• Anonym (blyg)
    Äldre 16 Mar 01:52
    10224 visningar
    134 svar
    134
    10224

    Så attraherad av min kollega......

    Jag är så attraherad av min "kollega" Jag längtar efter hen och vill att hen ska vara nära mig hela tiden.. Jag vet inte vart dessa känslor kommer ifrån men jag känner mig väldigt irriterad på dessa känslor........ Ena stunden är hen efterhängsen men att i nästa stund är otrevlig. Hälsar inte och tittar inte ens på mig... uppfattas som väldigt obekväm..

    dubbla signaler hela tiden ...

    Vad betyder detta? Känns jätte tråkigt att hen inte ens kan titta på mig eller vara trevlig åtminstone .. när vi båda arbetar ibland på samma ställe.. känner mig som ett UFO ibland. Är jag verkligen så konstig och hemsk att man inte ens kan titta på mig eller hälsa på mig?

    Vi har en del blickar mellan varandra ... Ibland.. och det känns som att det finns något där.. men som sagt... dubbla signaler..

  • Svar på tråden Så attraherad av min kollega......
  • Äldre 16 Mar 07:55
    #1

    Hen får kanske kalla fötter när du använder ordet hen i överflöd? Skrota det och använd dennes namn istället för ett bättre resultat. 
    I annat fall, prova att bjuda ut på fika eller promenad och sondera terrängen. 

  • Anonym (Sant)
    Äldre 16 Mar 08:12
    #2

    Dubbla signaler = inte intresserad

    Omöjligt att ta miste på, 100% flirtig = intresserad

    Detta gäller för män.

    För kvinnor är det:

    Dubbla signaler = dökär och sjuk i huvet

    100% flirtig = beräknande

  • Anonym (Givan­de och tagand­e)
    Äldre 16 Mar 08:22
    #3

    Först, i vilket sammanhang träffas ni? Vad förmedlar du själv för signaler? Kan det vara så att hon känner något för dig men situationen är inte helt optimal och därför försöker hon dölja det hon känner? Är hon blyg? Kan hon vara osäker på om det är besvarat eller ens välkommet att visa något alls?

    Jag tror att du läser in för mycket och övertolkar henne för att du gärna vill se signaler som tyder på något ömsesidigt. Tänk på igen hur du själv förmedlar det du känner? Är du tydlig?

    Visa ditt intresse för henne genom att vara just intresserad. Ställ frågor till henne för att visa att du är intresserad. Lägg saker hon säger på minnet så att hon förstår att hon betyder något för dig. Visa med ditt kroppsspråk att du fokuserar på henne. Vänd kropp och fötter mot henne och bara henne även i situationer där det finns andra runt omkring. Möt de blickar hon ger och håll kvar blicken lite längre än normalt. Delar ni något intresse? Isf är det en bra öppning för samtal. Skapa möjligheter att ses. Fråga om hon vill följa med på något som du vet att hon gillar ...

    Kom på att du skrivit hen, jag missade det i min text. Byt ut till han/hen efter önskemål.

  • Äldre 16 Mar 08:28
    #4

    Efter att ha läst ditt inlägg har jag fortfarande ingen aning om du är man eller kvinna, likaså din "kollega". Vad vill du ha för tips när det inte finns nåt att basera dem på?

  • Anonym (M)
    Äldre 16 Mar 08:29
    #5
    Anonym (blyg) skrev 2019-03-16 01:52:31 följande:

    Jag är så attraherad av min "kollega" Jag längtar efter hen och vill att hen ska vara nära mig hela tiden.. Jag vet inte vart dessa känslor kommer ifrån men jag känner mig väldigt irriterad på dessa känslor........ Ena stunden är hen efterhängsen men att i nästa stund är otrevlig. Hälsar inte och tittar inte ens på mig... uppfattas som väldigt obekväm..

    dubbla signaler hela tiden ...

    Vad betyder detta? Känns jätte tråkigt att hen inte ens kan titta på mig eller vara trevlig åtminstone .. när vi båda arbetar ibland på samma ställe.. känner mig som ett UFO ibland. Är jag verkligen så konstig och hemsk att man inte ens kan titta på mig eller hälsa på mig?

    Vi har en del blickar mellan varandra ... Ibland.. och det känns som att det finns något där.. men som sagt... dubbla signaler..


    Hej Bullen! Känner igen det där med att bli jätteirriterad på känslor man inte vill ha. Men är ju ändå härligt att vara sådär riktigt attraherad...;)

    Känns ju som om det skulle kunna vara så att hen har uppfattat dig på samma sätt...att du inte är samma vid olika tillfällen. När det har hänt mig någon gång så tröttnar jag till slut på kallt/varmt beteende, dom jag gillar brukar ju annars alltid ha tid för just mig, är jättetrevliga och hälsar alltid utan undantag. Dubbla signaler...en person som sänder ut dom är inget jag lägger energi på. Ingen vill bli förvirrad och kanske sårad över att plötsligt bli ignorerad, det säger sig självt.

