• Anonym (LiteM­anipul­ativ)
    Äldre 11 Feb 14:28
    406 visningar
    55 svar
    55
    406

    Killar och män! Hur skulle ni reagera??

    Hej alla killar och män!

    Tänk dig att du har träffat en tjej som du klickar och har kul med. Ni har inget seriöst på gång (än), men du är nog ändå ganska övertygad om att hon är förälskad i dig. Eftersom ni inte är ett par är det ok att ni träffar andra också, och du vet att hon har en fast kk utöver att hon träffar dig.

    Tänk dig nu att du "av misstag" får ett sms från henne, som inte var menat till dig, utan till hennes bästa vän, där hon skriver nåt väldigt positivt om sin kk. Du har hittills varit trygg i att om du skulle vilja nåt mer än det ni nu har, så skulle hon vara med på noterna, men när du nu läser det här sms:et börjar du misstänka att du kanske faktiskt har lite konkurrens...

    Min fråga är nu: hur skulle du reagera på detta? Skulle det

    - kvitta dig lika eftersom ni ju ändå inte har nåt seriöst 
    - sporra dig att steppa upp, och vara mer mån om att "vinna" henne
    - göra dig lessen och få dig att bara ge upp och inte försöka "tävla"

    Reaktionen beror ju förstås på hur intresserad du själv är, så svara gärna både utifrån att du är intresserad och utifrån att du mest ser henne som kul tidsfördriv, som inte är så viktigt.

    Mannen det gäller är förresten 38. Och jag vet att jag är typiskt manipulativ kvinna, så det behöver ni inte tala om för mig. Jag har försökt gå den schyssta vägen och säga och visa vad jag känner (inte så att jag har föreslagit ett förhållande, men så att jag varit väldigt tydlig med vad jag tycker om honom), men det är precis som att det bara gjort att han tar mig för givet och tycker att han inte behöver anstränga sig för att behålla mitt intresse. Jag vet att det ärliga vore att konfrontera honom direkt, men jag är helt enkelt för stolt för det. Jag är inte den som tigger.

  • Svar på tråden Killar och män! Hur skulle ni reagera??
  • Anonym (Vän)
    Äldre 11 Feb 14:52
    #1

    Jag hade backat.

  • Äldre 11 Feb 15:05
    #2

    Så svårt är det inte att lägga ihop två och två. Om jag hade sett igenom din bluff hade jag sprungit åt andra hållet. Ingen vill känna sig manipulerad.


    Fattar inte varför en rättfram approach är att tigga?


    Det du ser som "väldigt tydligt" innebär inte att mottagaren ser det på det viset.

  • Anonym (Ka)
    Äldre 11 Feb 15:20
    #3
    +2
    Anonym (LiteManipulativ) skrev 2019-02-11 14:28:47 följande:

    Hej alla killar och män!

    Tänk dig att du har träffat en tjej som du klickar och har kul med. Ni har inget seriöst på gång (än), men du är nog ändå ganska övertygad om att hon är förälskad i dig. Eftersom ni inte är ett par är det ok att ni träffar andra också, och du vet att hon har en fast kk utöver att hon träffar dig.

    Tänk dig nu att du "av misstag" får ett sms från henne, som inte var menat till dig, utan till hennes bästa vän, där hon skriver nåt väldigt positivt om sin kk. Du har hittills varit trygg i att om du skulle vilja nåt mer än det ni nu har, så skulle hon vara med på noterna, men när du nu läser det här sms:et börjar du misstänka att du kanske faktiskt har lite konkurrens...

    Min fråga är nu: hur skulle du reagera på detta? Skulle det

    - kvitta dig lika eftersom ni ju ändå inte har nåt seriöst 
    - sporra dig att steppa upp, och vara mer mån om att "vinna" henne
    - göra dig lessen och få dig att bara ge upp och inte försöka "tävla"

    Reaktionen beror ju förstås på hur intresserad du själv är, så svara gärna både utifrån att du är intresserad och utifrån att du mest ser henne som kul tidsfördriv, som inte är så viktigt.

    Mannen det gäller är förresten 38. Och jag vet att jag är typiskt manipulativ kvinna, så det behöver ni inte tala om för mig. Jag har försökt gå den schyssta vägen och säga och visa vad jag känner (inte så att jag har föreslagit ett förhållande, men så att jag varit väldigt tydlig med vad jag tycker om honom), men det är precis som att det bara gjort att han tar mig för givet och tycker att han inte behöver anstränga sig för att behålla mitt intresse. Jag vet att det ärliga vore att konfrontera honom direkt, men jag är helt enkelt för stolt för det. Jag är inte den som tigger.


