jag tänker att du skulle kunna vänta lite med sexet så kommer de som bara är ute efter det inte att orka vänta.
    3. Du pratar så mycket om vad du ska göra för att han ska bli intresserad av dig. Vad hände med dina behov i det här. Du uppträder lite som en trasmatta, vilka krav har du på honom. Vad behöver han göra för att du ska ge honom en chans till?


    Fast grejen var ju den att jag förväntade mig inget annat än sex, jag var beredd på det och för mig var det inga problem med bara sex. Det är nu när killar envisas men kontakt efteråt och det är stelt jag inte förstår. 

    Men herregud, jag sa aldrig att jag blivit van att bli "dumpad" efter, är det någon sm jag verkligen har eller känner att fan vad jag vill ha den så är det ju en annan femma! Jag har VANT mig vid att de inte hör av sig efteråt vilket på så sätt är ganska skönt för då vet man ! 

    Trasmatta för att jag försöker liva upp stämningen lite i samtalen ? Haha nästan roligt att man enligt detta inlägg inte ska ha sex för tidigt då det rubbar känslorna men också att man inte får testa sig fram och se om samtalen blir lättare att prata om för att då blir man kallad för att man är en trasmatta? Krav ? Nej, han har ju inte gjort något fel, enda "kravet" jag har är att vill han så ska han ju försöka och det är ju han som skriver och envisas med att skriva så ! 
  • Anonym (mini)
    Äldre 11 Feb 08:11
    #7

    Hej TS!
    Grattis till bra sex! Tror det är stelt för det nu har blivit lite mer "allvar" mellan er - mer står på spel och sexet var bra. Det känns mer pirrigt nu helt enkelt. Och detta är ett GOTT TECKEN! För det betyder att killen inte är en player utan sannolikt gillar dig!

    Vaddå sex för tidigt, lyssna inte på trams från nån som dillade om det i tråden. Nä, gå stället ut och ta en öl och ta det därifrån.

  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 08:48
    #8
    Anonym (mini) skrev 2019-02-11 08:11:51 följande:

    Hej TS!
    Grattis till bra sex! Tror det är stelt för det nu har blivit lite mer "allvar" mellan er - mer står på spel och sexet var bra. Det känns mer pirrigt nu helt enkelt. Och detta är ett GOTT TECKEN! För det betyder att killen inte är en player utan sannolikt gillar dig!

    Vaddå sex för tidigt, lyssna inte på trams från nån som dillade om det i tråden. Nä, gå stället ut och ta en öl och ta det därifrån.


    Ojoj, tror du verkligen det ? :) Ja det enda jag kan tänka mig att han måste ju på något sätt vilja ha mig i sitt liv för annars skulle han ju inte skrivit efteråt! 

    Haha lite så jag tänkte också ;)

    TUSEN TACK ! 
  • Anonym (Been there)
    Äldre 11 Feb 11:18
    #9

    Känner igen mig i din historia och dina erfarenheter. Precis som du säger brukar killar sluta höra av sig när man haft sex.Det verkar som de som huserar ute på nätet numera inte kan kombinera sex med mental och känslomässig verksamhet på samma sätt som kvinnor. Kanske är de väldigt osäkra på sin egen identitet och förmåga varför de tror sig bara vilja ha sex. Kanske har de inte nån erfarenhet av djupare känslomässiga band med kvinnor? Förmodligen har de blivit sårade av en ENDA kvinna i sitt liv och vågar aldrig mer älska eller ta chansen?!

    Kan nog finnas många anledningar!

    Men en stor rädsla som män uttrycker är att kvinnor ska falla för dem efter sex, för då måste de ju konfrontera all dessa känslor i sig själv och eventuellt såra nån annan, varför de ofta ghostar och beter sig ytterst märkligt.
    Tyvärr har utvecklingen inte gått så långt när det kommer till mäns attityder mot kvinnlig frigjordhet sexualitet och hur de handskas med kvinnor som vill ha sex på samma villkor som de själv. De tappar ofta respekten och det som de från början dras till, nämligen den sexiga, förföriska, starka kvinnan som de vill erövra, blir direkt efter sex helt ointressant eller hotfullt.

    Du verkar vara exakt en sådan kvinna och nu är du förbrukad och något mindre lättfotat ( i mäns ögon) blir sedan flickvänsmaterial. Män är livrädda för kvinnor som vågar ta för sig och ha sex för sin egen njutnings skull.

    Denna lärdom har jag dragit av mina sista års erfarenheter med män. En kvinna ska aldrig ha sex förrän hon fångat mannen känslomässigt för de kan inte hantera det och kvinnan blir förloraren. Iallafall inte om hon tänkt sig något djupare.

    Kvinnor faller ju som bekant i 99% av fallen för killen efter sex. Men kvinnor försöker även där lura sig själv men faller ofta i fällan. Där har "Jocky Racoon" i tråden en stor poäng.

