• Äldre 7 Mar 18:53
    7312 visningar
    112 svar
    112
    7312

    Farmen - Norge 2019

    Den 5 mars började TV4 lägga upp Farmen Norge på TV4 Play. Kollar du på det?

    I den här tråden kan vi diskutera allt som rör serien.

    www.tv4play.se/sök/Farmen%20Norge

  • Svar på tråden Farmen - Norge 2019
  • Fri 12 Apr 2019 07:02

    Har vi någon Robinsontråd förresten?

  • Fri 12 Apr 2019 10:20

    Det verkar inte vara så stor aktivitet här...

    Ja vet, jag har inte heller varit så flitig..

    Det finns inte så mycke att skriva om Farmen N för dom är ganska trivsamma o ganska snälla mot varann.

    Det är ju stor skillnad från vårt Farmen.

  • Fri 12 Apr 2019 13:06
    Deceree1 skrev 2019-04-12 07:02:19 följande:
    Har vi någon Robinsontråd förresten?
    Jag har startat Robinson tråd när det började....

    Jag har även skrivit på den här tråden att jag inte hinner titta på tv4 play på farmen Norge. Kommer hem sent på kvällen och då blir det att man tittar på tv och sitter sen en stund vid datan, men att man inte orkar börja kolla på farmen då den är en timme och mer med reklammen.
  • Sat 13 Apr 2019 18:06
    Deceree1 skrev 2019-04-08 21:02:14 följande:

    Nu vet ju inte jag hur långt ni har kollat men jag förmodar att ni har sett kampen mellan Paal o Nicolai.

    De är ju ett tag sen. Hur som helst.. jag tror att Nicolai blev kär i Paal för jag såg ett flertal gånger hur han tog i/på honom som inte kändes riktigt normalt kompisförfarande.

    Hon den där mörka tjejen vet inte vad hon heter, utländskt utseende, hon verkar kunna vara riktigt elak. Hon vill sabotera så att uppdragen inte lyckas.

    Ojust mot alla då de inte får sina 20kr att handla mat för. Tänker hon ens på det. Måste lära mig namnen!


    Ja, Paal och Nicolai har/hade en väldigt nära vänskap men jag kan inte säga jag lagt märke till det du lagt märke till. Men visst möjligt är det ju...

    Irene har jag rätt gott intryck av. Jag ogillade verkligen hennes snack om och sabotera men sen verkar hon precis som Paal ha ångrat sig och låtit bli det. Skönt dom insåg var gränsen går. Men trist att det ens ska kunna va ett alternativ för somliga att sabotera.
    Deceree1 skrev 2019-04-10 13:09:03 följande:

    Dom börjar visst bli lite elaka i Farmen N också. Den där kjetil, jag gillar inte hans uppsyn. Han ser elak ut. Tänk att han slängde all den där leverpastejerna som Irene hade stått o gjort! Så oerhört fult gjort.


    Ja, dom kan va elaka i norska Farmen med tydligen. Har haft Kjetil som en av mina favoriter fram tills han slängde pastejerna i skogen. Blev jävligt besviken på honom då. För mig vore det otänkbart göra en sån grej särskilt som mina föräldrar kommer från fattiga förhållanden i Tredje världen och jag därför fostrats till man inte slänger mat bara sådär. Jag mår ärligt talat inte bra av fulspelet som förekommer i alla dokusåpor.

    Ogillar också hur gubbgänget på Torpet håller på och tex. betedde sig mot Håkan när han kom dit. Hur fan kan man göra sådär?

    Tycker synd om den ensamma tjej som ju kommer komma dit nästa vecka. Fy fan säger jag bara.
    Deceree1 skrev 2019-04-12 10:20:21 följande:

    Det verkar inte vara så stor aktivitet här...

    Ja vet, jag har inte heller varit så flitig..

    Det finns inte så mycke att skriva om Farmen N för dom är ganska trivsamma o ganska snälla mot varann.

    Det är ju stor skillnad från vårt Farmen.


    Jag är lite låg för tillfället och har därför inte skrivit så mycket här men har hela tiden läst va du/ni skrivit. Visst är norska Farmen betydligt trevligare än svenska men det har ju börjat bli lite elakare nu när det börjar gå mot final och det är trist och se. :/
  • Sat 13 Apr 2019 18:09
    Deceree1 skrev 2019-04-12 07:02:19 följande:

    Har vi någon Robinsontråd förresten?


    www.familjeliv.se/forum/thread/79511779-robinson-2019
  • Sat 13 Apr 2019 18:14
    Johannus skrev 2019-04-10 20:32:37 följande:

    Oj får man göra sånt som han Kjetil gjorde? Jag hinner eller orkar inte titta på Farmen Norge på tv4 play, men följer gärna vad ni skriver här.