    Finns en aktiv kk samtidigt som hen träffar mig drar jag mig ur.
  • Anonym (OneAn­dOnly)
    Äldre 11 Feb 15:37
    #4
    Anonym (Ka) skrev 2019-02-11 15:20:42 följande:
    Finns en aktiv kk samtidigt som hen träffar mig drar jag mig ur.
    Precis, jag skulle aldrig dejta någon som kör parallellt.
  • Anonym (LiteM­anipul­ativ) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 15:54
    #5

    Tack för era svar! Alltså, han vet ju redan att jag har en aktiv kk, så det är ju redan ok med honom, och vi är överens på den punkten. I alla fall nu så är vi väl närmast kk vi också. Men han vet också (eller, han får vara för jävla trög om han inte har fattat) att jag är mer intresserad av honom än av min andra kk.  

    Du har nog rätt, Elefantmannen, i att om han genomskådar det så blir det fel... nu har det hänt att jag har skickat saker till honom av misstag innan (som verkligen har varit av misstag), så det hade inte varit första gången, men risken finns så klart ändå att han fattar. 

    Alltså, jag säger att han är den bästa jag vet, att det inte finns nån som jag tänder på så mycket som han, att jag saknar honom som fan när vi inte är tillsammans osv osv, så han kan verkligen inte ha missat vad jag tycker om honom. Att dessutom be rakt ut om att han ska visa att han känner likadant för mig är i min värld att tigga. Så jävla desperat vill jag inte verka.

  • Äldre 11 Feb 15:57
    #6
    +2

    Kvinnor som försöker manipulera mig får klara sig själva. Och jag tävlar inte. Men om någon kan ta en rak och ärlig diskussion, det ger pluspoäng.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Dui)
    Äldre 11 Feb 16:01
    #7

    Istället för att låta andra spekulera vilt så borde DU fundera ut vad DU egentligen har tänkt dig med dessa två herrar!

    Ska du fortsätta leka med deras känslor (och kukar) eller ska du rannsaka dig själv och satsa på något seriöst?

    I vilket fall som helst så hade jag inte velat ha ett förhållande med någon som jag vet kör med en annan sidan in. Hade aldrig litat på denne. Inte heller när man råkat få två sms som kom fel.

    Båda måste vara blåsta som bara den.

  • Äldre 11 Feb 16:01
    #8
    +2

    Haha intressant inlägg, nja är ingen tävlingsmänniska och tävlar jag så är det bara mot mig själv. Nej jag skulle passa, och gå vidare. Behöver jag tävla så var det nog inte menat ändå, lite så tänker jag ;) vissa triggas nog igång av tävling.. Well.. inte jag!

    I en sprint skulle benen bli spaghetti, mitt mentala fokus ser ingen vinst i ett sånt upplägg. Klurigt det där, hur olika vi människor är.

  • Äldre 11 Feb 16:03
    #9
    Anonym (LiteManipulativ) skrev 2019-02-11 15:54:35 följande:

    Tack för era svar! Alltså, han vet ju redan att jag har en aktiv kk, så det är ju redan ok med honom, och vi är överens på den punkten. I alla fall nu så är vi väl närmast kk vi också. Men han vet också (eller, han får vara för jävla trög om han inte har fattat) att jag är mer intresserad av honom än av min andra kk.  

    Du har nog rätt, Elefantmannen, i att om han genomskådar det så blir det fel... nu har det hänt att jag har skickat saker till honom av misstag innan (som verkligen har varit av misstag), så det hade inte varit första gången, men risken finns så klart ändå att han fattar. 

    Alltså, jag säger att han är den bästa jag vet, att det inte finns nån som jag tänder på så mycket som han, att jag saknar honom som fan när vi inte är tillsammans osv osv, så han kan verkligen inte ha missat vad jag tycker om honom. Att dessutom be rakt ut om att han ska visa att han känner likadant för mig är i min värld att tigga. Så jävla desperat vill jag inte verka.


    Det är ju inte direkt något nytt drag att skicka mess till fel person "av misstag". Vet inte hur många som försökt köra den finten. Oavsett hur många inköpslistor du messat fel till honom innan. 


    Varför är det svårt att vara tydlig? På riktigt då, inte skicka "tydliga signaler" som han kanske inte har plockat upp. 


    Att du behåller ditt KK är ju en tydlig signal på motsatsen ur mitt perspektiv.

  • Äldre 11 Feb 16:09
    #10
    +1

    Jag skulle inte dejta någon som har en fast KK till att börja med så osannolikt att jag skulle hamna i den situationen. Hade det ändå hänt och jag fått ett sådant sms hade jag varit tydlig med om jag ville ha henne, sen finge det vara bra. Skulle aldrig börja tävla om någon på det sättet.

Svar på tråden Killar och män! Hur skulle ni reagera??