• Anonym (Kaffedraken)

    Farmen - Norge 2019

    Den 5 mars började TV4 lägga upp Farmen Norge på TV4 Play. Kollar du på det?

    I den här tråden kan vi diskutera allt som rör serien.

    www.tv4play.se/sök/Farmen%20Norge

  • Svar på tråden Farmen - Norge 2019
  • Anonym (Kaffedraken)
    Johannus skrev 2019-03-27 23:23:47 följande:

    Ja jag glömde  Robinson och Farmen Norge, Södertäljepolisen och Stockholmspolisen.

    Jag är så pass gammal att jag inte tränar. Men ska börja cykla till jobbet när det blir varmare och ljusare på kvällarna så jag vågar cykla tillbaka hem.


    Du har koll på lag & ordning i Stockholms regionen m a o.

    Cykla försiktigt!
    Deceree1 skrev 2019-03-28 11:15:31 följande:

    Flygel. Jag har ätit nåt som heter Mufflon. Det är ett slags får men ser ut som en get. Det är det godset kött jag kan tänka mig. Tom fläskfilé o oxfilé får sämre betyg än Mufflon o då är ju dom jättegoda.

    Där jag bodde innan, finns ett hägn ute på en ö i skärgården där det går Mufflon. Man kan köpa en ?jaktstuga? o skjuta sitt eget kött. De har inte jag gjort. Jag har köpt genom bekanta.

    Den som inte har provat Mufflon, gör det! Det är det godaste köttet enligt mig :))))


    Mufflon har jag hört talas om men aldrig ätit men förstår av din lyriska beskrivning att jag måste göra det. Jag älskar god mat.

    Smakar det som vanligt lammkött? Tycker lamm är väldigt gott.

    Så det är ett får men man jagar det alltså ungefär som vilt eller?
    Deceree1 skrev 2019-03-28 11:57:13 följande:

    Jag har tänkt på en sak.. i Farmen Sverige så rymmer alla djur hela tiden men i Farmen Norge verkar många av djuren gå helt fritt :)

    Jag är inte jätteförtjust i gubbarna på torpet, dom verkar vara ena riktiga tjurgubbar.. men på Farmen är det god stämning. Dom verkar trivas ihop. Som en familj nästan. De är ju de ja har sagt hela tiden ända sen förra säsongen av Farmen Norge,

    Det är en helt annan mentalitet där, o respekt inför varandra. De hjälps åt utan att gnälla.

    Det är stooooor skillnad. Varför?!

    Jag undrar - varför ??


    Kan det va så att man på norska Farmen har ett rejält staket runt hela gården så djuren därför kan gå fritt?

    Så usla staket som dom bygger i svenska Farmen skulle förresten aldrig godkännas i norska Farmen. Där görs allt ordentligt. :)

    Håller med om Torpet och gubbarna där. Får se om Paal blir kvar och kan lätta upp stämningen lite. Han är ju av den glada lättsamma sorten. Hoppas han slår ut Lasse.

    Ja, jag har ju också kunnat konstatera det är milsvid skillnad på norska och svenska Farmen. Det är ett annat fokus och ställs helt andra krav på deltagarna. Gårdens skötsel och arbetsuppgifterna står verkligen i centrum och dom är mycket mer avancerade än i svenska Farmen. Sen verkar det också delvis va en annan sorts människor som är med i norska Farmen.

    Dom verkar mer motiverade och även trevligare till sättet. Sen verkar flera av dom ha kunskaper inom tex. snickeri och smide. Jag menar vem kan smida bara sådär?

    Måste ju va skillnad i hur man väljer ut deltagare...

    Sen så är det rent allmänt mer stil på norska Farmen. Finare miljöer...

    I svenska Farmen tycker jag fokus alltmer har hamnat på bråk och tjafs och att fulspela till sig vinsten. Gården skötsel och arbetsuppgifterna verkar mest va en bisak.

    Ärligt nästa år kanske jag skippar svenska Farmen och kollar enbart på norska Farmen i stället.
    Johannus skrev 2019-03-28 12:16:09 följande:

    Jag tror att det som söker till olika Tv program i Sverige som Farmen gör det bara för att bli tv kända och möjligen för att vinna pengarna. 

    Varje person vill vara sin bästa och accepterar inte andra. Eller så tror dom att dom gör bra tv genom att se till att det bli intriger.

    Trist enligt mig att man inte kan tänka sig som att söker jag till ett tv program så ska jag försöka visa min goda sida eftersom det är lagarbete som ska genomföras istället för att bråka mig fram.


    Deceree1 skrev 2019-03-29 13:12:42 följande:

    O jag tänker att de borde vara såna som är intresserad av Farmarlivet för hundra år sen. Se om man klarar av det.

