• Ingentingviktigt

    Lutinus insätttningsdagen?

    Hej!

    Jag och sambon ska göra vår första ET i veckan. Först fick jag instruktioner för en 2 dagars-insättning, men dagen efter äggplock ringde de upp och sa att de vågade odla de befruktade äggen i 5 dagar istället. Hade det varit 2-dagars skulle det vara vid 14-tiden och då fick jag veta att jag skulle ta Lutinus på morgonen och sen det andra efter insättning och den tredje senare på kvällen. Nu när det blev ändrade planer fick jag istället en morgontid vid 10. Jag glömde fråga hur jag skulle göra med Lutinus och om det spelar någon rol. Jag vet att jag borde kontakta min klinik, men jag har svårt att komma ifrån och ringa samtal på mitt jobb, så jag tänkte om någon varit i liknande situation.

    Vad jag egentligen undrar är; Tror ni att jag blev råd att ta Lutinus direkt efter insättning för att det är bättre för ägget? Eller för att det försvårar insättning om jag satt in en tablett någon timme innan?

    Jag kan även tillägga att jag redan tar Lutinus och har gjort sen dagen efter äggplock.

  • Svar på tråden Lutinus insätttningsdagen?
  • gammelpysen

    Jag vet inte om svaret hjälper dig nu, men lutinus brukar tas efter insättning. Har gjort flera FET och alltid fått instruktioner om att ta med dem till efter insättningen.

    Lycka till!

  • Ingentingviktigt
    gammelpysen skrev 2019-03-17 19:03:17 följande:

    Jag vet inte om svaret hjälper dig nu, men lutinus brukar tas efter insättning. Har gjort flera FET och alltid fått instruktioner om att ta med dem till efter insättningen.

    Lycka till!


    Tack för svar, men jag fick ändå ringa min klinik. Fick till svars att jag kunde ta en minst 2 timmar innan så det mesta av tabletten skulle hinna tas upp. Sen efter insättning kändes det som om jag borde sätta in en direkt, men jag frågade och det skulle inte spela så stor roll, någon gång under eftermiddagen och sen en under kvällen som vanligt.
Svar på tråden Lutinus insätttningsdagen?