• Emmissss

    BIM April

    Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

    Blir vårt 7e försök.

    BIM

    10/4 Emmissss

  • Svar på tråden BIM April
  • Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-01 15:27:49 följande:

    Vi har försökt sen oktober 2018, jag slutade med mina minipiller under sommaren 2018 men hade inte stenkoll på ägglossningen förrän i oktober, har haft regelbunden ÄL och menscykel sedan dess och tyvärr inga plus so far. :( Hur länge har ni försökt? Ska försöka hålla mig från att testa, iaf inte förrän imorgon. Men det börjar ju klia i fingrarna... :(


    Okej! Jag slutade med p-piller i september och mensen blev direkt regelbunden.. men inget plus! Sambons alla vänner har barn & det har gått fort för alla så det är så tråkigt. Hur känner du? Ni? Här hemma har han börjat prata mer o mer barn ju längre tiden gått.. är en kontrollmänniska så jag blir stressad.
  • Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-01 17:37:01 följande:

    BIM-5. Blev inget denna gång heller - denna mensvärk och ont i ryggen är nu garanterat PMS. :(


    Ge inte upp, än är det tidigt! :-*
  • Dimman

    BIM den 27:e april för mig. Blir första försöket för oss så försöker ha låga förväntningar samtidigt som det skulle vara DET ROLIGASTE. Skriver här för att det är så kul att följa alla men också för att allt ska kännas lite mer... verkligt?

    BIM - lista:

    1/4 lonelygirl92, Nellyros, Seseli 

    3/4 höstmamma, nervösanonym, lunalove

    4/4 Skrollan94 

    5/4 sommartjejen888, tesselessan, tovikan

    6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984, Ellie08 

    7/4 Minmakaron 

    8/4 CH90, Evi82, Ok1020, Rollan92

    9/4 z19, youwontremember, Pumpan90 

    10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91

    11/4 Tessi1, babycakes79

    13/4 Mela88, Tirin 

    14/4 Joni, llindizz, Gävlebo 

    15/4 enmsik

    17/4 Trettiotvå 

    22/4 Leosmamma88, fannylinnea 

    23/4 Sirest01 

    24/4 Nicciz , Mammamiao 

    27/4 Dimman

    30/4 anonym (Sara11), Janniiique 

    Pluslista:

    26/3 Seseli -6

    27/3 lonelygirl92 bim-5

  • Ellie08
    Emmissss skrev 2019-04-01 18:01:33 följande:

    Okej! Jag slutade med p-piller i september och mensen blev direkt regelbunden.. men inget plus! Sambons alla vänner har barn & det har gått fort för alla så det är så tråkigt. Hur känner du? Ni? Här hemma har han börjat prata mer o mer barn ju längre tiden gått.. är en kontrollmänniska så jag blir stressad.


    Tack för stödet by the way :). Det där är så jobbigt, alla mina vänner har fått barn, majoriteten har redan två barn, alla kusiner som gift sig efter oss har fått barn eller blivit gravida. Min mans syskon har 2 barn var osv. Vi är i princip omgivna av bebisar eller småbarn. Jag hade inte tänkt på det så mycket. Efter bröllopet 2016 så ville vi helst fokusera på oss själva, arbete osv. Vi köpte en lägenhet i höstas för vi ville ha det gjort innan vi får barn men för varje månad som går så blir jag deppigare och känner hoppet försvinna. Han var väldigt entusiastisk i höstas men när han märkte hur ledsen jag blev vid varje mens så släppte han det lite och tycker snarare att det är stressigt nu vid varje ägglossning haha! Jag är också en kontrollmänniska och detta är ju verkligen något varken jag eller han har kontroll över så det stressar ju en så enormt! Jag pratade lite med min man förra månaden om att vi kanske borde titta på privata alternativ när det kmr till utredning för jag vill ju veta vrf det inte fungerar! Han tyckte att det gav mer stress och press på mig och att vi borde fortsätta hålla hoppet uppe iaf till oktober. Har ni pratat om sånt? Min man har iaf lärt sig att inte diskutera bebisar framför mig för han vet jag blir ledsen haha så synd egentligen!
  • Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-01 19:02:40 följande:

