• Anonym (Amphe­thamin­_user)
    Äldre 30 Mar 04:10
    986 visningar
    12 svar
    12
    986

    Min stora hemlighet, ren i 12år men inte längre

    Kan inte fatta att jag har trillat dit igen efter att ha varit helt ren i 12år.

    Finns det flera anonyma som har varit ren men börjat igen eller andra som aldrig förr har använt droger men av nån dum anledning har börjat?!

    Ingen vet att jag använder amphethamin, inte varje dag men ett par gånger i månaden.

    Jag känner att jag måste sluta helt och hållet innan det barkar iväg och nån kommer på mig.

    Ångrar rejält att jag började på att peta i mig och ska verkligen se till att sluta med droger.

    Om det finns flera som använder men vill sluta så kanske vi kan stötta och hjälpa varandra att bli ren igen?!

  • Svar på tråden Min stora hemlighet, ren i 12år men inte längre
  • Anonym (Droge­r)
    Äldre 30 Mar 05:06
    #1

    Vad fick dig att börja igen? Har du någon sponsor/stödperson du kan ta hjälp av? Någon AA-grupp i närheten?

    Har inte varit med om det själv.

  • Anonym (Missb­rukare­n)
    Äldre 3 Apr 01:42
    #2

    Jag har!!

    Jag skäms så fruktansvärt, speciellt inför alla som varit där för mig och som fortfarande berömmer mig för att jag är -ren-..

    Ingen vet om det. Inte ens min sambo.

    Dessutom så har jag en sjukdom (allvarlig) som jag fått pga droger som ökar risken för hjärtstopp markant. Från 7% chans som nykter till 70%. Jag leker med döden varje dag. Min ångest och samvete över detta går utöver mitt liv.

    Jag klarar inte abstinensen och jag klarar inte berätta för folk, jag vill inte att nån ska veta. Det syns inte på mig för alla säger att det är sån skillnad nu. Jag vill inte vara hemma från jobb, jag vågar inte låtsas vara sjuk för att klara vara hemma med abstinensen. Min familj hade fattat direkt.

    Har du någon plan?

  • Mon 6 May 2019 17:39
    #3

    Vad var det som fick dig att peta i dig efter så lång tid? Hur rättfärdigade du det inför dig själv? Syfte?

    Ta kontakt med beroendemottagningen eller övm som kan hjälpa dig vidare.

    Ge inte upp! Tillfällig svacka. Kämpa!

  • Anonym (Anita­)
    Thu 22 Aug 2019 22:47
    #4
    -1

    Vad händer egentligen när man tar amfetamin? Alltså hur blir man? Varför är det så attraktivt att ta?

  • Anonym (Asful­)
    Fri 23 Aug 2019 01:22
    #5
    -1
    Anonym (Anita) skrev 2019-08-22 22:47:05 följande:

    Vad händer egentligen när man tar amfetamin? Alltså hur blir man? Varför är det så attraktivt att ta?


    Man blir pigg, kåt och energisk. Motiverad att göra saker plus ökat självförtroende.

    För mig finns det två användningsområden; det första är om man vill ha en kul natt med tjejen. Hotell, champagne, tjack och sex. 

    Det andra är om jag har mycket jobb. Kan sitta i 24 timmar i sträck och kötta igenom, och utan att det känns jobbigt dessutom. 
  • Anonym (Anita­)
    Fri 23 Aug 2019 07:54
    #6
    -1
    Anonym (Asful) skrev 2019-08-23 01:22:48 följande:

    Man blir pigg, kåt och energisk. Motiverad att göra saker plus ökat självförtroende.

    För mig finns det två användningsområden; det första är om man vill ha en kul natt med tjejen. Hotell, champagne, tjack och sex. 

    Det andra är om jag har mycket jobb. Kan sitta i 24 timmar i sträck och kötta igenom, och utan att det känns jobbigt dessutom. 


    Aha, så man ser inte konstiga saker? Har aldrig umgåtts med någon som använt droger el satt mig in närmre så jag är nyfiken. Men hur känns det sedan när effekten avtar och du har jobbat i 24 timmar i sträck? Det måste tära på kroppen något fruktansvärt tänker jag?
  • Anonym (nåt måste ha hänt)
    Fri 23 Aug 2019 08:05
    #7

    Hej TS,
    Nåt måste ha hänt som utlöste detta. Fundera!

