• Anonym (Smart­)
    Äldre 21 Feb 20:24
    1179 visningar
    15 svar
    15
    1179

    Ni nötter som inte jobbar på kontor

    Ni som inte jobbar på kontor.. är ni dumma eller varför jobbar ni inte på ett kontor? Man får liksom tänka lite mer som person då? Varför?

  • Svar på tråden Ni nötter som inte jobbar på kontor
  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 21 Feb 20:38
    #1

    Fullständigt stockdum. Jag tänker aldrig som person. Mest som johanson eller anderson.

  • Äldre 21 Feb 20:38
    #2

    Skulle aldrig orka jobba vid samma skrivbord varje dag. Dag ut och dag in. Samma arbetsplats. Samma människor. Ingen utveckling alls. Allt samma med noll variation.

    Varför skulle man få tänka mer som en person på ett kontor?

  • Anonym (...)
    Äldre 21 Feb 20:39
    #3

    Hur kul är det att tänka när man ändå inte får tänka på vad man vill?

  • Anonym (Anoo)
    Äldre 21 Feb 20:39
    #4

    Är det skäl nog att man inte vill jobba på kontor?
    Hur tror du att samhället skulle se ut om alla satt på röven vid en dator hela dagarna?

  • Äldre 21 Feb 20:40
    #5

    Jobbar du på kontor är du ju ingen bra reklam för att man får tänka mer som i djupare dock.

  • Anonym (Y)
    Äldre 21 Feb 20:46
    #6

    Haha ?jobba på kontor? så sa man när man var 8 år typ. Det kan ju betyda vad som helst. Basala rutinmässiga tråkiga uppgifter till hyperintressanta utvecklingsprojekt med mängder av olika parter inblandade, möten och resor.

  • Anonym (hahah­a)
    Äldre 21 Feb 20:58
    #7
    Anonym (Smart) skrev 2019-02-21 20:24:38 följande:

    Ni som inte jobbar på kontor.. är ni dumma eller varför jobbar ni inte på ett kontor? Man får liksom tänka lite mer som person då? Varför?


    haha, har du rökt på Glad
  • Äldre 21 Feb 21:56
    #8

    Visst är det trevligt att tänka själv, men ännu trevligare är det att både få tänka och göra saker själv.

    Tyvärr verkar inte ditt kontorsarbete vara positivt för ditt tänkande.

  • lillem­an2000
    Äldre 21 Feb 22:10
    #9

    Jag springer runt och visar min anal till kreti och pleti.

  • Äldre 21 Feb 22:27
    #10

    Känns som onödigt nedsättande ton i TS. Människor har olika intressen och förmågor och jag är iaf väldigt tacksam att vi har personal till blåljusyrkena, bussar, hantverkare, flygplan, vård, skola, renhållning, postutdelning, fastighetsskötsel.. you name it..... listan kan göras hur lång som helst. Det som jag däremot har svårt för är personer som anser sig vara fina i kanten och bättre än andra bara för att de har ett specifikt yrke.

  • Äldre 21 Feb 22:39
    #11

    Antagligen är du ett troll som är lite korkad, eller så är du seriös och har samma IQ som en räka.

  • Äldre 21 Feb 22:39
    #12

    Antagligen är du ett troll som är lite korkad, eller så är du seriös och har samma IQ som en räka.

  • Thomas­W
    Äldre 21 Feb 23:06
    #13

    Tänk så fint om alla kunde jobba på kontor.

    Vi kunde äta papper och slapp alla lågpannade bönderna.

    Slapp att åka hem efter jobbet då det inte fanns bilar, vägar eller kollektivtrafik.

    Va haru för IQ ts ?

  • Äldre 22 Feb 09:37
    #14

    Får Sunes beskrivning av pappa Rudolf som jobbar på kontor i huvudet. Bara rader av personer som bläddrar i papper och säger hrm :)

    Aja, förstår faktiskt inte vad du menar med din ts överhuvudtaget. Vilken typ av kontorsjobb talar vi om? Alla gör ju inte samma saker och jag gällande aspekten av att få tänka så vill jag bestämt hävda att jag som lärare får göra det så att det räcker och blir över trots avsaknad av ett kontor.

  • äldreo­chklok­are
    Äldre 22 Feb 18:39
    #15

    skönt att tråden nu ligger där den hör hemma 

Svar på tråden Ni nötter som inte jobbar på kontor