• Äldre 8 Mar 00:16
    843 visningar
    21 svar
    21
    843

    Mitt arbetsschema vad tycks

    Vad tycker ni om mitt arbetsschema?

    Kommer jobba 40 timmar i veckan.

    10 timmar per tillfälle. Så jag kommer jobba, måndag, onsdag, fredag, söndag.

    Alltså varannan dag.

    Var ärliga vad tycker ni??

  • Svar på tråden Mitt arbetsschema vad tycks
  • Anonym (lyx)
    Äldre 8 Mar 02:10
    #1

    Låter som en dröm.

  • Anonym (Lo)
    Äldre 8 Mar 02:49
    #2

    Jag hade inte tagit det. Jag vill ha sammanhängande vila. Hellre två lediga dagar i rad än tre utspridda.

  • Anonym (N)
    Äldre 8 Mar 03:42
    #3

    Hur länge ska du ha det så? Låter trevligt ett tag men kanske inte i flera år.

  • Äldre 8 Mar 06:45
    #4

    10-timmarsdagar har jag inga problem med, jobbade själv så mån - tors under en längre period. Men jag hade inte velat låsa upp varje helg så jag hade hellre samlat dagarna efter varandra och sedan varit ledig tre dagar.

  • Äldre 8 Mar 07:06
    #5

    Vilken mardröm att behöva jobba 10 timmar varje fredag och söndag...… Nej tack.

  • Äldre 8 Mar 07:09
    #6

    Hade aldrig tagit. Bara en dags vila hela tiden och varje helg. Aldrig.

  • Sharpe­r
    Äldre 8 Mar 07:24
    #7

    Inte en chans! Isåfall i sträcka måndag-torsdag, alternativt en ledig dag i veckan och jobba fredagen också. Men för mig är helgen lite helig, därav min omskolning frpn undersköterska till ekonomiassistent, administratör istället.

  • Anonym (Matti­s)
    Äldre 8 Mar 08:53
    #8

    Har själv liknande schema på jobbet just nu, och tycker det är skönt! Jobbar onsdag, torsdag, lördag och söndag, 10 timmar per dag. Känns aldrig jobbigt att gå tillbaka till jobbet efter en ledig dag eftersom jag vet att jag bara kommer att jobba max 2 dagar på raken varje gång. Tidigare jobbade jag fyra 10-timmars dagar på raken, men var rätt tröttsamt. Är mycket mindre trött nu med mitt nya schema! Så jag rekommenderar :)

  • Äldre 8 Mar 08:55
    #9
    Anonym (Mattis) skrev 2019-03-08 08:53:08 följande:

    Har själv liknande schema på jobbet just nu, och tycker det är skönt! Jobbar onsdag, torsdag, lördag och söndag, 10 timmar per dag. Känns aldrig jobbigt att gå tillbaka till jobbet efter en ledig dag eftersom jag vet att jag bara kommer att jobba max 2 dagar på raken varje gång. Tidigare jobbade jag fyra 10-timmars dagar på raken, men var rätt tröttsamt. Är mycket mindre trött nu med mitt nya schema! Så jag rekommenderar :)


    Skillnaden är ju att du en gång i veckan har tvådagars ledigt.
  • Anonym (Matti­s)
    Äldre 8 Mar 08:55
    #10

    Oj nu läste jag lite mer noggrannt.. Ja alltså så du skulle aldrig ha mer än en ledig dag på raken? Kan vara lite tråkigt om du skulle behöva åka i väg nånstans liksom..

Svar på tråden Mitt arbetsschema vad tycks