• Äldre 20 Mar 15:19
    446 visningar
    3 svar
    3
    446

    Vad är "hålet" i huvudet?

    Var på ultraljud för ett par dagar sedan i v 13+4. Enligt bm såg allt normalt och bra ut för åldern. Fick med mig flera bilder hem men nu när jag kollar igenom dem ser jag att det liksom är som ett hål eller ett gap i huvudet. Först tänkte jag att det kanske såg ut så för att det var en konstig vinkel men sedan såg jag att gapet liksom synd på nästan alla bilder i från olika vinklar.

    Jag är mest nyfiken på vad det kan vara? Är det någon kunnig här som vet? Försöker bifoga en bild också

  • Svar på tråden Vad är "hålet" i huvudet?
  • Anonym (w)
    Äldre 20 Mar 15:32
    #1

    hm, kan inte svara om det ser ut så på exakt alla bilder, men "svarta" hål och sånt blir det ju på bilderna. så tror inte att det är något som är "fel/avvikande"

  • Äldre 20 Mar 15:49
    #2

    Kanske fontanellerna som syns? Bebisar ska ju faktiskt ha flera ?hål? i huvudet, har de inte det så blir det farligt

    Hade det varit något avvikande så känns det som att det är så pass uppenbart och synligt att hon hade noterat det

  • Äldre 20 Mar 15:53
    #3
    Anonym (w) skrev 2019-03-20 15:32:52 följande:

    hm, kan inte svara om det ser ut så på exakt alla bilder, men "svarta" hål och sånt blir det ju på bilderna. så tror inte att det är något som är "fel/avvikande"


    möjligt skrev 2019-03-20 15:49:34 följande:

    Kanske fontanellerna som syns? Bebisar ska ju faktiskt ha flera ?hål? i huvudet, har de inte det så blir det farligt

    Hade det varit något avvikande så känns det som att det är så pass uppenbart och synligt att hon hade noterat det


    Ja, jag är väl egentligen inte särskilt orolig eftersom hon kollade huvudet flera gånger jag tror också att hon skulle ha sett om det var något så tydligt avvikande. Men det klart. En smula orolig blir man väl alltid när man upptäcker någonting man inte känner igen ???? tänkte också att det kanske typ var för eller så men jag har för lite kunskap inom det området för ett veta hur det ser ut på ultraljud.
Svar på tråden Vad är "hålet" i huvudet?