• Anonym (Är jag hemsk?­)
    Äldre 14 Mar 23:25
    1114 visningar
    29 svar
    29
    1114

    Hjälp mig att döma mig själv? (Lite ovanlig situation)

    Hej!

    Inledde för ca 1 år sedan en ?relation? med en man i fängelse. Vi började brevväxla men kunde inte ses förrän par månader senare och då i häkte. Vi hade setts några gånger innan han åkte in men trodde inte han ville ha något seriöst då, så i början när vi brevväxlade var det mest på kul men sedan började jag få känslor. Vi sågs några gånger på häktet men det var korta besök som mest var sex.. Resten av vår kontakt var via brev och jag började få väldigt mycket känslor och frågade honom om vi skulle satsa på detta. Han sa ja och vi var nu alltså ett par. Men jag kände inte riktigt att han hörde av sig så mycket som jag kunde önska, allt gick långsamt framåt och jag var i livet väldigt ensam och mådde dåligt då en vän till mig nyligen begått självmord.. samtidigt som allt detta så var en nära vän till mig (Man) på mig och ville övertyga mig att min kille inte visade uppskattning/verkligen ville ha mig. Slutade med att jag låg med den killen en dag eftwr att han manipulerat mig på något sätt. Jag ville de inte ens när vi väl va där, kände mig tvungen typ för o inte förlorar honom.. Tydligen var han olyckligt kär i mig sedan länge. Jag bröt kontakten med honom och strax efter det började jag och killen äntligen få långa besök där vi kunde lära känns varande på djupet och verklige utvecklade en fin relation. Han är verkligen en underbar kille (även om många nog har svårt att tro det om en sån kille) och nu när vi setts såhär så har min ångest för det som hände växt sig stor..har gått ett halvår sen det hände och mår dåligt och tänker på det dagligen. Känner mig ovärdig hans kärlek och känner mig skitäcklig.. men jag har aldrig tidigare varit otrogen i något förhållande och har haft innan två långa relationer på 5 år vardera.. sen vet jag att jag aldrig skulle göra det igen mot honom.. någonstans var ju relationen inte en ?riktig? relation då men ändå känner jag mig som en skurk som lurar honom.

    Har verkligwn ingen lust att såra honom o få honom att tro att jag är ett svin genom att berätta, tror aldrig han skulle förlåta och jag vill absolut inte förlora honom.. han kommer ut om 1,5 år och jag vill verkligen vänta på honom och vara honom trogen, inget annat. Men hur slutar jag älta detta, hur går jag vidare?

    Om ni vore han, skulle ni med min historia här vilja veta vad jag gjort? Eller tycker ni jag förtjänar att ?komma undan? med detta? Snälla inga hatstormar det orkar jag ej.

    Är jag en hemsk oförtjänt flickvän eller dömer jag mig för hårt?

  • Svar på tråden Hjälp mig att döma mig själv? (Lite ovanlig situation)
  • Anonym (Tellu­s)
    Äldre 14 Mar 23:32
    #1

    Du verkar dras till problem. Jag vet att detta inte är det svar du vill ha men jag ska vara brutalt ärlig.

    Jag har två personer i min familj som suttit inne. De är också underbara människor men jag har lärt mig den hårda vägen att den typen bara ställer till problem. De förändras aldrig och hur charmiga och roliga de än är så fattar de korkade beslut som andra människor får lida för. Lägg benen på ryggen och spring långt bort. Skaffa en hederlig kille med ordnat liv. Tror mig, du kommer att gråta så många tårar i onödan.

    Och nej, jag hade inte berättat om otroheten.

  • Anonym (Är jag hemsk?­) Trådstartaren
    Äldre 15 Mar 00:10
    #2
    Anonym (Tellus) skrev 2019-03-14 23:32:33 följande:

    Du verkar dras till problem. Jag vet att detta inte är det svar du vill ha men jag ska vara brutalt ärlig.

    Jag har två personer i min familj som suttit inne. De är också underbara människor men jag har lärt mig den hårda vägen att den typen bara ställer till problem. De förändras aldrig och hur charmiga och roliga de än är så fattar de korkade beslut som andra människor får lida för. Lägg benen på ryggen och spring långt bort. Skaffa en hederlig kille med ordnat liv. Tror mig, du kommer att gråta så många tårar i onödan.

    Och nej, jag hade inte berättat om otroheten.


    Jag förstår att du vill kommentera detta, jag hoppas ju såklart på att han kommer sköta sig, men just nu är jag så kär????

    Mår bara dåligt och ser mina fel, han har intr haft ens en chans att göra mig illa. Enda jag mår dåligt av är vad jag gjorde. Skulden dödar ju mig vissa dagar
  • Äldre 15 Mar 00:17
    #3

    En gång förbrytar alltid förbrytare. % satsen som verkligen ordnar upp sitt luv efter kåken är väldigt liten. Under 5%. Övriga fallerdut igen.

    När han kommer ut, så är det röda roser första halvåret. Vad ska han få för jobb med fällande dom?!?! Steka burgare på MC för 100kr/h, städa???

    Då börjar gamla synder komma tillbaka, han kan tvinga dig vaka över ngt över en natt. Vips är du medbrottsling helt plötsligt, polisförhör m.m

    Säger som den andra skriv. Ta dig ur detta så fort som möjligt. Kriminella är experter på att manipulera och ljuga och hitta på saker.

    Välj en man med jobb, bostad, ordnat liv.