    Anledningen till killens beteende är svårt att säga eftersom han hör av sig alls. Vad som är intressant är vad han skrev i första sms:et efter sexet?

    Jag har varit med om killar som bara vill tacka ungefär för en trevlig kväll. Så har jag tolkat det som en slags kontaktförsök och sen har det fortsatt så trögt. Killen har varit konflikträdd och var mest empatisk, kanske hoppades han att vi skulle kunna ligga igen nån gång och smida järnet lite. Som jag ser det finns det bara 2 sätt för dig. Antingen skickar du ett sms med nytt förslag till invit. Säg att du tyckte det var härligt och tycker ni borde göra om det. (Var bestämd här och inte romantisk eller känslomässig och inga som helst krav), eller så drar du dig tillbaks lite och ser vad som händer. Ta inga fler initiativ på minst ett par veckor. Hör han heller inte av sig är han nog ointresserad.

    Skit i vad han vill och gå efter vad du själv vill. Att vara tydlig funkar oftast bäst iallafall mot sig själv.

  • Anonym (Been there)
    Äldre 11 Feb 11:53
    #10
    jrockyracoon skrev 2019-02-10 23:31:55 följande:

    Min tolkning av situationen är att ni hade sex lite för tidigt i relationen - känslorna hade inte riktigt mognat, och "stelheten" beror på att sexet störde den naturliga utveckling där ni lärde känna varandra.

    Jag tänker att ni säkert kan komma över stelheten och hitta tillbaka till varandra känslomässigt och fysiskt med tid och tålamod.

    Jag tänker också följande tre kommentarer:
    1. Lär dig något av det här. Ibland är det inte alltid bäst att hoppa i säng innan känslorna har mognat och det är dags.
    2. Blir lite chockad när du säger att du vant dig vid att killarna dumpar dig efter sexet. Varför vill du utsätta dig för sådana killar? Jag tänker att du skulle kunna vänta lite med sexet så kommer de som bara är ute efter det inte att orka vänta.
    3. Du pratar så mycket om vad du ska göra för att han ska bli intresserad av dig. Vad hände med dina behov i det här. Du uppträder lite som en trasmatta, vilka krav har du på honom. Vad behöver han göra för att du ska ge honom en chans till?


    Vilken djupgående och ovanligt formulerad analys. Har nog aldrig tänkt på det så att sex kan störa en naturlig anknytningsutveckling, men du är nog något viktigt på spåren här. För det är ju exakt vad som händer i de flesta fall där kvinnor går hem med män och har sex första kvällen trots att vi lever på 2000-talet.

    Det intressanta är ju egentligen varför det är så?

    Sex skulle ju lika gärna kunna föra personerna närmre och förenkla intimiteten som ju händer i de fall där ömsesidig kärlek uppstår, något jag varit med om mer än en gång faktiskt. Men i de fallen har det funnits en uppvaktningsperiod innan som ofta varat flera månader...kanske därför sex vid första mötet inte förstörde något utan snarare fördjupade?

    Men om det är så som du säger, så är ju det sexuella mötet så extremt avgörande för hur en känslomässig relation ska utvecklas, att det nästan förlorar sin magi, på samma sätt som om man öppnat julklapparna före julafton och sen lagt dem öppnade under granen för att leka med på stora dagen. Det blir svårt att känna samma entusiasm när omslagspappret är borta. Det var liksom i pappret som magin satt eller i själva ceremonin!

    Till din punkt 2; vill jag uppmärksamma dig på av egen erfarenhet att du här nästan lägger skulden på kvinnan som om att "såna där" killar går omkring med en skylt i pannan där det står "Player"? Så är inte fallet kan jag intyga. Det är helt omöjligt att veta hur en man kommer reagera efter sex baserat på hans beteende och vad han skrivit i text innan mötet. Ofta är killar slipade i spelet och vet hur man får en kvinna intresserad och spelar ut ömhetskortet ganska övertygande.

    I de allra flesta fall vore det ju högst naturligt att vilja träffa en person igen som det känns bra med, iallafall funkar kvinnor så. Men tyvärr gör inte män det vanligtvis, däri uppstår förvirringen och obalansen och alla frågetecken.

    Bara för man vill träffa någon igen efter en härlig upplevelse och fått uppvarvade, positiva känslor är inte samma som att man har blivit kär, vilket många män tycks tro och drar fort de sprutat.

    Varför kvinnor tvingas uppträda som trasmattor som du skriver, är ju pga att de i och med att de vill ha fortsatt kontakt och ligga igen hamnar i underläge. Vill inte killen så blir det inget. Detta är inte att bete sig som en trasmatta. Men för att få ha sex igen bygger ju på samtycke från mannen. I alla situationer där den ena vill mer har den andra makten..inte konstigare än så.
Svar på tråden Stel efter sex men vill hålla kontakten?