    Den här kollegan du gillar kanske inte är ett bra val om det är så att hen gör sådär utan att du kan hitta en anledning från ditt eget beteende. Om du kommer på att du kan ha en del i det...ändra ditt beteende? Du skulle ju kanske kunna få lysande resultat av det :) Just saying...
  • Anonym (ninni­)
    Äldre 16 Mar 10:15
    #6
    Anonym (blyg) skrev 2019-03-16 01:52:31 följande:

    Jag är så attraherad av min "kollega" Jag längtar efter hen och vill att hen ska vara nära mig hela tiden.. Jag vet inte vart dessa känslor kommer ifrån men jag känner mig väldigt irriterad på dessa känslor........ Ena stunden är hen efterhängsen men att i nästa stund är otrevlig. Hälsar inte och tittar inte ens på mig... uppfattas som väldigt obekväm..

    dubbla signaler hela tiden ...

    Vad betyder detta? Känns jätte tråkigt att hen inte ens kan titta på mig eller vara trevlig åtminstone .. när vi båda arbetar ibland på samma ställe.. känner mig som ett UFO ibland. Är jag verkligen så konstig och hemsk att man inte ens kan titta på mig eller hälsa på mig?

    Vi har en del blickar mellan varandra ... Ibland.. och det känns som att det finns något där.. men som sagt... dubbla signaler..


    Hur gamla är ni? Vilket kön? Är ni singlar? Hur länge har ni jobbat ihop? Hur ofta ses ni på jobbet?
  • Anonym (blyg) Trådstartaren
    Äldre 16 Mar 13:18
    #7

    Det är nog så att hen inte är intresserad.

    Men jag instämmer med vissa av er.. till slut blir man less när hen beteer sig på detta sätt.. kommer säkert tappa intresset snart.. Jag gillar individer som tar för sig och inte ger en dubbla signaler.. så det är nog bara försöka strunta i det. Jag är samma vid alla tillfällen , upplever jag. Vi träffas i olika sammanhang.. bara så där.. möten osv. Upplever inte hen som blyg.. snarare framåt och tar för sig.

    Jag är inte den som är framfusig av mig .. tar helst så lite plats som möjligt. Vill inte vara påträngande och jobbig så då håller jag mig undan istället.. haha .. men det är nog lika bra..

  • Anonym (sms)
    Äldre 16 Mar 14:38
    #8
    Anonym (blyg) skrev 2019-03-16 13:18:24 följande:

    Det är nog så att hen inte är intresserad.

    Men jag instämmer med vissa av er.. till slut blir man less när hen beteer sig på detta sätt.. kommer säkert tappa intresset snart.. Jag gillar individer som tar för sig och inte ger en dubbla signaler.. så det är nog bara försöka strunta i det. Jag är samma vid alla tillfällen , upplever jag. Vi träffas i olika sammanhang.. bara så där.. möten osv. Upplever inte hen som blyg.. snarare framåt och tar för sig.

    Jag är inte den som är framfusig av mig .. tar helst så lite plats som möjligt. Vill inte vara påträngande och jobbig så då håller jag mig undan istället.. haha .. men det är nog lika bra..


    skriv ett sms med texten "Hej! ville egentligen bara skriva att du verkar vara en väldigt trevlig person. vill du hitta på något efter jobbet någon dag? vore intressant att lära känna dig mer..
  • Anonym (LFA)
    Äldre 16 Mar 14:44
    #9
    Anonym (blyg) skrev 2019-03-16 13:18:24 följande:

    Det är nog så att hen inte är intresserad.

    Men jag instämmer med vissa av er.. till slut blir man less när hen beteer sig på detta sätt.. kommer säkert tappa intresset snart.. Jag gillar individer som tar för sig och inte ger en dubbla signaler.. så det är nog bara försöka strunta i det. Jag är samma vid alla tillfällen , upplever jag. Vi träffas i olika sammanhang.. bara så där.. möten osv. Upplever inte hen som blyg.. snarare framåt och tar för sig.

    Jag är inte den som är framfusig av mig .. tar helst så lite plats som möjligt. Vill inte vara påträngande och jobbig så då håller jag mig undan istället.. haha .. men det är nog lika bra..


    Du gillar individer som tar för sig, gör du det ?  Du ger inga dubbla signaler ?
  • Anonym (blyg) Trådstartaren
    Äldre 16 Mar 15:07
    #10

    Nä jag tar inte för mig.. vill inte göra bort mig eller vara till besvär om det är så att personen i fråga tycker att man är pain in the..... det enda som jag riktigt har gjort är väl att titta på personen lite extra.. haha

    skulle nog aldrig våga fråga.. så det är nog bara lägga ner. Får hålla mig till fantasier...

Svar på tråden Så attraherad av min kollega......