    Tack för stödet by the way :). Det där är så jobbigt, alla mina vänner har fått barn, majoriteten har redan två barn, alla kusiner som gift sig efter oss har fått barn eller blivit gravida. Min mans syskon har 2 barn var osv. Vi är i princip omgivna av bebisar eller småbarn. Jag hade inte tänkt på det så mycket. Efter bröllopet 2016 så ville vi helst fokusera på oss själva, arbete osv. Vi köpte en lägenhet i höstas för vi ville ha det gjort innan vi får barn men för varje månad som går så blir jag deppigare och känner hoppet försvinna. Han var väldigt entusiastisk i höstas men när han märkte hur ledsen jag blev vid varje mens så släppte han det lite och tycker snarare att det är stressigt nu vid varje ägglossning haha! Jag är också en kontrollmänniska och detta är ju verkligen något varken jag eller han har kontroll över så det stressar ju en så enormt! Jag pratade lite med min man förra månaden om att vi kanske borde titta på privata alternativ när det kmr till utredning för jag vill ju veta vrf det inte fungerar! Han tyckte att det gav mer stress och press på mig och att vi borde fortsätta hålla hoppet uppe iaf till oktober. Har ni pratat om sånt? Min man har iaf lärt sig att inte diskutera bebisar framför mig för han vet jag blir ledsen haha så synd egentligen!


    Åh! Jag känner med dig. Min sambos bror med tjej har två små & varje gång vi är där känns det som svärmor o alla manar på oss.. blir så sjukt irriterad. Jag var på gym undersökning i februari pga smärtorna jag har under cykeln & de kunde inte konstatera något. De har trott jag har Endometrios (gjort titthål) men inte sett något. Han kunde se äggblåsor o sa att det såg bra ut. De rekomendera att ringa innan sommaren, då det är långa kötider.. Kollade upp privata alternativ innan jag kom till kvinnokliniken. Vi köpte hus för snart ett år sedan & håller på och totalrenoverar. Hatar när folk frågar "vad ska ni ha här? Blir det ett barnrum?" #bittertjej Det är jobbigt & stressande att inte veta!
  • Minmakaron
    Ellie08 skrev 2019-04-01 17:37:01 följande:

    BIM-5. Blev inget denna gång heller - denna mensvärk och ont i ryggen är nu garanterat PMS. :(


    Åh... vad trist... men än kan mirakel ske och det är en stund kvar till BIM. Helt säker på BIM-dag? Kram till dig.
  • annaboo

    Hey tjejer, jag hoppar också in här.

    Lång historia, men fick ett oväntat plus i december, som visade sig vara en MA i januari tyvärr... Så jag och killen har väl försökt sen dess att bli gravida igen.

    Fick ett plus förra månaden som dagen efter visade negativt. Men mensen var försenad ett par dagar så det var säkert tidigt missfall.

    Enligt apparna borde jag haft äl för en vecka sen, men jag tror jag hade det i helgen.....

    Lång story short, jag tror att jag har bim den 10/4 (apparna visar mellan den 9-11) men jag tror den kanske blir lite senare. Hoppas någon kan lägga in mig i listan då jag sitter med telefonen :)

  • babytjejen

    Väntar på äl...borde bli någon gång runt fredagen o sedan bim runt 19-20 april...får besök av släkt över påsk så förhoppningsvis får man tankarna på annat dom dagarna...är glad att sexandet börjat bli njutningsfullt igen, är nog att både jag o mannen börjat släppa på förväntningarna o bara kör på...

    Vill plugga till hösten så både vill o vill inte bli gravid...

  • Ellie08
    Minmakaron skrev 2019-04-01 21:31:16 följande:

    Åh... vad trist... men än kan mirakel ske och det är en stund kvar till BIM. Helt säker på BIM-dag? Kram till dig.


    Tack, hur har du det? Jag är lite smått osäker på BIM dag, Flo-app säger 6 april, Clue app säger 8 april. Så vi får se hur det känns om några dagar... Nu är jag i den fasen där man är delusional och kollar upp alla trådar med folk som plussat efter BIM hehehe
  • Minmakaron
    Ellie08 skrev 2019-04-01 22:27:46 följande:

    Tack, hur har du det? Jag är lite smått osäker på BIM dag, Flo-app säger 6 april, Clue app säger 8 april. Så vi får se hur det känns om några dagar... Nu är jag i den fasen där man är delusional och kollar upp alla trådar med folk som plussat efter BIM hehehe


    Känner igen det där, besvikelser och hopp som tänds igen och googlandet om minus-till-plus-historier. Been there. ;)

    Använder också Flo, men Clue framför allt. Flo-appen räknar två dagar före Clue för mig också och Clue är för mig mer tillförlitlig.

    Själv har väl tankarna snurrat igång här rejält. Sticker det inte lite? Är inte brösten ömma? Växlar inte humöret lite väl mycket? Grät jag inte lite väl mycket till TV:n? (Sen att det var till dokumentären om Josefin Nilsson som är nästan omöjlig att INTE gråta till spelar ingen roll) m.m.. så jag är där jag helst inte vill vara.

    Kan inte sova nu heller för jag vet att jag borde kunna ta ett tidigt test imorgon men vill jag verkligen det? Vill jag verkligen utsätta mig för det rättare sagt...
Svar på tråden BIM April