• Nursie

    Avlider snart av dessa mättnadskänslor :(

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 15. Tidigare hade jag ofta besvär av ren illamående på natten vilket gjorde att jag kräktes hela nätterna. Det problemet är mkt bättre nu. Ett annat problem som oxå kom då men som inte försvinner är att jag blir " plågsamt mätt av ingenting" så mätt att jag blir brutalt dålig. Känslan är som att ha "bakterier i magen/ när något känns fel i magen och samtidigt ha en overklig och äcklig mättnadskänsla. När detta händer efter måltid så känns dey som jag får extrem influensa, hela kroppen lider, svag, upplever mig ha hög feber, har sånt obehag i magen så jag inte kan va still eller sova, tillsist får jag gå och spy upp allt. Ibland spyr jag flera gånger. På senare tid spyr jag ofast en gång då jag gör allt för att slippa kräkas :(. Dessa dagar är jag oxå äcklad av mat. Vissa dagar (i rad) har jag inte alls dessa problem och har stor aptit och kan äta som vanligt och inte bli dålig?

    Sköter magen 1 gång om dagen...

    Jag måste få hjälp, tips från er med erfarenhet för jag sitter här och gråter i min säng för jag är så extremt utsliten av detta. Sjukanmäler mig varanann dag från jobbet. Är sjuksköterska på en tung avdelning. Idag var jag på jobbet och det kändes som jag skulle kollapsa av dessa besvär.

  • Svar på tråden Avlider snart av dessa mättnadskänslor :(
  • Anonym (:))

    Har du inte pratat med din BM om dessa besvär? Kanske läge att testa medicin mot illamående typ lergigan comp. Jag kräktes varje dag och hade samma sjukdomskänsla som du från vecka 8-16, sen blev det bättre! :) men fick äta medicin som lindrade något, mådde dock ändå lite illa och kunde ändå kräkas ibland.

Svar på tråden Avlider snart av dessa mättnadskänslor :(