    Lycka till

  • Äldre 15 Mar 00:19
    #4

    Du ska inte berätta om ditt intima möte. Låt det vara.

    Det man inreder mår man inte dåligt över. Det var för ett tag sedan.

    Gå vidare och låt det stanna hos dig.

  • Anonym (A)
    Äldre 15 Mar 03:59
    #5

    Du har så stora psykiska problem att du behöver enorm professionell hjälp. Det är inte normalt att börja dejta en man som sitter inne. Det är inte normalt att åka till fängelset och ligga med en kille. Det är inte normalt att inleda ett förhållande med någon som sitter inne. Det är inte normalt att ta en dömd brottsling i försvar och påstå att han är en fantastisk människa. Det är inte normalt att gå med på att ha sex med någon mot sin vilja för att man är orolig att förlora någon man inte ens vill ha. Det är inte normalt att vara otrogen. Du är trasig. Psykiskt sjuk och behöver hjälp. Dumpa killen, sluta beblanda dig dig med kriminella och folk som skadar dig (vare sig det är fysiskt eller psykiskt), sluta ligg med folk mot din vilja, sluta försvara kriminella, sluta vara ett otroget svin, sluta tro att bara för att du är kääääär så är killen rätt, sluta tro att bara för att du är kääääär så kommer allt bli bra, sluta tro att bara för att du är kääääär så ska du träffa/ha kontakt med/vara i relation med den mannen, sluta tro att man måste agera på sina känslor för någon. Sök professionell hjälp.

  • Anonym (felix­)
    Äldre 15 Mar 09:33
    #6

    Du har större problem än själva evt. otrohetsaspekten i ditt "parförhållande". Problem som om dom inte åtgärdas, kan förstöra ditt liv fullständigt.

    Du vill ha ett "parförhållande" med en man som skall sitta i en cell i 1,5 år ännu, om som du bara känner genom brevskriveri och sex i fängelsets besöksrum. Du vill frälsa honom med din kärlek så att han blir en fin och laglydig medborgare. 

    Ditt psyke är helt enkelt felprogrammerat, så att du dras till katastrofalt dåliga män. Det som andra kvinnor ser som fullt blinkande varningslampor om hotande ödesdiger fara, tycker du är attraktivt. Det som andra kvinnor söker hos män, dvs såna saker som stabilitet, närvaro, tryghet och respekt för andra, tycker du är tråkigt och oattraktivt. 

    Gör "slut" nu med erat reelt sett icke existerande "parförhållande" som bara finns i ditt felprogrammerade psyke och sök proffesionell hjälp.

  • Anonym (Stack­are)
    Äldre 15 Mar 09:42
    #7

    Hej, oj vilken jobbig situation... jag har själv haft en kille i fängelse och jag känner folk som har suttit inne, många av dessa man blir som flera andra har sagt aldrig bättre. Så att att du gav dig in i denna relation var väl kanske inte så smart men jag förstår också vad du menar när du säger att du är förtjänar för att lämna för så brukar jag också vara i mina relationer, svårt att göra slut och blir väldigt kär helt enkelt. Jag tycker inte det är du gjorde var så farligt med tanke på Att ni inte hade en riktig relation mina ögon då det är inte möjligt att få det under de förutsättningarna. Men sök hjälp så focknings vis mår du bättre och hoppas att han är värd det

  • Anonym (Sezz)
    Äldre 15 Mar 12:21
    #8

    Jo alltså.. för det första, nej berätta inte om din sk otrohet.

    Tänk inte ens på det. Det existerar inte längre.

    Ditt största bekymmer är ju att du blivit olyckligt kär! För lyckligt kär är du ju knappast när du inte ens kan få en godnatt puss eller sms. Inte förrens in 1,5 år om du har tur.

    Min sambo har suttit inne. Det förändrade hans liv men han blev inte laglydigare, bara mer försiktig.

  • Anonym (man)
    Äldre 15 Mar 13:31
    #9

    Vad kan man säga, du verkar ju gilla problem så då får du väl leva så. Men snälla snälla snälla.... skaffa inte barn, du är inte mogen för det.

  • Anonym (Är jag hemsk?­) Trådstartaren
    Äldre 15 Mar 13:47
    #10
    Lione81 skrev 2019-03-15 00:17:36 följande:

    En gång förbrytar alltid förbrytare. % satsen som verkligen ordnar upp sitt luv efter kåken är väldigt liten. Under 5%. Övriga fallerdut igen.

    När han kommer ut, så är det röda roser första halvåret. Vad ska han få för jobb med fällande dom?!?! Steka burgare på MC för 100kr/h, städa???

    Då börjar gamla synder komma tillbaka, han kan tvinga dig vaka över ngt över en natt. Vips är du medbrottsling helt plötsligt, polisförhör m.m

    Säger som den andra skriv. Ta dig ur detta så fort som möjligt. Kriminella är experter på att manipulera och ljuga och hitta på saker.

    Välj en man med jobb, bostad, ordnat liv.

    Lycka till


    Jag förstår vad du menar och han har inte heller lovat mig någonting. Faktum är att han är väldigt ärlig mot mig och inte vill ljuga om sina livsplaner. Jag ser ju dock bara den fina killen han är nu, har inte ens fått uppleva det att leva med honom i verkliga livet.. men han har visat sig vara en fin människa
Svar på tråden Hjälp mig att döma mig själv? (Lite ovanlig situation)