• Anonym (Funde­rsam)
    Äldre 11 Feb 21:31
    70 visningar
    4 svar
    4
    70

    Kan mensen komma tillbaks helt olika efter graviditet/amning hos samma kvinna?

    Måhända en korkad fråga, men jag måste få svar. Ni som fått barn och ammat flera gånger-när har ni fått tillbaks mensen? Har det varit olika även om ni ammat lika länge/lika mycket? Eller har det varit olika just för att ni ammat olika och åt vilket håll i så fall?  Kan man t.e.x ena gången mest delamma och inte få mens alls på 10 månader för att nästa gång helamma och få mens efter 6,5 månad? Finns det ens nån logik för sånt här?

    Mycket tacksam för svar!

  • Svar på tråden Kan mensen komma tillbaks helt olika efter graviditet/amning hos samma kvinna?
  • Anonym (Japp)
    Äldre 11 Feb 21:51
    #1

    Ja det kan den. Men första barnet helammade jag första 3 månaderna sen delamma för att han inte blev mätt/gick upp i vikt tills han var 6 månader. Fick tillbaka mensen sms när jag slutade helt med amningen när han var 6 månader.

    Med dotter helammade jag tills hon var 6 månader och sen nattamma tills hon var 8 månader. Mensen fick jag tillbaka redan när hon var 2.5månader gammal.

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 11 Feb 21:55
    #2
    Anonym (Japp) skrev 2019-02-11 21:51:09 följande:
    Ja det kan den. Men första barnet helammade jag första 3 månaderna sen delamma för att han inte blev mätt/gick upp i vikt tills han var 6 månader. Fick tillbaka mensen sms när jag slutade helt med amningen när han var 6 månader.

    Med dotter helammade jag tills hon var 6 månader och sen nattamma tills hon var 8 månader. Mensen fick jag tillbaka redan när hon var 2.5månader gammal.
    Jamen det var ju precis det svar jag behövde höra! Nu vet jag inte alls om det är början på en mens jag har, men jag vet i vart fall att det för vanliga normala kvinnor är möjligt.
  • Anonym (..)
    Äldre 11 Feb 23:05
    #3

    Fick tillbaka mensen när de två första barnen var ca 2 mån gamla helammat båda i 6 mån. 3e barnet helammade jag i 7-8mån fick tillbaka mensen när han var 10-12 mån

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 12 Feb 17:57
    #4
    Anonym (..) skrev 2019-02-11 23:05:41 följande:
    Fick tillbaka mensen när de två första barnen var ca 2 mån gamla helammat båda i 6 mån. 3e barnet helammade jag i 7-8mån fick tillbaka mensen när han var 10-12 mån
    Tack för svaret!
Svar på tråden Kan mensen komma tillbaks helt olika efter graviditet/amning hos samma kvinna?