• Annmar­ie97
    Äldre 11 Feb 22:44
    242 visningar
    3 svar
    3
    242

    Orolig för mf/ofostrig graviditet.

    Hej, hade en ofostrig graviditet juni till augusti förra året och är nu äntligen gravid igen! Symptomen är ju klart lite tydligare, så som att jag är så extremt trött och det var jag inte förra, kissar mycket, stickningar i livmodern och så vidare men nu är jag så orolig för att dem inte ska se något.. ska till barnmorska den 28 denna månaden och kommer bli helt förkrossad om där inte är något igen.. är ju bara i vecka 5+1 nu så är ju fortfarande tidigt men vad kan man göra för att lugna ner sig innan man får se om där är ett litet tickande hjärta eller ej?

  • Svar på tråden Orolig för mf/ofostrig graviditet.
  • Anonym (:))
    Äldre 12 Feb 09:25
    #1

    Din oro kommer aldrig försvinna, bara acceptera läget att du inte kan påverka något, så försök bara ta allt som det kommer. Först är man orolig för missfall, sen att något ska vara fel vid RUL, sen att något ska hända fram till förlossningen, att något ska hända under förlossningen och sen börjar det livslånga oron när barnet är ute......

  • Anonym (Lik som inlägg­et ovan)
    Äldre 12 Feb 09:33
    #2

    Håller med ovan. Jag gravid i vecka 5 (4+6) jag två barn redan friska o glada men har alltid en oro att de ska hända dom något sen den dagen dom föddes. Och när dom låg i magen o allt. Jag haft missfall i mellan mina tvåbarn och innan mina tvåbarn. Dom gånger ja haft missfall har jag haft kraftigt ont i magen eller blödningar. Inte lika starka gravid symtom. Inget illamående. Osv.

    Men ingen vet, förs den dagen barnet ligger på ditt bröst. Försök njut så länge det varar. Njut av känslan att du faktiskt är gravid här och nu.

  • Annmar­ie97
    Äldre 12 Feb 10:59
    #3

    Tack för svaren båda, ja jag får väl acceptera detta är bara att man mår ju så dåligt och i och med detta är första barnet så vill man ju bara att det ska gå.. men ska försöka njuta av stunden då, så tack för det lilla peppet, behövde faktiskt det!

Svar på tråden Orolig för mf/ofostrig graviditet.