• Desire223

    Erfarenheter av Clearblues Advanced Fertilitymonitor?

    Har just beställt en plus stickor (fanns paket till okej pris på billiga-tester.se) och tänkte testa. Har ganska oregelbunden cykel men kan ju fungera som komplement till tempning ändå tänker jag, så man får klart och tydligt i förväg.

    Undrar om någon har erfarenheter av denna monitor? Hur är er menscykel och hur har monitorn fungerat för er? Någon som blivit gravid med den?

    Har försökt i över ett år nu och har bara haft ägglossning 5 gånger på den tiden. Rosenrot verkar dock hjälpa.

  • Svar på tråden Erfarenheter av Clearblues Advanced Fertilitymonitor?
  • frokennystrom

    Jag och min man har försökt bli gravida i 7 månader och jag började direkt med ägglossningsstickor men fick ALDRIG utslag vilket blev en stor stress. Dessutom har jag ännu inte blivit gravid vilket också gör mig stressad.
    Min man beställde hem denna monitor och som jag tjöt av glädje när den lyckades hitta mig ÄL. Den är fantastisk och jag hoppas verkligen att det fungerade den här gången, annars tar vi nya tag nästa ÄL. 

  • Desire223
    frokennystrom skrev 2019-02-11 14:27:46 följande:

    Jag och min man har försökt bli gravida i 7 månader och jag började direkt med ägglossningsstickor men fick ALDRIG utslag vilket blev en stor stress. Dessutom har jag ännu inte blivit gravid vilket också gör mig stressad.

    Min man beställde hem denna monitor och som jag tjöt av glädje när den lyckades hitta mig ÄL. Den är fantastisk och jag hoppas verkligen att det fungerade den här gången, annars tar vi nya tag nästa ÄL. 


    Åh jag förstår verkligen alla känslor! Jag tempar och använder natural cykles, så jag vet alltid när jag haft ägglossning men då cykeln är så oregelbunden vet jag inte så mycket i förväg liksom. Vanliga äl-test ger en liten stegring åt mig ibland, men den här ger ju verkligen avart på vitt, utan tvivel och dessutom en bit i förväg med hjälp av östrogenet, så det känns väldigt lovande!

    Tack för att du delar med dig och uppdatera mig gärna om hur det går! När har du bim? :)
  • Lillytroll

    Jag har blivit gravid med hjälp av monitorn två gånger. Den är verkligen super!

    Men kolla upp innan, jag har tyvärr för mej att dom inte rekommenderar den om man har oregelbunden cykel. Och den är ju rätt dyr i inköp, och även testen kostar en del. Det finns ju annars vanliga äl-test från cb som både mäter östrogen och LH, det kanske är en bättre metod tillsammans med temp för dej? :)

  • Desire223
    Lillytroll skrev 2019-02-11 16:22:07 följande:

    Jag har blivit gravid med hjälp av monitorn två gånger. Den är verkligen super!

    Men kolla upp innan, jag har tyvärr för mej att dom inte rekommenderar den om man har oregelbunden cykel. Och den är ju rätt dyr i inköp, och även testen kostar en del. Det finns ju annars vanliga äl-test från cb som både mäter östrogen och LH, det kanske är en bättre metod tillsammans med temp för dej? :)


    Härligt att höra!

    Jodå jag har kollat upp :). Oregelbunden cykel gör inget så länge den inte är längre än 42 dagar, men tänkte köra med de billiga äl-stickorna jag har direkt efter mens också. Känns som det blir dyrare att köpa såna test och inte ha en blekaste om när man ska testa :).
  • Ninjara

    Hej.

    Jag skaffade min för ca 3 år sedan har fungerat super för mig och varit till STOR hjälp för mig att bli gravid. Har mellan 23 och 27 dagars cykler oftast lärde jag mig. Blev gravid på första försöket första gången vi tog hjälp av den. Slutade dock med missfall. Omgång nummer 3 har den varit oumbärlig p.g.a. medicinska saker i min relation då vi inte haft så mycket ork p.g.a. stress mm. Viste inte heller om vi kunde bli gravida på naturlig väg. Rekommenderar denna varmt.

  • Desire223
    Ninjara skrev 2019-02-11 17:14:52 följande:

    Hej.

    Jag skaffade min för ca 3 år sedan har fungerat super för mig och varit till STOR hjälp för mig att bli gravid. Har mellan 23 och 27 dagars cykler oftast lärde jag mig. Blev gravid på första försöket första gången vi tog hjälp av den. Slutade dock med missfall. Omgång nummer 3 har den varit oumbärlig p.g.a. medicinska saker i min relation då vi inte haft så mycket ork p.g.a. stress mm. Viste inte heller om vi kunde bli gravida på naturlig väg. Rekommenderar denna varmt.


    Så himla skönt att höra att den fungerat bra! Beklagar missfallet dock. Hoppas att den gör susen här också :) kram!
Svar på tråden Erfarenheter av Clearblues Advanced Fertilitymonitor?