• Äldre 15 Feb 08:35
    3953 visningar
    22 svar
    +1
    22
    3953

    Adoptera bort barn.

    Detta har jag funderat på ett tag att adoptera bort min son som hela sitt liv har bot hos fosterföräldrar dom har redan vårdnaden fick den för ca två år sen. Dom har redan gjort honom till sitt barn bytt för å efternamn å döpt honom å tagit vänner som gudföräldrar

    Hur gör jag för att dom ska få för frågan om dom vill adoptera honom?

  • Svar på tråden Adoptera bort barn.
  • Anonym (..)
    Äldre 15 Feb 08:47
    #1

    antar att det är du som är fostermamman. Du får vänta på ett godkännande från den biologiska mamman innan detta blir aktuellt

  • Äldre 15 Feb 08:49
    #2

    Nej jag är biologiska mamman.

  • Anonym (..)
    Äldre 15 Feb 08:52
    #3
    finskamamman skrev 2019-02-15 08:49:45 följande:

    Nej jag är biologiska mamman.


    Det tror jag inte. Om du är det så förutsätter det ju att fosterföräldrarna överhuvudtaget vill adoptera pojken.
  • Äldre 15 Feb 08:58
    #4

    De e ju det jag inte vet. vill ju att dom ska få förfrågan på de men vet inte vart jag ska vända mej. Har provat att ringa familjerätten i min stad men dom visste inte så mkt å när de e jag som vill adoptera bort.

  • Anonym (..)
    Äldre 15 Feb 09:17
    #5
    finskamamman skrev 2019-02-15 08:58:37 följande:

    De e ju det jag inte vet. vill ju att dom ska få förfrågan på de men vet inte vart jag ska vända mej. Har provat att ringa familjerätten i min stad men dom visste inte så mkt å när de e jag som vill adoptera bort.


    om fosterföräldrarna är intresserade av att adoptera så kommer dom ansöka om det. Men dom kanske inte ens vill adoptera honom och då kan du ju inte tvinga dom
  • Äldre 15 Feb 10:57
    #6

    Fick förfrågan om de för 5 år sen men då var jag inte redo å trodde att jag har en chans att få honom tillbaka. Men nu är jag redo att släppa taget om min pojke.

    Därför vill jag ge en förfrågan om dom vill adoptera honom.

  • Anonym (..)
    Äldre 15 Feb 11:12
    #7
    finskamamman skrev 2019-02-15 10:57:28 följande:

    Fick förfrågan om de för 5 år sen men då var jag inte redo å trodde att jag har en chans att få honom tillbaka. Men nu är jag redo att släppa taget om min pojke.

    Därför vill jag ge en förfrågan om dom vill adoptera honom.


    hur gammal är pojken? han ska ju även vilja det, ju äldre barnet är desto mer ska man lyssna på barnets vilja.
  • Äldre 15 Feb 11:26
    #8

    Han är 8 år och vart placerad sen han va bebis å vet inte ens att jag är hans biologiska mamma. Han tror att foster föräldrarna e hans riktiga föräldrar.

  • Anonym (föräl­der)
    Äldre 15 Feb 11:29
    #9

    Prova att ringa socialtjänsten och se om dom kan hjälpa dig.

  • Anonym (H)
    Äldre 15 Feb 11:30
    #10
    finskamamman skrev 2019-02-15 11:26:34 följande:

    Han är 8 år och vart placerad sen han va bebis å vet inte ens att jag är hans biologiska mamma. Han tror att foster föräldrarna e hans riktiga föräldrar.


    Stackars barn. När har de tänkt berätta det?
Svar på tråden Adoptera bort barn.