• Äldre 12 Mar 12:50
    1150 visningar
    6 svar
    6
    1150

    Först ett MA sen ett MF..

    Hej. Kan berätta lite kort om min historia. Blev gravid förra året i oktober på andra försöket. Var super glad och allt klickade med när barnet skulle komma, min kompis skulle ha ungefär samtidigt. Bokade ett tidigt ul i vecka 8plus. Där fick vi se att fostret tillbakabildats och det var ett MA. Helt förkrossad var jag men vi tänkte försöka på nytt. Nu i februari plussade vi igen på andra försöket men i söndags började jag blöda i 5plus5. Helt förkrossad har jag varit, gråtit i 2 dagar nu. Idag blöder det mycket med klumpar osv. Jag är ändå pepp på att försöka direkt nu efter blödningen försvunnit. Fast tänker denna gång bara ha sex varannan dag och inte fundera på så mycket med äl test osv som vi annars kör med. Fråga till er som BLIVIT gravida efter missfallsblödning, berätta gärna lite, ge mig stöd och pepp! Vid MA:t blödde jag 2 veckor sen kom äl och mens tillbaka som vanligt, har väldigt regelbunden. Hoppas denna blödning varar max en vecka.. Vet heller inte om detta är 3:e missfallet då jag plussade svagt på stickan i januari också men sen kom blödning/mens som vanligt. 

  • Svar på tråden Först ett MA sen ett MF..
  • Äldre 12 Mar 14:39
    #1

    Beklagar missfallen TS. Det är jättejobbigt att först känna glädjen vid ett pluss på sticka. och sedan sorgen vid MF/ma.

    Du frågade efter historier och tänkte berätta att jag under ca 1 år hann uppleva 1 MF, 1 abort pga missbildning, 1 MA och 1 utomkveds innan jag blev gravid med dottern som idag är 6 år. Det var en minst sagt tuff tid men idag är det inget jag tänker på speciellt ofta.

    Det är märkligt sånt här. När man står mitt i bedrövelserna och sorgen går det nästan inte att tänka sig att det kan bli bra. Men det kan det! Det är nog vanligare än många tror med både missfall, ma och andra svårigheter. I många många fall blir det en bebis till slut.

    Tillåt dig att sörja och pyssla om dig själv. Jag hoppas att du snart får ett pluss ingen och att det går vägen den gången <3

  • Mon 25 Mar 2019 10:40
    #2

    Trådstartaren- Jag beklagar dina missfall. Om detta var 3e missfallet så kan du få göra en missfallsutredning genom Landstinget. Det är bara att ringa Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och säga att ni vill göra en sådan. Ibland kan det vara några månaders kö, så se till att ställa er i kö så snart som möjligt.

  • Mon 25 Mar 2019 10:41
    #3

    Trådstartaren- Jag beklagar dina missfall. Om detta var 3e missfallet så kan du få göra en missfallsutredning genom Landstinget. Det är bara att ringa Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och säga att ni vill göra en sådan. Ibland kan det vara några månaders kö, så se till att ställa er i kö så snart som möjligt.

  • Sat 6 Jul 2019 19:18
    #4

    Trådstartaren -Hur har det gått för dig? Har du blivit gravid på nytt ? Ellwr har du gjort en missfallsutredning?

  • Sun 21 Jul 2019 22:49
    #5

    Hej alla! Jag har inte försökt skaffat något barn på nytt och heller ingen utredning. Just nu har vi lagt det på hyllan, det tog för hårt på mig! Hoppas kunna försöka bli gravid 2020! Kram

  • Sat 27 Jul 2019 20:36
    #6

    Kram

    Ställ dig i kö för en missfallsutredning. Förstår om det är tugnt men eftersom det kan vara så långa väntetider så har du inget att förlora på det. Har också haft ett MA, det upptäcktes först vid KUB. Hade inga blödningar eller symptom på att det var missfall. Det som jag tyckte var tuffast var att inte min kropp tog hand om missfallet.

Svar på tråden Först ett MA sen ett MF..