    Halva ångesten kommer dock försvinna om du berättar för din sponsor. Kram och lycka till!

  • Anonym (nåt måste ha hänt)
    Fri 23 Aug 2019 08:08
    #8
    Anonym (Anita) skrev 2019-08-23 07:54:35 följande:
    Aha, så man ser inte konstiga saker? Har aldrig umgåtts med någon som använt droger el satt mig in närmre så jag är nyfiken. Men hur känns det sedan när effekten avtar och du har jobbat i 24 timmar i sträck? Det måste tära på kroppen något fruktansvärt tänker jag?
    Anonym (Asful) skrev 2019-08-23 01:22:48 följande:
    Man blir pigg, kåt och energisk. Motiverad att göra saker plus ökat självförtroende.

    För mig finns det två användningsområden; det första är om man vill ha en kul natt med tjejen. Hotell, champagne, tjack och sex. 

    Det andra är om jag har mycket jobb. Kan sitta i 24 timmar i sträck och kötta igenom, och utan att det känns jobbigt dessutom. 

    Ni två kan ju bara lägga av. Det här är en tråd i känsliga rummet där en person vädjar om hjälp som har problem med missbruk. Så skriver ni i denna tråd som två ignoranta idioter som är nyfikna på droger eller för droger. Hur hjälper det TS? Starta en annan tråd. 
    Kräks Spyr på er oempatiska förmåga.
  • Anonym (Asful­)
    Fri 23 Aug 2019 08:36
    #9
    -1
    Anonym (Anita) skrev 2019-08-23 07:54:35 följande:
    Aha, så man ser inte konstiga saker? Har aldrig umgåtts med någon som använt droger el satt mig in närmre så jag är nyfiken. Men hur känns det sedan när effekten avtar och du har jobbat i 24 timmar i sträck? Det måste tära på kroppen något fruktansvärt tänker jag?
    Nej det är inte nåt hallucinogent. Bara centralstimulerande. Ökar dopamin, serotonin och annat i hjärnans belöningssystem och får dig må allmänt gött. 

    Att landa efter en lång tripp är så klart inte kul, nu för tiden kör jag mikrodoser om jag tar.  
  • Anonym (Asful­)
    Fri 23 Aug 2019 08:37
    #10
    -1
    Anonym (nåt måste ha hänt) skrev 2019-08-23 08:08:11 följande:
    Anonym (Asful) skrev 2019-08-23 01:22:48 följande:
    Man blir pigg, kåt och energisk. Motiverad att göra saker plus ökat självförtroende.

    För mig finns det två användningsområden; det första är om man vill ha en kul natt med tjejen. Hotell, champagne, tjack och sex. 

    Det andra är om jag har mycket jobb. Kan sitta i 24 timmar i sträck och kötta igenom, och utan att det känns jobbigt dessutom. 

    Ni två kan ju bara lägga av. Det här är en tråd i känsliga rummet där en person vädjar om hjälp som har problem med missbruk. Så skriver ni i denna tråd som två ignoranta idioter som är nyfikna på droger eller för droger. Hur hjälper det TS? Starta en annan tråd. 
    Kräks Spyr på er oempatiska förmåga.
    Jaha? Jag har inte sagt att TS ska fortsätta missbruka, jag hoppas hon får den hjälp hon behöver. Jag svarade bara på en fråga. 
  • Anonym (Anita­)
    Fri 23 Aug 2019 08:51
    #11
    -1
    Anonym (Asful) skrev 2019-08-23 08:36:52 följande:

    Nej det är inte nåt hallucinogent. Bara centralstimulerande. Ökar dopamin, serotonin och annat i hjärnans belöningssystem och får dig må allmänt gött. 

    Att landa efter en lång tripp är så klart inte kul, nu för tiden kör jag mikrodoser om jag tar.  


    Tack då förstår jag! :)
  • Anonym (A)
    Fri 23 Aug 2019 16:53
    #12
    Anonym (nåt måste ha hänt) skrev 2019-08-23 08:05:22 följande:
    Hej TS,
    Nåt måste ha hänt som utlöste detta. Fundera!

    Halva ångesten kommer dock försvinna om du berättar för din sponsor. Kram och lycka till!
    Håller med
Svar på tråden Min stora hemlighet, ren i 12år men inte längre