• Äldre 11 Feb 08:52
    488 visningar
    2 svar
    2
    488

    Testa tidigt-tester vs. Vanliga

    Hej!

    Jag undrar hur era erfarenheter av att jämföra testa tidigt tester som oftast påstår sig mäta 10 ug hcg med vanliga graviditetstest som ofta har en detektiongräns på 25 ug hcg ser ut?

    I fredags gjorde jag ett cb early test där jag fick ett mkt svagt positivt test. Nästa morgonq testade jag med ett early test från Lloyds apotek och fick ett lika svagt positiv. Igår tog jag ett nytt test från lloyds apotek och fick ett svagt positiv som var ännu svagare än dagen innan. Kände direkt hur sorgen välde över mig och tänkte att nu är det kört igen. Men! Jag köpte igår eftermiddag ett vanligt gravtest på apoteket som jag tog på eftermiddagen som gav ett mycket starkare positiv! Är så glad!

    Visst är det konstigt att testa tidigt-testet som jag tog med morgonurin var mycket svagare än det vanliga testet som jag tog samma eftermiddag?

    Vill varna för dessa test från lloyds apotek! Köp ej dessa!

    På bilden syns samtliga test i den ordning jag tagit dem.

  • Svar på tråden Testa tidigt-tester vs. Vanliga
  • Äldre 11 Feb 11:12
    #1

    Hur långt efter ÄL eller nära bim testar du dig ?

  • Äldre 11 Feb 16:58
    #2

    Är inte helt säker då jag inte haft någon mens sen jag fick ett missfall i v. 6. Började blöda 12/1 om man räknar det som mens så borde cb testet varit på bim -1 och lloyd samt apotektestet på bim +1 men ägglossningen kanske skedde senare än vanligt?

    Oavsätt så tycker jag att det är skumt att early testen blivit så svaga positiv, el kan hcg halten plötsligt öka massor under några timmar?

Svar på tråden Testa tidigt-tester vs. Vanliga