• Anonym (Arg)
    Äldre 12 Feb 06:40
    2710 visningar
    120 svar
    120
    2710

    Förskolans nya regler

    På förskolans föräldramöte sa de att de barn som har pälsdjur hemma måste vara noggranna så de inte för med sig allergener till förskolan på grund av ett barn som ska börja efter sportlovet.

    Får de kräva sånt ansvar av föräldrarna? Är det inte det allergiska barnet som får gå på en specialförskola om hen är så allergisk?

  • Svar på tråden Förskolans nya regler
  • Äldre 12 Feb 06:45
    #1

    Vad innebär reglerna då?

  • Anonym (V)
    Äldre 12 Feb 07:07
    #2

    Det brukar innebära att barnet inte bör kela med husdjuren när barnet har på sig kläderna som hen ska ha på förskolan. Eventuellt även byta till helt rena strumpor när barnet kommer till förskolan.

    Så har jag fått göra med mina barn under flera år när de gick på förskolan och det var verkligen inga problem.

  • Anonym (Micka­n)
    Äldre 12 Feb 07:34
    #3

    Om det handlar om att byta strumpor hade jag kunnat tänka mig att gå med på det. Skulle det handla om att ha striktare regler skulle jag begära att förskolan står för tvätt om de verkligen vill ha pälsfritt.

  • Anonym (..)
    Äldre 12 Feb 07:40
    #4

    det kan dom inte kräva. Hur menar dom när dom säger att man ska va noga med att inte föra med sig allergener? ska barnen tvätta kläderna på förskolan varje morgon då dom kommer till förskolan?

  • Anonym (What?­)
    Äldre 12 Feb 07:44
    #5

    Specialförskola?! Vart hittar du den? Hahaha

  • Anonym (..)
    Äldre 12 Feb 07:46
    #6
    Anonym (What?) skrev 2019-02-12 07:44:59 följande:

    Specialförskola?! Vart hittar du den? Hahaha


    jag har hört att det finns speciella allergiförskolor för såna barn med allergier.
  • Äldre 12 Feb 07:47
    #7

    Brukar innebära att man inte gosar med husdjuret med kläderna man ska till dagis med. Är ju inga problem. Ett bra sätt att lära barnen hänsyn.

  • Anonym (Hmmm.­..)
    Äldre 12 Feb 08:26
    #8
    mammatill6 skrev 2019-02-12 07:47:02 följande:

    Brukar innebära att man inte gosar med husdjuret med kläderna man ska till dagis med. Är ju inga problem. Ett bra sätt att lära barnen hänsyn.


    Ja, fast man kan inte garantera att barnet inte gör detta ändå när man inte ser.
  • Anonym (Mamma­)
    Äldre 12 Feb 08:36
    #9

    Man ska alltid vara restrektiv med pälsdjur och parfymer innan man går till förskola, skola och arbete mm. Vi måste hjälpas åt att tänka på varanda ute i samhället.

    Är inte allergisk men katthår är ju hemskt äckligt!!

  • Anonym (..)
    Äldre 12 Feb 08:38
    #10
    Anonym (Mamma) skrev 2019-02-12 08:36:47 följande:

    Man ska alltid vara restrektiv med pälsdjur och parfymer innan man går till förskola, skola och arbete mm. Vi måste hjälpas åt att tänka på varanda ute i samhället.

    Är inte allergisk men katthår är ju hemskt äckligt!!


    om någon tycker att ditt hår är hemskt äckligt då?
Svar på tråden Förskolans nya regler