• Emmissss

    BIM April

    Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

    Blir vårt 7e försök.

    BIM

    10/4 Emmissss

  • Svar på tråden BIM April
  • babytjejen
    Pusstuss skrev 2019-04-21 22:28:38 följande:

    Har ni fått nån hjälp under dessa år?


    Är ju överviktig så kan inte få så mkt hjälp just nu tyvärr..ska försöka ta tag i vikten igen, gick ju ner 20 kg förra våren men gick upp alla efter mitt MA förra påsken pga att man mådde så dåligt psykiskt. O jag är en stor känsloätare :(
  • Kiwiii

    Är på bim +10 ingen mens här inte.... Har heller inte fått något plus, tog test senast bim +8. Vet inte vad jag ska tro nu..

  • fannylinnea
    Kiwiii skrev 2019-04-22 11:34:14 följande:

    Är på bim +10 ingen mens här inte.... Har heller inte fått något plus, tog test senast bim +8. Vet inte vad jag ska tro nu..


    Hm, du kanske ska ringa och be om att få bli undersökt/göra ett blodprov?

    Vet du när du hade ägglossning? Tänkte att om den var senare så brukar ju mensen i regel komma senare också.

    Lycka till :)
  • fannylinnea

    Bim idag men än så länge ingen mens i sikte. Har knappt haft några symtom den här månaden. Brukar alltid få svullna och ömma bröst, men nu ingenting. Det enda jag känt är konstant molvärk i äggstockarna sedan äl. Avtog för ca en vecka sedan. Ska erkänna och säga att jag inte har stenkoll på exakt när jag hade äl den här månaden. Om den var lite sen kan det ju vara därför mensen inte dykt upp än.

    Hoppas ju för allt i världen att det faktiskt tagit sig denna gång, på försök nr 13. Men, försöker att inte ha allt för stora förhoppningar för man blir ju så jävla besviken.

    Testade negativt igår och i förrgår. TOKBLANKT. Har inte testat något idag.

  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-21 13:19:05 följande:
    Ja, samma här... inga symptom alls... håller med :( hoppas att det är denna gången för oss och att kroppen spelar oss ett spratt.. finns de som får negativt på BIM -1 och + på BIM +1 tillexempel :) håller tummarna för oss <3
    Ja, det är nog folk som fått så. Hört många som inte plussat förrän en vecka efter bim. Men jag har ingen aning. Känns ju som att man borde sett i alla fall ett liiiiitet streck vid det här laget, om man vore gravid.

    Min mens har inte kommit än.. Vi ser väl. Har inte testat idag i alla fall. Men det känns som att det är på gång :(
  • Mammamiao

    Samma här... BIM idag... värk i ländryggen... stickningar i magen... känns som mensen är på G. Inte testat... väntar in mensen för att köra på nästa månad istället och hoppas då... :(


    fannylinnea skrev 2019-04-22 13:08:25 följande:

    Ja, det är nog folk som fått så. Hört många som inte plussat förrän en vecka efter bim. Men jag har ingen aning. Känns ju som att man borde sett i alla fall ett liiiiitet streck vid det här laget, om man vore gravid.

    Min mens har inte kommit än.. Vi ser väl. Har inte testat idag i alla fall. Men det känns som att det är på gång :(


  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-04-22 13:41:00 följande:

    Samma här... BIM idag... värk i ländryggen... stickningar i magen... känns som mensen är på G. Inte testat... väntar in mensen för att köra på nästa månad istället och hoppas då... :(


    Å vad jag hoppas att vi kan få gå hand i hand in i en bf-tråd istället!
  • Mammamiao

    Hoppas jag med. Massa hopp till oss. Nu ska detta bli av <3


    fannylinnea skrev 2019-04-22 14:02:19 följande:

    Å vad jag hoppas att vi kan få gå hand i hand in i en bf-tråd istället!


  • Kiwiii
    fannylinnea skrev 2019-04-22 13:00:17 följande:

    Hm, du kanske ska ringa och be om att få bli undersökt/göra ett blodprov?

    Vet du när du hade ägglossning? Tänkte att om den var senare så brukar ju mensen i regel komma senare också.

    Lycka till :)


    Hade ägglossning som vanligt, hade det den 29/3. Skulle haft mensen den 12/4 men inget ännu. Får nog ringa imorgon till en barnmorska. Har försökt att ringa 1177 men dem har haft så många samtal så dem bad mig ringa vid en annan tid och la på luren.

    Tack för svar!
  • happycookie

    Ingen mens och inget plus. Vr nog lite naiv som trodde att mensen kommit tillbaks ordentligt efter pillerstopp. Fick en blödning efter stopp men den var väldigt liten så det kanske var något annat.. får se när mensen kommer tillbaks på riktigt Så länge har vi valt att lägga planerna på is och börja försöka i augusti då det passar bättre med jobb osv...

Svar på tråden BIM April