• Anonym (EvaP)
    Äldre 25 Mar 15:06
    5803 visningar
    213 svar
    213
    5803

    Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

    Ställer frågan här för att höra vad ni tycker för jag och min fästman är inte överens.

    Han har två äldre tonårsbarn som bor hos oss varannan vecka plus att vi har ett gemensamt barn i förskoleåldern

    Vi ska gifta oss till sommaren o fick igår reda på att hans barn har bjudit in sin mamma till vårt bröllop. Min blivande man har tydligen okejat det och nu känner jag mig galen av ilska.

    Sen vi träffades så ska visst alla högtider firas ihop med hans föredetta, lyckades tack o lov styra bort julen i samband med att vårt barn kom så nu kör dem varannan. Men annars så ska ALLT tydligen firas ihop, studenten kan jag förstå men är än idag irriterad över att exet bjöds till vår dotters dop utan att jag blev tillfrågad som hon trashade på ett sätt jag inte tänker ta upp här men jag förlät det. Men vårt bröllop?????

    Hans ex är inte heller vidare trevlig utan snackar gärna mkt skit bakom våra ryggar o på sociala medier så det handlar inte om att hon är en fin vän bör tilläggas.

    Så nu behöver jag höra hur ni andra tänker? Vad ska jag göra? Hjälp mig med bra tips!!

  • Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???
  • sextio­talist
    Äldre 25 Mar 15:16
    #1
    +1
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-25 15:06:27 följande:

    Ställer frågan här för att höra vad ni tycker för jag och min fästman är inte överens.

    Han har två äldre tonårsbarn som bor hos oss varannan vecka plus att vi har ett gemensamt barn i förskoleåldern

    Vi ska gifta oss till sommaren o fick igår reda på att hans barn har bjudit in sin mamma till vårt bröllop. Min blivande man har tydligen okejat det och nu känner jag mig galen av ilska.

    Sen vi träffades så ska visst alla högtider firas ihop med hans föredetta, lyckades tack o lov styra bort julen i samband med att vårt barn kom så nu kör dem varannan. Men annars så ska ALLT tydligen firas ihop, studenten kan jag förstå men är än idag irriterad över att exet bjöds till vår dotters dop utan att jag blev tillfrågad som hon trashade på ett sätt jag inte tänker ta upp här men jag förlät det. Men vårt bröllop?????

    Hans ex är inte heller vidare trevlig utan snackar gärna mkt skit bakom våra ryggar o på sociala medier så det handlar inte om att hon är en fin vän bör tilläggas.

    Så nu behöver jag höra hur ni andra tänker? Vad ska jag göra? Hjälp mig med bra tips!!


    Klart övertramp. Alltså bjuda in folk bakom din rygg är så nonchalant mot dig, så det finns inte ord för det.

    Säg till din blivande man att du vill inhibera bröllopet och sedan gör ni upp en gemensam gästlista, som ni båda är överens om och de enda som bjuder in till bröllopet är ni, inte hans barn eller annan släkt.
  • Anonym (Ni)
    Äldre 25 Mar 15:19
    #2

    Det är du och din blivande man som bestämmer vilka ni vill bjuda på ert bröllop.

  • Äldre 25 Mar 15:20
    #3

    Nope! Detta tycker inte ja e okej heller. De som rör deras gemensamma barn ska hon vara med på dock som skriver varannan jul å sådan högtider. Men ert bröllop eller ert barns dop! Stort NEJ på de!

  • Anonym (EvaP) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 15:21
    #4
    sextiotalist skrev 2019-03-25 15:16:35 följande:

    Klart övertramp. Alltså bjuda in folk bakom din rygg är så nonchalant mot dig, så det finns inte ord för det.

    Säg till din blivande man att du vill inhibera bröllopet och sedan gör ni upp en gemensam gästlista, som ni båda är överens om och de enda som bjuder in till bröllopet är ni, inte hans barn eller annan släkt.


    Eller hur? Jag tycker personligen att det är sjukt fräckt av hans barn att göra så o först o främst är det så mesigt av min karl att aldrig säga nej.

    Vi hade en gemensam gästlista men den har ovan nämnda skitit i.

    Och människan har inte vett nog att tacka nej eller dubbelkolla med oss utan hon har glatt sagt att hon kommer till sina barn. Det är inte för att hon vill oss väl utan hon är väldigt nyfiken på allt vi gör.
  • Anonym (EvaP) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 15:29
    #5
    Anonym (Ni) skrev 2019-03-25 15:19:00 följande:

    Det är du och din blivande man som bestämmer vilka ni vill bjuda på ert bröllop.


    Han säger att han inte vill ha henne där men vad ska han göra när barnen bjudit in? Ska för första gången ta ett rejält snack med hans barn.
  • Anonym (G)
    Äldre 25 Mar 15:30
    #6

    Det här är inte ok. Den här festen rör dig och din blivande man. Och du har stor bestämmanderätt över gästlistan. Hade hon haft något vett i skallen hade hon tackat nej.

  • Anonym (EvaP) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 15:31
    #7
    Johanna1986 skrev 2019-03-25 15:20:09 följande:

    Nope! Detta tycker inte ja e okej heller. De som rör deras gemensamma barn ska hon vara med på dock som skriver varannan jul å sådan högtider. Men ert bröllop eller ert barns dop! Stort NEJ på de!


    Nej jag fattar inte hur jag inte satte ner foten där, mådde så dåligt men sa inget då. Nu är däremot mitt tålamod helt slut.
  • Äldre 25 Mar 15:32
    #8

    Alltså, VAD har hon att göra på ERT bröllop?? Skulle aldrig acceptera det. 
    Det är inte deras barn som ska gifta sig, det är du och min fästman.
    Det är får du prata med din fästman om, kanske tillsammans med tonårsbarnen, men vad ska hans ex göra på ert bröllop? Hålla tonårsbarnen i handen?

    Så länge det inte är en högtid som involverar barnen (t.ex student som du sa) så kör man väl varannat år?

  • Anonym (EvaP) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 15:32
    #9
    Anonym (G) skrev 2019-03-25 15:30:34 följande:

    Det här är inte ok. Den här festen rör dig och din blivande man. Och du har stor bestämmanderätt över gästlistan. Hade hon haft något vett i skallen hade hon tackat nej.


    Det tycker jag också, det hade jag gjort i hennes situation. Men som sagt, hon är rätt gränslös och galen så är inte ett dugg förvånad.
  • Anonym (G)
    Äldre 25 Mar 15:32
    #10
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-25 15:29:48 följande:
    Han säger att han inte vill ha henne där men vad ska han göra när barnen bjudit in? Ska för första gången ta ett rejält snack med hans barn.
    Det är du och din blivande som bestämmer. Inte tonårsbarnen. De har ingen rätt att bjuda någon överhuvudtaget.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???