    Tydligen får man det MEN jag tänker så här och tror du håller med mig att allt inte är ok bara för reglerna tillåter det. Tycker det är jävligt lågt det Kjetil gjorde och han sjönk så jävla mycket i mina ögon pga det.
  • Sat 13 Apr 2019 23:16
    flygrl skrev 2019-04-13 18:14:41 följande:
    Tydligen får man det MEN jag tänker så här och tror du håller med mig att allt inte är ok bara för reglerna tillåter det. Tycker det är jävligt lågt det Kjetil gjorde och han sjönk så jävla mycket i mina ögon pga det. smile4.gif
    Det är tråkigt att reglerna tillåter att slänga mat och att förstöra för dem som gjort maten för att få pengar till marknaden.
  • Fri 19 Apr 2019 23:36

    Är nu inne i veckan där Kjetil är storbonde. Han verkar inte bry sig så värst om han får en kniv till eller inte. Trodde det va en fördel att ha så många knivar som möjligt men det kanske inte är så...eller?

    Tonje & Lena visade grabbarna att tjejer inte nödvändigtvis är så bortkomna som dom trodde. Nyttig lektion där.

    Tycker lite synd om Irene efter hon gått från va fredad från första kämpe valet till och bli just första kämpe. Visst hon borde hållit tyst om det men Sölvi va verkligen iskall som i sin tur gick till Kjetil och konfronterade honom. :/

    Vem eller vilka håller ni eller du på nu?

  • Sat 20 Apr 2019 10:14

    Hej hopp :)

    Jag är nu ifatt så ja vet inte vad jag vågar skriva. Jag har nog flera jag gillar. Andrea har vuxit tycker jag. Man hade väl lite funderingar i början. Hon har verkligen hjärtat på rätt ställe.

    Vi tv-tittare tycker ju helst om dom som är snälla men det är ju dom som vågar spela spelet som egentligen ska ha cred. Men tyvärr gillar jag inte varken Kjetil eller Irene.

    Nån vinnare kan jag inte se än.....

  • Mon 22 Apr 2019 12:35

    Men alltså fy faan så taskiga dom va på torpet mot Andrea. Jag blev skitförbannad! Dom va riktigt, riktigt utstuderat elaka mot Andrea!! Får man verkligen göra så ?? Hade det varit realtv så hade jag lagt mig i de e ett som e säkert!!

  • Mon 22 Apr 2019 12:37

    O Andrea som är så snäll. Hon är underbar med djuren, hon är snäll mot alla deltagare, hon är ödmjuk, hon har lärt sig fantastiskt mycket om både djur o arbetet på gården med allt vad det innebär. Jag är så hårt besviken....

  • Tue 28 May 2019 18:38

    Jag har av personliga skäl inte haft tid & ork kolla på norska Farmen på ett tag MEN nu är jag igång igen och ska se klart serien. Såg avsnitt 19/33 nyss! Verkligen trevligt återse allihop igen!


    Deceree1 skrev 2019-04-20 10:14:10 följande:

    Hej hopp :)

    Jag är nu ifatt så ja vet inte vad jag vågar skriva. Jag har nog flera jag gillar. Andrea har vuxit tycker jag. Man hade väl lite funderingar i början. Hon har verkligen hjärtat på rätt ställe.

    Vi tv-tittare tycker ju helst om dom som är snälla men det är ju dom som vågar spela spelet som egentligen ska ha cred. Men tyvärr gillar jag inte varken Kjetil eller Irene.

    Nån vinnare kan jag inte se än.....


    Som sagt så har jag just sett avsnitt 19/33 (där Irene tänkte sabotera genom sno kantele strängarna men sen ångrade sig och senare blev vald till förste kämpe).

    Jag har väl flera jag gillar. Dom flesta faktiskt. Gillar egentligen Kjetil då han är duktig på både gårdsarbetet och tvekamp MEN han föll kraftigt i mina ögon när han saboterade för Nikolai.

    Irene gillar jag också liksom Lene & Tonje. Andrea har vuxit under seriens gång och är sympatisk. Nikolai är duktig och sjysst.

    Visst vill jag se färgstarka deltagare MEN inte på så vis att dom kör fulspel eller på annat sätt är taskiga mot andra.
    Deceree1 skrev 2019-04-22 12:35:18 följande:

    Men alltså fy faan så taskiga dom va på torpet mot Andrea. Jag blev skitförbannad! Dom va riktigt, riktigt utstuderat elaka mot Andrea!! Får man verkligen göra så ?? Hade det varit realtv så hade jag lagt mig i de e ett som e säkert!!


    Deceree1 skrev 2019-04-22 12:37:22 följande:

    O Andrea som är så snäll. Hon är underbar med djuren, hon är snäll mot alla deltagare, hon är ödmjuk, hon har lärt sig fantastiskt mycket om både djur o arbetet på gården med allt vad det innebär. Jag är så hårt besviken....


    Jag har nog inte kommit fram till det du berättar om här än men ska återkomma när jag sett det. Låter ju riktigt illa. :/

    Andrea verkar va en fin person.
Svar på tråden Farmen - Norge 2019