• Anonym (Jamil­a)
    Äldre 11 Feb 00:00
    989 visningar
    29 svar
    29
    989

    Varför stör sig folk på henne?

    Har en sak jag skulle vilja bolla med er då mitt huvud står still.

    Har en kollega som är ganska utsatt. Hon har aldrig riktigt kommit in i arbetsgruppen men är samtidigt inte osocial, däremot blyg och lite tystlåten innan man lär känna henne. Tillhör de yngre i gruppen och ser bra ut. Det pratas väldigt illa om henne, man sprider rykten och jag förstår inte varför. Ingen känner henne ju knappt. Hon kan ta sig lite ton ibland, ifrågasätta saker och står ändå upp för sig själv men har tyvärr inget för det. Hon är dock alltid konstruktiv och de gånger hon öppnar munnen är det något relevant, hon är inte den som låter munnen bara gå så att säga.

    Vet att hon haft det lite jobbigt det sista vilket kanske gör henne mer tystlåten just nu. Ändå hängs hon ut gång på gång.

    Det jag undrar är, varför man överhuvudtaget stör sig på en sådan människa som inte tar någon plats, förvisso är ganska tystlåten men knappt märks. Ingen backar heller upp henne när något sägs utan det blir bara tyst. Hon har frågat mig i förtroende vad det är hon gör som råkar ut för sånt hela tiden men har själv inga svar att ge henne. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Varför stör sig folk på henne?
  • Äldre 11 Feb 00:05
    #1
    +2

    Du är medveten om rykten och orättvis behandling, vad gör du då för att sätta stopp för det?

    Säg åt henne att prata med fackansvarige om mobbing på jobbet.

  • Anonym (...)
    Äldre 11 Feb 00:12
    #2

    För att hon ser bra ut..

  • Anonym (Jamil­a) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 00:12
    #3
    +1
    Fiona M skrev 2019-02-11 00:05:30 följande:

    Du är medveten om rykten och orättvis behandling, vad gör du då för att sätta stopp för det?

    Säg åt henne att prata med fackansvarige om mobbing på jobbet.


    Jodå jag gör en hel massa, men det är inte relevant i just denna tråden. Utan frågan är varför folk stör sig på henne och talar illa om henne. Hon vet att jag startat denna tråden i just denna fråga. Eftersom varken hon själv eller jag har en aning.
  • Anonym (Taski­gt)
    Äldre 11 Feb 00:15
    #4

    Såna människor har jag mött under hela mitt yrkesverksamma liv. Dom som utsätter är ofta såna som har lite dålig självkänsla själv och då är det lätt att slå på den svagare.

  • Anonym (Jamil­a) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 00:18
    #5
    Anonym (Taskigt) skrev 2019-02-11 00:15:08 följande:

    Såna människor har jag mött under hela mitt yrkesverksamma liv. Dom som utsätter är ofta såna som har lite dålig självkänsla själv och då är det lätt att slå på den svagare.


    Men varför hoppa på just henne, tänker att hon har förvisso inte kommit in i gruppen men är en av de man märker av minst.
  • Anonym (Taski­gt)
    Äldre 11 Feb 00:21
    #6

    För att hon verkar svag och blir ett lätt offer tror jag.

  • Anonym (Jamil­a) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 00:24
    #7
    Anonym (Taskigt) skrev 2019-02-11 00:21:34 följande:

    För att hon verkar svag och blir ett lätt offer tror jag.


    Möjligt, hon säger/biter ifrån. Eller rättare sagt konfronterar de hon hör skitpratet om. Lugnt och konkret men får oftast 10 gånger värre tillbaka efteråt med mer skitprat
  • Miss Skywal­ker
    Äldre 11 Feb 00:26
    #8

    Är det kvinnor eller män?

  • Anonym (Jamil­a) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 00:44
    #9
    Miss Skywalker skrev 2019-02-11 00:26:45 följande:

    Är det kvinnor eller män?


    Mestadels kvinnor men även en och annan man.
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 11 Feb 03:50
    #10

    Kanske avundsjuka? Kanske vill dem hitta någon att mobba på jobbet osv. Jag jobbar inom vården (äldreomsorgen) där 80% är kvinnor. Det snacka så mkt skit om varandra så det inte är klokt. Varför vet jag inte men jäklar så bittert det är

Svar på tråden Varför stör sig folk på henne?