• Äldre 13 Mar 12:12
    2959 visningar
    15 svar
    15
    2959

    När var/är äl? Ältest bild

    Ja som rubriken. Fått upprepade missfall varav den senaste var förra månaden så jag är osäker på cykeln nu. Om någon vill bara snäll att kolla på dessa test och uttala sig?

    Översta förrgår, dom två i mitten igår fm och em och nedersta dagens fm.

    Oerhört tacksam för hjälp! :)

  • Svar på tråden När var/är äl? Ältest bild
  • Äldre 13 Mar 12:16
    #1

    När strecket är lika starkt som kobtrollstrecket sker väl äl inom 24-48h?

    Så svårt att tyda äl test tycker jag.. gjorde själv ett idag men vet inte om jag ska räkna de som pos?

  • Äldre 13 Mar 12:20
    #2

    Ja precis 12-48 har jag hört.. jag tycker det är skitsvårt men tycker ändå det ser ut att vara nära men mina egna kan jag inte läsa av alls. Haha! Hoppas någon kan hjälpa oss!

  • Äldre 13 Mar 12:43
    #3

    Om vi tar ett till ilväll typ vid 18 kan man se om de stigit?

  • Äldre 13 Mar 12:46
    #4
    Mommymom skrev 2019-03-13 12:43:55 följande:

    Om vi tar ett till ilväll typ vid 18 kan man se om de stigit?


    Stigit eller sjunkit ja. Jag brukar alltid ta två men denna gång är läget oförändrat på två dagar så jag börjar bli lite förvirrad
  • Äldre 13 Mar 16:52
    #5

    Tog ett Nytt vid 16, såg ut så här då?

  • Äldre 13 Mar 16:53
    #6
  • Äldre 13 Mar 18:10
    #7

    [quote=79503051][quote-nick]Mommymom skrev 2019-03-13 16:53:15 följande:[/quote-nick][/quote]

    Tycker det är väldigt likt förra.. blir inte klok på dessa tester. Mycket lättare med gravtester där man ser ett extra streck eller inte liksom

  • Äldre 14 Mar 08:56
    #8

    Tog ett nytt imorse, tycker själv att de känns svagare än igår... undrar om äl är idag eller imorgon... spännande! Vi myste till igårkväll, undra om de räcker.

  • Äldre 14 Mar 13:25
    #9
    Mommymom skrev 2019-03-14 08:56:24 följande:

    Tog ett nytt imorse, tycker själv att de känns svagare än igår... undrar om äl är idag eller imorgon... spännande! Vi myste till igårkväll, undra om de räcker.


    Samma här, negativt imorse. Vi har legat tre dagar i rad och säkrar upp idag också :)
  • Anonym (.)
    Äldre 14 Mar 13:31
    #10

    Jag tycker äl-test är väldigt svåra att tyda så jag är inte mycket till hjälp här, men tänk på att äl-test inte bekräftar att man har haft äl utan bara att kroppen gjort sig redo att släppa ett ägg. Lyckas den inte så kan den göra flera försök och då får man flera positiva test även när man själv tycker man inte borde ha äl. (tex en vecka efter man testat positivt sist och kanske även positivt flera dagar i rad om den snabbt gör ett försök till) Efter missfall så kan ju kroppen vara väldigt mycket ur fas och då är risken ännu större att saker strular. Tempar du också? Annars är det ett väldigt ba komplement. 

  • Äldre 14 Mar 15:20
    #11
    Anonym (.) skrev 2019-03-14 13:31:13 följande:

    Jag tycker äl-test är väldigt svåra att tyda så jag är inte mycket till hjälp här, men tänk på att äl-test inte bekräftar att man har haft äl utan bara att kroppen gjort sig redo att släppa ett ägg. Lyckas den inte så kan den göra flera försök och då får man flera positiva test även när man själv tycker man inte borde ha äl. (tex en vecka efter man testat positivt sist och kanske även positivt flera dagar i rad om den snabbt gör ett försök till) Efter missfall så kan ju kroppen vara väldigt mycket ur fas och då är risken ännu större att saker strular. Tempar du också? Annars är det ett väldigt ba komplement. 


    Jag vet men jag äter ägglossningshormoner och har aldrig varit utan utan dom så hoppas nu :) 10 missfall dessa försök på 2 år så jag är ändå lite försiktig.. ska dock på vul på måndag hos kliniken och se vad dom säger :)
  • Äldre 14 Mar 19:15
    #12

    Jag skulle rekommendera er att köpa digitalt ägglossningstest. Slipper man sitta och tyda strecken själv! Ivf-kliniker rekommenderar endast digitala test då vanliga teststickor är just svåra och kluriga att tyda.

    Lycka till! :)


  • Äldre 15 Mar 23:28
    #13

    De blev sex igår oxå , o ikväll kände jag av ägglossningen. De har hänt ett par ggr förr att jag känner av den, fåe obehag o ont, svullnar upp under ca 2 timmars tid, sen går de över igen... stämmer precis in med när jag ska ha äl så är säker att det är de.

    Nu hoppas jag att sexet igår o i förrgår gör sitt

    I förrgår hade jag pos äl test tilö em / kväll, igår neg o idah fick jag ägglossning

  • Äldre 15 Mar 23:36
    #14
    Mommymom skrev 2019-03-15 23:28:25 följande:

    De blev sex igår oxå , o ikväll kände jag av ägglossningen. De har hänt ett par ggr förr att jag känner av den, fåe obehag o ont, svullnar upp under ca 2 timmars tid, sen går de över igen... stämmer precis in med när jag ska ha äl så är säker att det är de.

    Nu hoppas jag att sexet igår o i förrgår gör sitt

    I förrgår hade jag pos äl test tilö em / kväll, igår neg o idah fick jag ägglossning


    Håller tummarna! Det skumma är att jag inte känt av denna gång.. brukar alltid känns och då värre smärta än mens. Jag ligger och kräks i toan av smärta. Nu absolut ingenting.. så jag blir lite fundersam över om det släppte ens.. men vul på måndag så kanske får svar då.. sex 10,11,12,13 och 14. Så hade jag äl så tro jag vi säkrade den :)
  • Anonym (Nr 5)
    Wed 12 Oct 2022 12:28
    #15

    Vet inte riktigt var min ägglossning är de senaste månader har de vart såhär
    I juli till augusti var de 42 dagar mellan mens
    I augusti-september 37 dagar

    När borde man ha ägglossning?
    Har testat med ägglossningstest i över 1 vecka nu men inget tydliga streck på någon ägglossning

Svar på tråden När var/är äl? Ältest bild