    Men. Så är det ju pengar med i spelet...


    Johannus skrev 2019-03-29 17:04:28 följande:

    Ja absolut ska den som söker vara intresserad av hur farmarlivet var för hundra år sen. Veta att ska man ha mat på bordet så måste man jobba hårt och att även slakt ingår. Intresset framför allt och att man accepterar andra deltagare under tiden det spelas in.


    Håller med er Johannus & Deceree1 i era inlägg.
  • Anonym (Kaffedraken)
    flygrl skrev 2019-03-29 22:34:28 följande:

    Du har koll på lag & ordning i Stockholms regionen m a o.

    Cykla försiktigt! Mufflon har jag hört talas om men aldrig ätit men förstår av din lyriska beskrivning att jag måste göra det. Jag älskar god mat.

    Smakar det som vanligt lammkött? Tycker lamm är väldigt gott.

    Så det är ett får men man jagar det alltså ungefär som vilt eller?Kan det va så att man på norska Farmen har ett rejält staket runt hela gården så djuren därför kan gå fritt?

    Så usla staket som dom bygger i svenska Farmen skulle förresten aldrig godkännas i norska Farmen. Där görs allt ordentligt. :)

    Håller med om Torpet och gubbarna där. Får se om Paal blir kvar och kan lätta upp stämningen lite. Han är ju av den glada lättsamma sorten. Hoppas han slår ut Lasse.

    Ja, jag har ju också kunnat konstatera det är milsvid skillnad på norska och svenska Farmen. Det är ett annat fokus och ställs helt andra krav på deltagarna. Gårdens skötsel och arbetsuppgifterna står verkligen i centrum och dom är mycket mer avancerade än i svenska Farmen. Sen verkar det också delvis va en annan sorts människor som är med i norska Farmen.

    Dom verkar mer motiverade och även trevligare till sättet. Sen verkar flera av dom ha kunskaper inom tex. snickeri och smide. Jag menar vem kan smida bara sådär?

    Måste ju va skillnad i hur man väljer ut deltagare...

    Sen så är det rent allmänt mer stil på norska Farmen. Finare miljöer...

    I svenska Farmen tycker jag fokus alltmer har hamnat på bråk och tjafs och att fulspela till sig vinsten. Gården skötsel och arbetsuppgifterna verkar mest va en bisak.

    Ärligt nästa år kanske jag skippar svenska Farmen och kollar enbart på norska Farmen i stället. Håller med er Johannus & Deceree1 i era inlägg.


    Det är jättesvårt att citera dig när du citerar alla på en gång för antingen kommer hela din text med eller så får man sitta o radera jättemycke för att bara citera de du svara mig :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Deceree1 skrev 2019-03-30 07:58:37 följande:

    Det är jättesvårt att citera dig när du citerar alla på en gång för antingen kommer hela din text med eller så får man sitta o radera jättemycke för att bara citera de du svara mig :)


    Ok, jag förstår. Jag kan ju göra så då i fortsättningen att jag i stället samlar alla inlägg från samma deltagare i ett inlägg dvs. ett inlägg för varje deltagare jag svarar. Låter det bra?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Deceree1 skrev 2019-03-28 11:15:31 följande:

    Flygel. Jag har ätit nåt som heter Mufflon. Det är ett slags får men ser ut som en get. Det är det godset kött jag kan tänka mig. Tom fläskfilé o oxfilé får sämre betyg än Mufflon o då är ju dom jättegoda.

    Där jag bodde innan, finns ett hägn ute på en ö i skärgården där det går Mufflon. Man kan köpa en ?jaktstuga? o skjuta sitt eget kött. De har inte jag gjort. Jag har köpt genom bekanta.

    Den som inte har provat Mufflon, gör det! Det är det godaste köttet enligt mig :))))


    Mufflon har jag hört talas om men aldrig ätit men förstår av din lyriska beskrivning att jag måste göra det. Jag älskar god mat.

    Smakar det som vanligt lammkött? Tycker lamm är väldigt gott.

    Så det är ett får men man jagar det alltså ungefär som vilt eller?
    Deceree1 skrev 2019-03-28 11:57:13 följande:

    Jag har tänkt på en sak.. i Farmen Sverige så rymmer alla djur hela tiden men i Farmen Norge verkar många av djuren gå helt fritt :)

    Jag är inte jätteförtjust i gubbarna på torpet, dom verkar vara ena riktiga tjurgubbar.. men på Farmen är det god stämning. Dom verkar trivas ihop. Som en familj nästan. De är ju de ja har sagt hela tiden ända sen förra säsongen av Farmen Norge,

    Det är en helt annan mentalitet där, o respekt inför varandra. De hjälps åt utan att gnälla.

