• Thu 4 Apr 2019 21:13
    566 visningar
    5 svar
    5
    566

    P-pilleravslut- när blev det ordning på hormonerna?

    Ni som slutat med p-piller, och upplevde lite berg-och dalbana med hormonerna, hur lång tid tog det innan ni upplevde att det stabiliserade sig?

    Jag slutade med cerazette i slutet på januari och känner att kroppen är lite rörig, bättre på vissa sätt (gladare, mer sexlust) men även sämre hy, PMS från helvetet, ömma bröst hela tiden och kort menscykel.

    Hur blev det för er när ni slutade? Ni som upplevde obalans, hur lång tid tog det innan det stabiliserades?

  • Svar på tråden P-pilleravslut- när blev det ordning på hormonerna?
  • Fri 10 May 2019 22:28
    #1
    Brommatjej skrev 2019-04-04 21:13:39 följande:

    Ni som slutat med p-piller, och upplevde lite berg-och dalbana med hormonerna, hur lång tid tog det innan ni upplevde att det stabiliserade sig?

    Jag slutade med cerazette i slutet på januari och känner att kroppen är lite rörig, bättre på vissa sätt (gladare, mer sexlust) men även sämre hy, PMS från helvetet, ömma bröst hela tiden och kort menscykel.

    Hur blev det för er när ni slutade? Ni som upplevde obalans, hur lång tid tog det innan det stabiliserades?


    Hej!

    Slutade med mina p-piller 1 januari 2019. Tänkte det kommer ta tid innan kroppen är i balans igen. Tog ca 40 dagar innan min första mens kom. Ytterligare 38 dagar tills 2a mensen. Väldigt oregelbunden. Väntade den 3e mensen ungefär förra veckan. Men tog ett gravtest och det visade sig att jag var gravid i v.4-5. Snacka om att jag blev chockad. Trodde inte ens jag hade ägglossning pga att allt varit så oregelbundet.

    Så det kan gå snabbt om det nu är de du vill.
  • Tue 14 May 2019 11:41
    #2

    Jag slutade med p-piller också cerazette i februari/mars 2018 och hade väldigt korta menscyklar på 18-21 dagar ända fram till i augusti, då stabiliserade sig äntligen min kropp och ägglossningen börjar igen, och i september blev jag gravid!

  • Tue 14 May 2019 11:54
    #3

    Jag slutade med minipiller Mini Pe i augusti 2017. Mensen kom samma dag som jag alltid har mens, trots minipiller. Sen dess har den hållt sig rätt stabil. Men först efter 6 månader började jag få sådär spända, tunga och onda bröst innan mens som jag ALLTID hade innan jag började med piller. Antar att det var först då jag blev -normal- igen. De 1-2 senaste månaderna har jag känt av något lustigt i magen lämpligt till dess att ägglossningen ska komma, samt äggviteliknande flyttningar! Så antar att det kanske tog min kropp 7-8 månader att få igång den igen.

    Kanske tog såhär lång tid då jag ätit piller sen 15 år tillbaka..

  • Tue 14 May 2019 11:55
    #4

    Oj, augusti 2018 menar jag ju! :)

  • Wed 15 May 2019 07:26
    #5

    Hej, slutade med p-piller i april i år och väntar spänt på att se om vi antingen är gravida eller om mensen är igång som vanligt igen.

Svar på tråden P-pilleravslut- när blev det ordning på hormonerna?