• Äldre 13 Feb 20:02
    254 visningar
    4 svar
    4
    254

    Hur ofta ammar ni era 4mån på natten?

    Hur ofta ammar ni era 4månaders på natten?

    Funderar på att ge ersättning på kvällen,

    Hört att dom ska sova hela nätterna då!

  • Svar på tråden Hur ofta ammar ni era 4mån på natten?
  • Äldre 13 Feb 21:24
    #1

    Stor risk för tuttförvirring och i förlängningen amningsstrejk om du börjar blanda in flaskan. Och varför? Det är ytterst ovanligt med 4-månaders som sover hela nätterna och varför skulle de ens behöva "tvingas" till det? Min lille är 6 månader och jag ammar 2 ggr per natt. Eller rättare sagt 3 ggr på hans natt, men en gång innan jag själv lagt mig för kvällen.

  • Otit
    Äldre 13 Feb 21:45
    #2

    Allt från 1-3 gånger per natt. Haha min 2 åring har sovit kanske 15 hela nätter i sitt liv. Hade hört att barn sov hela nätterna när dom började med välling. Men icke. Så har inga större förhoppningar över att få bebisen att sova hela nätter på några år :)

  • Äldre 13 Feb 22:37
    #3

    Jag ammade i princip varannan timme dygnet runt tills bebisen var 7 mån.

    Det kanske de gör men de kan också få magbekymmer och som någon skriver kan amningens störas. Man vet ju bara om man testar såklart, det funkar bra för vissa. Min egen har aldrig varit intresserad av flaskan.

  • Äldre 13 Feb 23:54
    #4

    Mitt första barn fick ersättning helt och hållet efter 4 veckors strul med amning men han sov inte hela nätter förräns han var ett par år... mitt andra barn helammade jag och vid 4 månader kunde han ligga vid bröstet hela natten ibland, och ibland kanske han blev ammad 3-4 ggr. Jag brukade tänka att det är sån kort period att man ammar. Just nu ligger jag och ammar mitt tredje barn som är 3 veckor, och det känns inte som det är så länge sedan mitt andra barn var en liten bebis men han är snart 2,5 år och sover oftast hela natten nu för tiden.

Svar på tråden Hur ofta ammar ni era 4mån på natten?