    Det är stooooor skillnad. Varför?!

    Jag undrar - varför ??


    Kan det va så att man på norska Farmen har ett rejält staket runt hela gården så djuren därför kan gå fritt?

    Så usla staket som dom bygger i svenska Farmen skulle förresten aldrig godkännas i norska Farmen. Där görs allt ordentligt. :)

    Håller med om Torpet och gubbarna där. Får se om Paal blir kvar och kan lätta upp stämningen lite. Han är ju av den glada lättsamma sorten. Hoppas han slår ut Lasse.

    Ja, jag har ju också kunnat konstatera det är milsvid skillnad på norska och svenska Farmen. Det är ett annat fokus och ställs helt andra krav på deltagarna. Gårdens skötsel och arbetsuppgifterna står verkligen i centrum och dom är mycket mer avancerade än i svenska Farmen. Sen verkar det också delvis va en annan sorts människor som är med i norska Farmen.

    Dom verkar mer motiverade och även trevligare till sättet. Sen verkar flera av dom ha kunskaper inom tex. snickeri och smide. Jag menar vem kan smida bara sådär?

    Måste ju va skillnad i hur man väljer ut deltagare...

    Sen så är det rent allmänt mer stil på norska Farmen. Finare miljöer...

    I svenska Farmen tycker jag fokus alltmer har hamnat på bråk och tjafs och att fulspela till sig vinsten. Gården skötsel och arbetsuppgifterna verkar mest va en bisak.

    Ärligt nästa år kanske jag skippar svenska Farmen och kollar enbart på norska Farmen i stället.
  • Anonym (Kaffedraken)
    flygrl skrev 2019-03-30 11:46:47 följande:

    Ok, jag förstår. Jag kan ju göra så då i fortsättningen att jag i stället samlar alla inlägg från samma deltagare i ett inlägg dvs. ett inlägg för varje deltagare jag svarar. Låter det bra?


    Jättebra :))
  • Anonym (Kaffedraken)
    Deceree1 skrev 2019-03-30 21:22:25 följande:

    Jättebra :))


    Jag la upp inläggen jag postat till dig i klump tidigare i separat version så du kunde svara på dom om du känner för det.

    Eller har du fullt sjå jaga mufflon?
  • Anonym (Kaffedraken)
    flygrl skrev 2019-03-30 22:00:38 följande:

    Jag la upp inläggen jag postat till dig i klump tidigare i separat version så du kunde svara på dom om du känner för det.

    Eller har du fullt sjå jaga mufflon?


    Haha, näe ja jagar inte, ja bara äter. Nu har jag börjat greja i min lilla farm som inte e nån farm men en sommarstuga med trädgård. Paradiset.

    Imorrn är de väl Farmen igen? Är det samma dagar som den svenska? Jag minns inte riktigt... va de Paal som blev vald till förstekämpe?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Deceree1 skrev 2019-03-31 00:15:16 följande:

    Haha, näe ja jagar inte, ja bara äter. Nu har jag börjat greja i min lilla farm som inte e nån farm men en sommarstuga med trädgård. Paradiset.

    Imorrn är de väl Farmen igen? Är det samma dagar som den svenska? Jag minns inte riktigt... va de Paal som blev vald till förstekämpe?


    Farmen Norge går bara tisdag-torsdag. Så vill du se hur det gick för Paal (första kämpe) får du kolla torsdagens avsnitt.

    Låter härligt att få va i paradiset!
  • Anonym (Kaffedraken)
    flygrl skrev 2019-03-31 13:54:58 följande:

    Farmen Norge går bara tisdag-torsdag. Så vill du se hur det gick för Paal (första kämpe) får du kolla torsdagens avsnitt.

    Låter härligt att få va i paradiset!


    Så det är inget på söndagar då? Jag har flyttat o de verkar aldrig bli färdigt så jag har inte sett Farmen N på över en vecka. Så dåligt av mig.

    Nu måste jag skärpa till mig o prioritera Farmen. Ikväll tar jag ett Farmenmaraton :)

    Ja de är underbart med ett Paradis här på jorden. Det är där man samlar krafter o energi, harmoni o ett lugn.

    Jag har flyttat till en annan stad så jag kanske blir tvungen att sälja. Men en säsong till vill jag leva där.

    Jag kollar Farmen o återkommer med reflektioner :)))
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jajustde Flygr, glömde svara, Mufflon smakar inte lamm eller får, de minns jag iaf. När jag åt det så vet jag att jag tänkte att de va de godaste kött jag nånsin ätit. Prova det :)))) de kanske är svårt att få tag i.

Svar på tråden Farmen - Norge 2019