• Äldre 12 Feb 18:13
    1171 visningar
    2 svar
    2
    1171

    Fertilitetplus

    Någon som har erfarenhet av Marie på fertilitetplus? Hur går en immunologisk utredning till där?

  • Svar på tråden Fertilitetplus
  • Äldre 12 Feb 23:40
    #1

    Hej! Har ingen erfarenhet av utredning där men fick massa hjälp med bland annat intralipider när jag var gravid. Många missfall etc i bagaget innan.

  • Äldre 13 Feb 18:54
    #2

    Jag har inte heller gjort barnmorskan Maries immunutredning light, men detta är vad jag hört av andra.

    Du ringer och bokar tid och kommer dit och träffar henne och så får du troligtvis blodprovsremisser på de blodprover du ska ta. De prover hon tar analyseras i Sverige (till skillnad från om du gör utredning i Aten eller London, då skickas proverna till ett speciallabb i USA som är inriktat på immunologi).

    Men efter du gjort hennes utredning så kan hon hjälpa dig få svenska recept på Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipid. Hon kan inte skriva ut själv (för hon är EJ läkare), men hon samarbetar med en läkare som kan ordna recepten åt dig.

    Jag vet ej vad Maries utredning kostar, det får du fråga henne om när du ringer och bokar tid.

    Lycka till.

Svar på tråden Fertilitetplus