• Äldre 8 Mar 21:03
    1026 visningar
    9 svar
    9
    1026

    Hur och när fick ni veta att ni väntade flerlingar?

    Som rubriken säger: Hur och när fick ni veta att ni väntade tvillingar/flerlingar? 
    Eget ul? Symptom? vanliga ul v 18-20? Surprise?

  • Svar på tråden Hur och när fick ni veta att ni väntade flerlingar?
  • Äldre 9 Mar 10:33
    #1

    Vi fick reda på det vid tidigt UL i vecka 8+6. Chocken har fortfarande inte lagt sig och är ju i vecka 10+3 :)

  • Äldre 9 Mar 10:39
    #2

    ... kan tillägga att detta förklarade mitt sjukliga graviditetsillamående som jag inte haft vid tidigare graviditeter!

  • Äldre 9 Mar 11:14
    #3

    Varför var ni på tidigt ul? Jag trodde man bara var på ul runt v 18-20. Det kanske är olika mellan länen? Eller var det privat?

  • Äldre 9 Mar 15:24
    #4

    Det är visst olika. I Skåne erbjuds alla KUB och för att daterad för att få den i rätt vecka erbjuds man ofta tidigt UL. I alla fall om man inte har helt regelbunden cykel :)

  • LFF
    Äldre 12 Mar 09:21
    #5
    +1

    Hade gått hos gyn innan pga oro för att något var knas med mensen etc. Efter sista besöket fick jag "order" om att ringa när jag plussade nästa gång så skulle vi se till att det gick hela vägen. Så v7+5 var jag där för att göra ett VUL och fick då veta att det låg två i magen. Det är 6 år sen snart.

  • LFF
    Äldre 12 Mar 09:28
    #6

    Så här såg det ut, den 19 mars, 2013. Hade inga symtom etc som gjorde att jag misstänkte att det låg fler än en där inne.

  • Sun 19 Jan 2020 18:17
    #7

    Jag fick veta att det var två i vecka 11.

    Min kopparspiral hade gått sönder och de ville göra ett kl för att kolla så inget fanns kvar som kunde ge besvär.

    Ingen spiral, men två bebisar:)

    Hade inte hunnit vänja mig)/oss vid tanken att det skulle bli ETT barn till,så chocken var ganska hög.

    Har två barn sedan innan och mådde illa i början med båda, men denna graviditeten mådde jag i princip illa från dagen då mensen skulle kommit samt att det varit något värre.

  • Sun 19 Jan 2020 18:55
    #8

    Rul i vecka 19, total chock. Men det förklarade ju illamåendet, tröttheten och foglossningen som var mycket värre än med första barnet.

  • Fri 13 Mar 2020 18:08
    #9

    Idag i v 13 på kub ultraljudet <3 Kändes magiskt! Förklarar all kraftig växtvärk o trötthet som inte får över.. Och att magen växer så fort ????

Svar på tråden Hur och när fick ni veta att ni väntade flerlingar?