• Thu 11 Apr 2019 09:35
    1765 visningar
    5 svar
    5
    1765

    Ni med upprepade missfall i bagaget, hur gör/gjorde ni för att inte oroa ihjäl er ?

    Ni som är/varit gravida med upprepade missfall i bakgrunden. Hur gjorde/gör ni för att inte oroa ihjäl er vid nästa graviditet? Jag har 4 missfall bakom mig och nu misstänker jag att ja e gravid igen (v6) inte ens gjort ett test än. Vill inte att det ska bli verklighet. På nåt vis känns det jobbigare om jag VET att jag är gravid när missfallet kommer. Hur har ni hanterat situationen?

  • Svar på tråden Ni med upprepade missfall i bagaget, hur gör/gjorde ni för att inte oroa ihjäl er ?
  • Thu 11 Apr 2019 21:20
    #1
    Humlan88 skrev 2019-04-11 09:35:57 följande:

    Ni som är/varit gravida med upprepade missfall i bakgrunden. Hur gjorde/gör ni för att inte oroa ihjäl er vid nästa graviditet? Jag har 4 missfall bakom mig och nu misstänker jag att ja e gravid igen (v6) inte ens gjort ett test än. Vill inte att det ska bli verklighet. På nåt vis känns det jobbigare om jag VET att jag är gravid när missfallet kommer. Hur har ni hanterat situationen?


    För att slippa oroa mig för fler missfall så vände jag mig till Dr D på Life clinic i Aten efter 4e missfallet ,och gjorde en immunutredning hos honom och fick då en bättre utredning än den man får i Sverige, samt fick veta att mina missfall beror på min koagulationssjukdom och överaktiva immunförsvar och fick tillgången till mediciner. Jag hade aldrig kommit någonstans vidare om vi inte sökt oss utomlands.

    Om du absolut inte kan tänka dig att vända dig utomlands, vänd dig då till Marie på Fertilitetplus i Stockholm så kanske hon kan hjälpa dig.
  • Fri 12 Apr 2019 10:02
    #2

    Hur vänder jag mig utomlands?

  • Fri 12 Apr 2019 10:54
    #3
    Humlan88 skrev 2019-04-12 10:02:16 följande:

    Hur vänder jag mig utomlands?


    Om det är Dr D på Life Clinic i Aten du vill ha kontakt med så börja med att skicka ett mail till honom och säg att du vill bli hans patient och göra immunutredning via honom. Då kommer han maila dig sin prislista och ett Patientformulär som du fyller i och mailar tillbaka till honom. En utredning via honom kostar ca 20.000kr plus kostnader för mediciner, flyg, hotel i Aten etc

    Hans mailadress är sweden.lifelinic@gmail.com
  • Sat 13 Apr 2019 08:51
    #4

    Hej! Jag har tre missfall (MA) sedan tidigare. Det går inte att inte vara orolig, det enda som lugnar mig för stunden är VUL. Har du något sådant inbokat?

    Man får helt enkelt stå ut de första veckorna och hoppas på att man kan slappna av efter vecka 12-13. 

  • Sun 14 Apr 2019 08:30
    #5

    Jag fick regelbundna kontroller för att lyssna på hjärtat. Sedan kunde jag ringa min barnmorska, fanns inga dumma frågor. Hon sa till mig , Google inte utan ring till mig istället. Kunde njuta lite när jag började känna sparkar . Men det var 9 månaders oro. Jag tror inte man kan släppa det. Men man kan underlätta om man får en bra barnmorska

Svar på tråden Ni med upprepade missfall i bagaget, hur gör/gjorde ni för att inte oroa ihjäl er ?