• Anonym (Ensam)

    Kan jag träffa någon, någonsin?

    Hej! Jag är en kvinna i 30- års åldern. Är ofrivilligt ensam, söker en man att ha seriöst förhållande med. Jag vet inte hur träffa någon och jag vill ha ärliga svar, det är nämligen så att jag är sjukskriven - har försökt jobba men blir sjuk pga stresskänslighet. Normal intelligensnivå osv. Jag kanske kommer jobba i framtiden men just nu gör jag inte det. Tror ni det är därför jag har svårt att träffa någon? Vad bör jag göra för att bli mer attraktiv för en man?

  • Svar på tråden Kan jag träffa någon, någonsin?
  • Anonym (Peter)

    För mig skulle jag behöva se att du faktiskt vill förändra din sits och gör något konkret åt situationen, tex terapi, arbetsträna, söker utbildning etc . Det gör att du visar driv och engagemang och intresse för framtiden och tar ansvar för din hälsa. Det är attraktivt för mig.

    Hamna i psykisk ohälsa kan många göra och det är inget problem, shit happens liksom. Nyckeln till framgång i det läget är ju vad man gör åt det.

  • Anonym (Ensam)

    Ja, jag går i terapi och skall arbetsträna...

  • Anonym (Be)

    Hej. Är du kär eller intresserad av ngn specifik man? Eller känner du dig bara allmänt ensam och längtar efter en man i största allmänhet?

  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Be) skrev 2019-03-10 22:20:21 följande:

    Hej. Är du kär eller intresserad av ngn specifik man? Eller känner du dig bara allmänt ensam och längtar efter en man i största allmänhet?


    Allmänt ensam....
  • Anonym (Be)
    Anonym (Ensam) skrev 2019-03-10 23:20:13 följande:

    Allmänt ensam....


    Ok. Det gör vi alla ibland.

    Men du har ju tagit tag i din hälsa. Du går i terapi och ska arbetsträna. Det är attraktivt att du försöker lösa din situation och har planer. Du är en kvinna i 30-årsåldern. Varför skulle du inte kunna träffa en man? Finns massor av män som skulle bli jätteglada om de fick träffa dig. Män funkar inte så att vi ratar en tjej bara för hon är sjukskriven pga stress.

    Det är nog betydligt svårare för en man som är sjukskriven pga stress att träffa en kvinna.
  • Anzil
    Anonym (Ensam) skrev 2019-03-10 21:30:17 följande:

    Hej! Jag är en kvinna i 30- års åldern. Är ofrivilligt ensam, söker en man att ha seriöst förhållande med. Jag vet inte hur träffa någon och jag vill ha ärliga svar, det är nämligen så att jag är sjukskriven - har försökt jobba men blir sjuk pga stresskänslighet. Normal intelligensnivå osv. Jag kanske kommer jobba i framtiden men just nu gör jag inte det. Tror ni det är därför jag har svårt att träffa någon? Vad bör jag göra för att bli mer attraktiv för en man?


    Anonym (Ensam) skrev 2019-03-10 22:10:37 följande:

    Ja, jag går i terapi och skall arbetsträna...



    Du får inte ta det här fel nu, utan jag ställer frågor för att jag och andra eventuellt kan ge dig bra svar som möjligt.

    Hur känner du att du har kontakt med andra människor i övrig sammanhang? Kompisar, träffa nya människor o.s.v.

    Om svaret är att du inte ha några problem att komma i kontakt med andra.

    Hur är din kontakt med nya män runt omkring dig, får du bra kontakt där?

    Om det handlar om att du får bra kontakt med andra kvinnor men hos män får du inte så bra kontakt med, så kanske det handlar om nervositet?


  • Anonym (M)
    Anonym (Peter) skrev 2019-03-10 21:49:22 följande:

    För mig skulle jag behöva se att du faktiskt vill förändra din sits och gör något konkret åt situationen, tex terapi, arbetsträna, söker utbildning etc . Det gör att du visar driv och engagemang och intresse för framtiden och tar ansvar för din hälsa. Det är attraktivt för mig.

    Hamna i psykisk ohälsa kan många göra och det är inget problem, shit happens liksom. Nyckeln till framgång i det läget är ju vad man gör åt det.


    "Gör åt det"? Alltså psykisk ohälsa går inte alltid att göra något åt.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (M) skrev 2019-03-11 08:50:58 följande:

    "Gör åt det"? Alltså psykisk ohälsa går inte alltid att göra något åt.


    Det mesta går att göra något åt. Även en fast diagnos som tex Asperger eller Borderline går att jobba med på många olika sätt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Peter) skrev 2019-03-11 08:56:54 följande:

    Det mesta går att göra något åt. Även en fast diagnos som tex Asperger eller Borderline går att jobba med på många olika sätt.


    Ja visst kan man kämpa och ofta göra framsteg. Men det gör man oftast bara till en viss gräns. Det måste en partner också vara villig att inse och acceptera om det ska funka.
  • Kjell2
    Anonym (Ensam) skrev 2019-03-10 21:30:17 följande:

    Hej! Jag är en kvinna i 30- års åldern. Är ofrivilligt ensam, söker en man att ha seriöst förhållande med. Jag vet inte hur träffa någon och jag vill ha ärliga svar, det är nämligen så att jag är sjukskriven - har försökt jobba men blir sjuk pga stresskänslighet. Normal intelligensnivå osv. Jag kanske kommer jobba i framtiden men just nu gör jag inte det. Tror ni det är därför jag har svårt att träffa någon? Vad bör jag göra för att bli mer attraktiv för en man?


    Om du läser en del trådar här verkar det finnas en grupp män som rätt desperat letar efter ett förhållande och ett stort mansöverskott. Så det borde inte vara något problem för dig att hitta någon.

    Om du söker på Incel, oskuld, okysst, ensam hittar du en del trådar och kan kanske komma i kontakt med män som söker ett förhållande,.


Svar på tråden Kan jag träffa någon, någonsin?