• Emmissss

    BIM April

    Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

    Blir vårt 7e försök.

    BIM

    10/4 Emmissss

  • Svar på tråden BIM April
  • Anonym (Hej)

    Hejsan!

    Vad är odsen, jag är nu på äl +4 och tror jag har en svampinfektion! Klåda och vita flytningar, det svider inte när jag kissar men kliar en del :) tips?

  • Enmsik
    fannylinnea skrev 2019-04-11 18:46:16 följande:

    Hej allihopa.

    Är det någon som vet hur pass tidigt man kan se en eventuell graviditet via blodprov? Eller om man kan se tidig graviditet genom gynundersökning?

    Jag ska ta ett antal blodprover på onsdag för att vi inte lyckats bli gravida och jag har bim ca 5 dagar senare. Tänkte bara om dom kan se en eventuell graviditet redan då :)


    Vid blodprov kan de se om man har hcg i blodet och hur lite/mycket, långt innan man kan se på vanliga gravtest. Vid mitt utomkveds följde de med blodprov för att se när det gick ut och att det gick ut som det skulle. Fick sluta ta prov när det var nere på 4 för att de räknade det som att man inte var gravid längre då. Vanliga gravtest mäter från 25. Så blodprov kan avgöra mycket tidigare om det finns hcg. Så är du på bim-5 och är gravid så kommer du i alla fall ha hcg i blodet och kommer visas om de tar ett sånt prov. När man har mycket hcg i blodet kommer det till slut ut i urinen och det är då man kan testa med gravtest. Lycka till! :)
  • Minmakaron
    Anonym (Hej) skrev 2019-04-11 22:21:36 följande:

    Hejsan!

    Vad är odsen, jag är nu på äl +4 och tror jag har en svampinfektion! Klåda och vita flytningar, det svider inte när jag kissar men kliar en del :) tips?


    Ehhh, exakt samma sak hände mig... har inte haft det tidigare i varje fall inom en tioårsperiod. Till slut googlade jag på om det kunde vara svamp eftersom jag inte kände igen det. Höll på att trilla av stolen när det kom upp träffar på svamp och att en del hävdar att det är deras tidigaste graviditetstecken.

    En vecka senare plussar jag. Om det har ett samband låter jag vara osagt. Men ett litet tips ändå... ;)
  • Tjoppa12

    Bim -2 eller -1 imorgon....är det värt att göra ett test imorgon?? Har bara ont i brösten nu, som innan mens men nu orkar jag inte vänta längre haha

  • Anonym (blåsippor)

    Jag hade hoppas på ett plus den här månaden men mensen kom 3 dagar för tidigt! Har haft MA i höstas så lite mer än ett halvt år sedan. Inte så att vi aktivt försöker bli gravida utan händer det så händer det. Men ändå hoppas man ju varje månad ;)

  • Lovalia
    Nicciz skrev 2019-04-11 11:30:52 följande:

    Tack för att du tog dig tid att förklara men också att berätta. Det måste ha varit en jobbig tid för er! All styrka till er! Efter att vi fick avbryta vår graviditet pga missbildning så har jag verkligen förstått hur jobbigt många har det. Det är ingen enkel uppgift att bli gravid, många graviditeter leder tyvärr till sorg. Håller tummarna för att alla i forumet slipper uppleva detta såklart. Kram


    Tack snälla för omtanke! Styrka till er också! Det är verkligen ett mirakel att göra ett barn och man ska va otroligt tacksam när det går bra! Vi håller alla tummar och tår att det snart är våran tur! Kram!!
  • Frekvens

    BIM flyttades i min app så testade mig imorse, trodde inte det skulle visa något då det var ett vanligt test och inte testa tidigt. Men plussade svagt idag (cirka) BIM -4!

  • Anonym (Planerar)
    Frekvens skrev 2019-04-12 06:56:46 följande:

    BIM flyttades i min app så testade mig imorse, trodde inte det skulle visa något då det var ett vanligt test och inte testa tidigt. Men plussade svagt idag (cirka) BIM -4!


    Grattis! <3

    Vilka symtom hade du?
  • happycookie
    Frekvens skrev 2019-04-12 06:56:46 följande:

    BIM flyttades i min app så testade mig imorse, trodde inte det skulle visa något då det var ett vanligt test och inte testa tidigt. Men plussade svagt idag (cirka) BIM -4!


    Åh, grattis!!

    Här väntar man.. och väntar...
  • Anonym (Hej)
    Minmakaron skrev 2019-04-11 22:42:07 följande:

    Ehhh, exakt samma sak hände mig... har inte haft det tidigare i varje fall inom en tioårsperiod. Till slut googlade jag på om det kunde vara svamp eftersom jag inte kände igen det. Höll på att trilla av stolen när det kom upp träffar på svamp och att en del hävdar att det är deras tidigaste graviditetstecken.

    En vecka senare plussar jag. Om det har ett samband låter jag vara osagt. Men ett litet tips ändå... ;)


    Vågar inte hoppas för mycket! Jag minns inte när jag hade svamp!! Därför blir så så fundersam... varför kom den nu liskom? Men jag ska testa mig om drygt en vexka :) får vi se vad som visas på displayen :)
Svar på tråden BIM April