• Camiarn

    Nipt svarstid

    Någon som gjort nipt nyligen via karolinska? Hur lång tid tog det för er att få svar? Jag gjorde mitt för 7 dagar sedan har inte fått svar ännu.

  • Svar på tråden Nipt svarstid
  • Anonym (f)
    Camiarn skrev 2019-03-15 08:48:57 följande:

    Någon som gjort nipt nyligen via karolinska? Hur lång tid tog det för er att få svar? Jag gjorde mitt för 7 dagar sedan har inte fått svar ännu.


    Gjorde inte på karolinska, för oss tog det 14 dagar exakt att få svar. Förra gången tog det cirka 10 dagar. 
  • Babymama

    Jag fick svar på sjunde arbetsdagen, nu i februari. Lämnade blodprov en onsdag, på annan ort än Stockholm, och hade svaret online fredag eftermiddag veckan därpå. Svaret från mitt eget sjukhus fick jag först typ tre veckor efter blodprovet men det kvittar ju eftersom jag redan hade fått svar (inga kromosomfel). Hoppas det går bra för dig och att du får svar snart :)

  • Anonym (S)

    Samma här; lämnade provet på onsdagen och fick svar fredagen veckan efter. Såg dock svaret genom att logga in på fostersvar på Karolinska, Vasamamma där jag lämnat blodprovet ringde inte förrän onsdagen ytterligare en vecka senare.

Svar på tråden Nipt svarstid